Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Weedguru

Mijn Eerste Plantje, Overzicht Van Mijn Plannen, Enkele Vragen. Tips Welkom!

Recommended Posts

Hey,

 

Ik ga deze week naar de growshop (België) om alle benodigdheden te kopen.

Heb nog enkele twijfels waar ik graag nog eens een derde mening wou horen.

Ik ben onzeker of ik een 400w of een 600w zou steken, ik woon in een dakappartement en denk dat de temperatuur 's zomers wat hoog kan worden voor een 600w (wat que hitte blijkbaar serieus stukje up is van 400w, zo heeft men mij toch verteld). Iemand raadde me aan een 600w ballast + lamp te kopen, zodat ik ervoor kan kiezen deze te dimmen met de ballast (zo nodig voor de temp) zonder alles te moeten vervangen als ik beslis om toch 600w te gebruiken.

 

Tent: Secret Jardin DarkRoom 120 - €139/€189

 

Strain: Special Queen x3

Lights:

HPS - Gavita - €39/€49 (400w/600w)

MH - Superveg - €39/€59 (400w/600w)

Ballast: Gavita - €175/€205 (400w/600w)

Hood: €20-€30

Ventilation: 125mm 300m/h - €79

Carbon Filter: Can Original 300m/h - €39

Pots: 1L - 11L - x5

---> Gewone, plastic potten? Of is het echt een must om voor smart pots te gaan?

 

 

Soil: Hier was me in de growshop verteld, eventueel 3 weken voorbemest voor de seedlings (denk dat ze Plagron Growmix voorstelden?) en daarna verder op lightmix + nutes

Graag had ik eventueel bio gegroeid, en las ik online voor eventueel: 3 Weken Lightmix voor de seedling, zonder nutes, daarna overschakelen op Batmix, gemengd met 30% perlite om de grond losser te maken met nutrients aanvullen

---> Klinkt die Bio course ok? Of toch maar beter voor wat de growshop aanraadde gaan?

 

Nutrients: Plagron x3

 

 

 

En dan een hoop kleine spullen natuurlijk:

Handschoenen, schaar, 1 - 2 ventilators, plastic onderzeil, stone wool voor het ontkiemen?, thermometer, PH-meter, hygrometer?

 

Verder nog essentiele dingen die ik vergeten ben? Tips zijn erg welkom.

Ga proberen een mooie grow journal bij te houden ook, so stay tuned!

 

Grts

Edited by Weedguru
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey veel succes,zo te zien heb je je lijst wel compleet,ik ben erg te spreken over de plagron growmix en ook bio op gekweekt aleen dan met start pakket van sannie,denk dat je er goed aan doet om de dimbare 600 w te pakken ik weet niet of je het trekt met je afzuiger ik heb altijd op een 600w een 750m3 softbox met filter gehad en daar bleef me temperatuur netjes tussen de 24 en 28 graden dan heb je wat meer Power en hoef je hem niet vol open te zetten spaart je ook wat meer geluid,ik dimde2 deze softbox met een variac volt regelaar en een schakelkast is ook wel zo handig denk niet dat je iederdag de lamp aan et uit wil zetten met de hand.

Ik gebruikte altijd in met 120 tent 18 liter plastic potten dan heb je voldoende buffer en je planten hebben de ruimte

Edited by mister xl
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey veel succes,zo te zien heb je je lijst wel compleet,ik ben erg te spreken over de plagron growmix en ook bio op gekweekt aleen dan met start pakket van sannie,denk dat je er goed aan doet om de dimbare 600 w te pakken ik weet niet of je het trekt met je afzuiger ik heb altijd op een 600w een 750m3 softbox met filter gehad en daar bleef me temperatuur netjes tussen de 24 en 28 graden dan heb je wat meer Power en hoef je hem niet vol open te zetten spaart je ook wat meer geluid,ik dimde2 deze softbox met een variac volt regelaar en een schakelkast is ook wel zo handig denk niet dat je iederdag de lamp aan et uit wil zetten met de hand.

Ik gebruikte altijd in met 120 tent 18 liter plastic potten dan heb je voldoende buffer en je planten hebben de ruimte

 

Ja, op opengrow is me dit aangeraden en denk dat ik het zo eerst eens ga proberen: 3 Weken lightmix voor de seedling, daarna overschakelen op Growmix.

