Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

eliasss

Tinctuur Maken

Recommended Posts

Hallo,

 

ik heb vandaag een tinctuur gemaakt met wiet.

Ik heb de wiet eerst gedecarboxyleerd voor 40 minuten op 120 C, zodat er ook een high effect mogelijk is.

daarna heb ik de wiet met alcohol van ca 65% in een ultrasone reiniger 3x 10 minuten behandeld.

De alcohol distileer ik tegenwoordig zelf, ook een leuke hobby :likken:

door de ultrasone trillingen gaan de celmembranen stuk en komen de bruikbare stoffen beter vrij.

hier een link naar een artikel hierover https://www.google.n...114733917,d.d2s

 

gallery_17674_18733_103351.jpg

gallery_17674_18733_86115.jpg

 

de temperatuur van het mengsel loopt op tijdens het proces van 20C naar 38C dus er gebeurd van alles.

 

daarna alles in een fles gedaan een labeltje erop en nu maar wachten :innocent:

gallery_17674_18733_130253.jpg

dat wachten doe ik later wel eerst even proeven.

he dat is niet verkeerd, zo onder de tong is het niet te scherp wel wat bitter maar niet zo dat je hele mond samentrekt.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha, slim gevonden. Vraag me dan alleen wel af of je daarmee niet ook extra chlorofyl in je tinctuur krijgt?

 

Heb je het vergeleken met een tinctuur zonder ultrasoon behandeling?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat meer lijken op liposomale wiettinctuur.Zou niet alle wiet in de oven doen trouwens ivm de terpenen & cannabinoiden zuren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Eliasss: Zou je willen vertellen wat je onder een tinctuur maken verstaat. Iedereen gebruikt het woord namelijk anders tegenwoordig? Als je wil mag je ook meer vertellen of je maakproces? Hoeveelheid alcohol vs wiet, hoelang ga je het laten trekken.

 

Zo heb ik het geleerd: Een beetje tinctuur staat minimaal twee weken te trekken in consumptie alcohol op een donkere plek voordat het goedje word gezeefd. @Wietefras als je, je tinctuur inderdaad zolang laat trekken (minimaal 2 weken) dan komt zo beetje alle chlorofyl mee dan zal ultrasoon in dat opzicht toch niet zo veel verschil maken denk ik..

 

Ga later als ik meer tijd heb even je link lezen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit is de eerste x wiettinctuur op deze manier, ik heb al eens tinctuur gemaakt met wiet en vodka maar die werd erg bitter.

Na heel lang rijpen werd de smaak wel beter maar ik merkte erg weinig van.

wat ik nu gemaakt heb is met een hoger alcohol percentage en door de sonische bewerking worden er allerlij stoffen sneller in de alcohol opgelost.

deze tinctuur smaakt gelijk al minder bitter, en het werk ook sneller tegen pijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook wel gelezen dat de tinctuur juist warm moet staan, en bij andere lees je dat juist temperatuur wisseling van invloed is op het rijpingsproces.

ik schud de fles regelmatig en neem ook regelmatig een proefje en merk dat het bittere minder word.

gallery_17674_18733_12741.jpg

De kleur is nu zo beetje olijfgroen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit is de eerste x wiettinctuur op deze manier, ik heb al eens tinctuur gemaakt met wiet en vodka maar die werd erg bitter.

Na heel lang rijpen werd de smaak wel beter maar ik merkte erg weinig van.

wat ik nu gemaakt heb is met een hoger alcohol percentage en door de ultrasone bewerking worden er allerlij stoffen sneller in de alcohol opgelost.

deze tinctuur smaakt gelijk al minder bitter, en de werking is goed tegen pijn.(gewrichtspijn spierpijn)

Ik gebruik het omdat ik uitstralende pijn in mijn schouder en arm heb vanwege een nek hernia.

WIetolie maak ik ook, met olijfolie voor oraal gebruik deze geeft ook een lekkere high.

BHO voor de verdamper en laats heb ik ook AHO gemaakt.

de tinctuur laat ik voorlopig nog rijpen daarna wil ik het laten testen door verschillende personen met verschillende klachten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...