Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Scralemonkey

Bladprobleem

Recommended Posts

25i4qwz.jpg

 

Dag jongens,

lang geleden dat ik heb gepost,

maar ben steeds blijven rondneuzen en lezen.

 

Ik stel een vraag omdat ik het zelf niet meer weet

en het enorm moeilijk vindt om een correcte diagnose te maken.

Dus ik dacht ik spreek jullie expertise aan.

Boven zie je een foto van een van de aangetaste blaadjes.

 

Verder is het binnekweek, momenteel onder 500 watt led, normale temperatuur met lichten aan 20-25 graden, zonder lichten 10-15 graden. Het is een kiling fields, met 9 in een erg grote smartpot, waar ook nog oude aarde inzat, wel opgewaardeerd met dezelfde hoeveelheid nieuwe grond. om de 2 dagen krijgen ze momenteel 3 liter, zonder voeding.

Heeft het nog zin om deze ronde voort te zetten of kan ik ze beter uitdoen, de aarde vervangen en terug in de nieuwe grond steken?

 

Ik hoor graag jullie ideeen.

 

Vrede,

Scralemonkey.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In ieder geval twijfel ik tussen : lampen die te dicht hangen en er een bleking optreed, maar aangezien het de onderste bladeren eerste zijn, denk ik aan een stikstof of magnesium probleem. Bij stikstof durf ik niet zeggen of het teveel of net te weinig is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Temperatuur te laag... 10-15 graden met licht uit is veel te kort, je planten nemen geen voedingsstoffen op dus vreten ze de bladeren aan.

 

Oplossing: verhoog de temperatuur van je kweekruimte eens een graad of 5-8 zodat je niet meer onder de 18 duikt.. dan gaan alle biologische processen weer op gang komen.

Hopelijk trekken je plantjes dan ook weer bij

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet het niet zeker, maar het lijkt wel een kalium tekort.

 

Kalium tekort

 

Algemeen

 

Kalium komt in de hele plant voor en is nodig voor transport van alle stoffen in de plant, zoals het openen en sluiten van de huidmondjes. Kalium zorgt ook voor de stevigheid en kwaliteit van de plant en bestuurt talloze andere processen, zoals de koolhydraathuishouding.

 

Kalium wordt makkelik en snel opgenomen in de plant. Na toediening van kalium op Hydro zal binnen enkele dagen verbetering te zien zijn. Op aarde zal dit afhankelijk zijn van het absorberend vermogen van de bodem. Kalium toedienen via bladbemesting is af te raden.

 

Symptomen

 

Bij een kaliumtekort is de verdamping geremd, waardoor de temperatuur in het blad te hoog oploopt en de cellen verbranden. Dit treedt vooral op aan de randen van het blad, waar normaal de verdamping het hoogst is (randjesziekte). Dode bladranden kunnen echter ook optreden bij een te lage LV en zoutverbranding. Een kaliumtekort is dus onmogelijk vast te stellen op alleen uiterlijke symptomen. Kleurveranderingen en afstervingsverschijnselen zijn aanwijzingen.

 

Ontwikkeling

 

In chronologische volgordein het begin oogt de plant gezond met donker groene, half glanzende bladeren, die later doffer worden.

Planten zijn vaak sterker vertakt en de stengels blijven ieler.

De bladeinden van de jongere bladeren krijgen grijze randen en worden daarna roestbruin, sterven af en krullen verdord op.

Het blad vergeelt van de rand richting nerf en er verschijnen bruine afstervende vlekken.

Bladeren in de top krullen/draaien radiaal, hele bladdelen sterven af en oude bladeren vallen af.

Bij een groot tekort wordt de plant dof en ongezond en wordt de bloei sterk geremd.OorzakenTe weinig of verkeerde bemesting.

Teelt op kalium fixerende gronden.

Een overmaat aan zout (natrium) in het wortelmilieu.OplossingenAls je geen voeding voor cannabis gebruikt, start hier dan mee.

Als de EC in het medium te hoog is goed spoelen of tijdelijk geen voeding geven.

Zelf kalium toedienen. Anorganisch door 5 – 10 gram kalisalpeter op te lossen in 10 liter water. Bij zure bodems kan je extra kaliumbicarbonaat of kaliloog toevoegen (5 ml op 10L water). Wel oppassen met houtas (kaliumcarbonaat ) trouwens , niet te veel! Het vormt in water een sterk basische oplossing met een zeer hoge ph waarde.

Organisch door een waterige oplossing van houtas, kippenmest of drijfmest (pas op voor verbranding!).

Extracten van druifachtigen bevat ook veel kalium.

Te veel kalium bijvoeden kan leiden tot zoutschade, calcium en magnesiumtekort en verzuring van het wortelmilieu!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plaats eens wat foto's van de gehele plant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...