Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Havelte78

Geruisloze Oplossing Voor Voorgroei Tentje

Recommended Posts

Hoi

Ik wil graag een voorgroeitentje neerzetten waar ik zaadjes ontkiem en een aantal weken voorgroei. Dit ga ik doen onder t neon 2x 55 watt

Nu wil ik graag geruisloos uitzuigen.

Ben niet zo'n fan van de goedkope buisafzuigers en goedkope dimmers omdat die zodra het te warm is vol gaan draaien en dan vind ik dat ze toch wel veel geluid maken.

Wat zouden jullie als je er wat meer aan wilt besteden adviseren om aan te schaffen (combinatie afzuigertje en controller ?

En hoeveel kuub afzuigertje zal ik nemen.

 

Bedankt alvast voor jullie reacties

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben ook van plan om een pc fan te gebruiken, alleen zijn die 12v dacht ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou het gewoon lekker zonder doen als het alleen maar om voor te groeien is, voor 2 weken heb je geen afzuiger nodig

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hooguit inderdaad een pc fan voor de luchtverplaatsing en eventueel wat warme lucht afvoeren met pc fan indien nodig

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien nog even een aanvulling op mijn verhaal. Het word een 90x90 tentje. Deze word gebruikt om zaden op te kweken tot ze de ruimte in kunnen met de 1000 watt gravita. Een aantal weken. Daarnaast zal het tentje worden gebruikt om te drogen. Moet dus toch wel wat capaciteit hebben om de geur van het drogen in toom te houden denk ik

Kan ik dat af met zo'n pc fan ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee dat gaat niet lukken :) zeker niet als je de opbrengst van een 1000 watter wilt drogen dan vind k zelfs je tentje wat aan de kleine kant.. maar zal je iig een fatsoenlijke filter erbij moeten hangen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maak een boxje (gewoon kartonnen doosje met wat isolatie erin) waar je die buisfan in hangt/legt of koppel er aan 2 kanten sonodeck aan.

 

Ik gebruik al jaren een 150 fannetje gedimd met een Easy dimmer op een vaste stand en probleemloos, je hoort hem wel bij voluit maar daar komt ie nooit. Zodra je een temp sensor eraan gaat hangen gaat het mis, dan branden ze in no time door.

2x55W heb ik in een 90x60x90 tentje hangen met die 150 buisafzuiger en een 150m3 Can Lite filter want de s5 stinkt anders hele huis door.

 

Drogen deed ik met een 150m3 can lite filter en een 110m3 buisafzuigertje (110 flens op de filter) en dan oogst drogen van 600W.

Deed dit in een aparte droogkast van betonplex met gaas rekken (3 lades van 100x45cm) en afzuigertje op vol.

Turbodrogen noemde ik dat maar: na 5dgn kleinste toppies al rookbaar en niet scherper door rap drogen, kwl.

 

Gaat prima als je niks dimt na eenmaal ingesteld op een gedimde stand met die kleine buisventilatoren, ze kunnen nog iets hebben waar een PC fan net niet altijd voldoet en volop draaien maken vele PC fans een irritante zoem wat die buisfan dan weer niet zo doet.

PC fans zijn alleen goed te dimmen met een LED dimmer, 220V PC fans te over overigens bij de echte elektronica zaak :innocent:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...