 

Ook beslist om zeker voor een dimbare 600w te gaan, zo kan ik 's winters altijd beslissen om op de volle 600w te groeien en 's zomers eventueel te dimmen. De afzuiging ga ik ook zeker wat ruimer nemen, was me elders al aangeraden toch zeker voor een 450m3 te gaan, mogelijk/eventueel nog wat meer... Hoeveel plantjes zette je in die 120 tent? Ben zelf van plan niet te groot te beginnen, 3 lijkt me voldoende om mee te starten, dus zal niet meteen plaatsgebrek hebben lijkt me. Op mijn originele lijstje stond qua potten trouwens "1L - 11L (of 18L?)", ik overwoog het dus al om een maatje groter te pakken.

 

Laatste vraag omdat ze elders ook al over een schakelkast begonnen maar verder niet meer uitleg gaven... Wat bedoel je daar precies mee? Echt zo'n grote schakelkast met een hoop zekeringen enzo in? Of gewoon een vorm van timer voor de lichten aan/uit te doen?

 

Bedankt voor de feedback, 't zijn voor die kleine dingen (die mogelijk de grow niet gaan maken/kraken) zoals die 11l/18l potten dat ik het handig vind om toch nog eens te horen wat anderen te zeggen hebben.

Edited by Weedguru
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat je beter eerst voor de 18 liter kan gaan als beginner,dan als er wat fout gaat heb je teminste wat buffer in je pot zitten bij 11 liter is gouw snel gedaan,ik had 9 18liter potten staan in me sj 120×120 tent kwam overal netjes bij en het was net geen jungle, je moet ook beetje in je tent kunnen werken, en een schakelkastje heb je al klein voor een lamp en afzuiger hier een voorbeeld ma je hebt ze ook goedkoper en met thermostaat http://www.onlinekweken.nl/davin-dv-600w-schakelkast.html is even Googlen wat voor jou beste is

 

Xl

 

Weed wat voor lamp had je in gedachten te kopen en kap?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zelf kweek met de gavita ir fijne lamp met interne reflector en een kleine kap waar weinig warmte onder blijft hangen,in dit topic van mij te zien is soort geleik opzet wat jij ook wilt doen meschien vind je nog wat tips in topic of matriaal wat je eventueel vergeten bent http://www.wietforum.nl/topic/111313-9x-extrema-1-bubbelgummer-1-bleu-cheese-600watt/

 

Xl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat je beter eerst voor de 18 liter kan gaan als beginner,dan als er wat fout gaat heb je teminste wat buffer in je pot zitten bij 11 liter is gouw snel gedaan,ik had 9 18liter potten staan in me sj 120×120 tent kwam overal netjes bij en het was net geen jungle, je moet ook beetje in je tent kunnen werken, en een schakelkastje heb je al klein voor een lamp en afzuiger hier een voorbeeld ma je hebt ze ook goedkoper en met thermostaat http://www.onlinekwe...chakelkast.html is even Googlen wat voor jou beste is

 

Xl

 

Weed wat voor lamp had je in gedachten te kopen en kap?

Hey,

 

Ja, staat ondertussen vast, worden 18l potten, ivm de schakelkast snap ik er helaas nog niet veel van :D

Ik zie helemaal het verschil niet tussen wat je linkte (zoals bv http://www.dutch-headshop.com/nl/tijd-schakel-relais-kast-dv12-2x600w-6a-davin-p-885.html), €70

of een van deze van €15.

En die met thermostaat, wat is daar het extra nut van? Dat je eventueel bij té hoge temps lamp even kunt laten uitgaan of...?

Dit is nu echt het laatste waar ik geen clue over heb :) Ik dacht dat eender welk klein timertje dat je in 't stopcontact kunt steken goed genoeg was, is dat niet het geval?

 

Had geen speciale kap in gedachte, wou eens zien welke ze in de growshop hadden en een van 15-20 euro nemen, good/bad idea? Zag ook de adjust-a-wings ed staan, maar kosten meteen het dubbele...

 

Ga nu eens door je topic gaan, cheers :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naar mijn idee leven de schakel kastjes van 15 euro niet lang heb er ook 2 door gebrand die ik bij de bouwmarkt had gekocht en je wilt toch met goed gevoel gaan slapen,ik zelf gebruikt ook geen thermostaat,deze dient puur ervoor als het te warm in je tent word dat de afzuiger hoger gaat lopen, mijn afzuiger loopt gewoon op variac volt regelaar die tune ik gewoon af dat op temperatuur van 27 28 graden zit.naar mijn idee zou ik niet besparen op de kap de spiegel kappen van 20 30 euro zijn niet veel,Weinig reflectie worden snel vuil en scherp dat die dingen zijn vaak me hoofd opgehaald eraan, was in de eerdere post vergeten te melden een auto brandblusser boven je evsa is ook een must je slaap veel fijner snachts

 

Xl

Edited by mister xl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...