Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
susphine

Geoogst, Maar Totaal Niet Goed?

Recommended Posts

Ik heb mijn eerste groei gedaan vorige zomer. Het was leuk en kan niet wachten tot ik weer kan beginnen over een aantal maanden.

 

Ik doe dit in Turkije op een balkon en ja al is het zo risico vol ik kan niet zonder wiet.

 

Mijn vorige oogst was 0,0.

Ik kreeg best veel wiet eruit alleen ik zal even een tour geven met mijn ervaring ermee en alle vragen die in mijn hoofd zijn blijven zitten.

Ik wil dit jaar het beter doen dan vorige jaar.

 

Ik heb ze dus droog laten staan 2 dagen voordat ik ze ging knippen en daarna nog 3/4 dagen laten drogen.

De geur was er, ze plakte het leek allemaal goed. Heb alleen wat voeding gebruikt die ze voor tomaten planten ook gebruikt heel af en toe.

En kraanwater, maar die van Turkije is best wel slecht en kon niet aan bepaalde ph waarde water komen. In iedere geval met alle resources die ik hier dus had heb ik toch flink mooie toppen eruit gekregen alleen nadat ik ze begon te curen ging het bergafwaarts. Eigenlijk ging het alleen maar slechter met de toppen.

 

Ik heb met verschillende toppen, verschillende testen gedaan sommige in potten met deksel erop, sommige op kranten deze periode was puur om te orieenteren. De buds kregen soort van spinnenweb erop, maar het was niet echt een spinnenweb ik dacht misschien zitten er insecten op of in, maar dat was niet het geval tenminste tot nu toe denk ik er zo over. De smaak van de buds werden slechter en slechter. Heb zelfs buds die in potten waren na 2 maanden gerookt en die ruikte echt slecht en die waren helemaal vol met het witte spinnenwebje erover heen. Ik werd wel een beetje stoned, maar niet zoals ik gewend ben.

 

Korte samenvatting :

- Laten staan 2 dagen zonder water > Geknipt > Drogen voor 3/4 dagen > Curen op verschillende manier ( orieenteren )

- Smaak met de tijd slechter > Witte spinnenwebjes om de buds, bijna allemaal, maar geen insecten te bekennen.

- Nog tijdens het drogen lekkere wiet/haze geurtje, na alle gedoe weg en een beetje stoned.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hadden de toppen een grauwe kleur? Zou best kunnen dat ze zijn gaan rotten. Ben je bekend met toprot? Als ik jou was zou ik even een afbeelding van toprot opzoeken via google.

Ik zou overigens minstens een week drogen voordat je gaat curen, Voelde de toppen nog erg nat aan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klinkt als top rot.. wast droog toen je ging curen? Wel apart dat t op kranten ook gebeurde...

Waren sie dicjt gevouwen of gewoon open gevouwen met toppen er op?

Vochtig huis ? (Nooit in turkije geweest vind Amsterdam al spannend zat...)

 

Foto kan helpen..

 

Ist echter nodig? Klinkt al flikker weg, jammer maar helaas...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn gewoon gaan rotten die toppen.

 

Volgende keer langer laten drogen voor je ze verpakt in een pot en de pot ook af en toe openen om damp er uit te laten dacht ik.

En wellicht heb je er ook wel wat beestjes in zitten, die moeten er ook eigenlijk liever niet zin zitten als je gaat knippen en drogen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minimaal 2 WEKEN laten drogen - niet 3 à 4 dagen!!!

 

Je wiet is zeik- en zeiknat de potten ingegaan, geen wonder van die schimmel. Puur zonde dit...de draden zijn schimmeldraden. Toprot ziet er anders uit, dan worden je toppen bruingrijs, al tijdens het einde van je kweek. Zei de ervaringsdeskundige :whistling

 

Er zijn THC-kijkertjes te koop met verlichting; de mijne heeft ook een UV-lampje om beginnende toprot aan te tonen.

 

Twee weken laten drogen, knippen, de potten tot twee-derde vullen - niet tot aan de rand, twee tot drie keer per week de pot open, ff door elkaar schudden, pot weer dicht. Dat bouw je langzaam af.

 

V

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor alle info, ik zal dit jaar het allemaal bijhouden en weer posten! Ik dacht ook dat het misschien kwam doordat ze te vochtig zijn gebleven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

en vooral: weggooien wat rot is, heel jammer maar de kliko in, niets mee te doen, ongezond

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...