Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
ElDuderino

Plaatsing Brandblusser

Recommended Posts

Aloha,

 

Bij mijn tentset heb ik een automatische brandblusser meegekregen. Nu meende ik op sommige foto's te zien dat de brandblusser boven de evsa geplaatst was. Moet dit, of kan het ook boven de tent (lijkt mij dat de hete lamp het meest brandgevaarlijk is).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ligt eraan hoe groot je tenteke is en welke maat bblusser je hebt.

Als je een evsa hebt is een blussertje minder noodzakelijk als met een magnetische versie, al kan het sowiso geen kwaad.

 

Voor 25 euries heb je er 1tje bij van de kleinste maat.

 

Bevestig de blusser stevig en vooral verplaatsbaar.

Bij een eventuele brand spuit de blusser als een weseloos en wordt zo een projectiel als deze niet goed is bevestgd.

Met een beetje vernuft en bijv de klem van een clipventilator kun je m verplaatsbaar maken en toch goed vast zetten

dat is mijn manier om de blusnorzel zo dicht mogelijk bij een onstekingsbron te plaatsen. Je lamp verhang je tuurlk ook steeds en hoe hoger je komt hoe minder ruimte je uitrrd overhoud.

 

Mocht je geen ruimte hebben in je tent is een klein rond gaatje in je tentdoek/plafond knippen tuurlk ook een oplossong.

 

Succ bubbz

Share this post


Link to post
Share on other sites

De brandjes die ik heb meegemaakt (gelukkig nog niet bij mezelf ooit) vonden bijna altijd plaats bij je VSA's of bij schakelkasten.

Zo'n lamp die wordt weliswaar heet, maar zolang die nergens tegenaankomt, is er volgens mij weinig gevaar.

Als je daar wel bang voor bent: Koop een 2de brandblusser. Geeft je in ieder geval een goed gevoel voor die paar tientjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is een 1 kg brandblusser met een bevestigingsframe. Gaatjes in de muur boren en ophangen dat ding. De evsa die ik heb heeft in het frame zelf ook gaatjes voor het bevestigen aan de muur. Dus als ik ze boven elkaar monteer, dan moet dat goed zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haal gewoon een MABO blusser 20.000x beter als zon " rond vliegend projectiel"

 

Bezuinigen op veiligheid is een NO.GO

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...