Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
joyforgardening

Verschil Tussen Zaad En Stek

Recommended Posts

Hallo beste mensen.

 

Binnenkort ga ik weer beginnen, maar dit zal voor het eerst uit zaad zijn.

ik heb altijd amnesia uit stek. Ik heb voor het kweken ervan mijn eigen methode die werkt. Stekjes in 11 liters op aarde. 3 dagen op 18 uur en daarna over op 12 uur. Ik top ze na de eerste of 2e dag op 18 uur, afhankelijk of ze het naar hun zin hebben of niet. Ze worden dan iets minder dan een meter hoog en er komt geen fluf aan.

 

Nu bij de start van een nieuwe ronde heb ik door samenloop van omstandigheden zaden i.p.v. stekken. Mijn vraag is hoe ik het nu aan kan pakken om ongeveer tot hetzelfde resultaat kwa hoogte etc. Te komen. Het gaat mij vooral om de start en eigenlijk hoe lang ze op 18 uur moeten en wanneer ik ze kan toppen. Ik heb wel ervaring op het gebied van zaad maar dat was voor planten buiten.

 

Graag tips en tricks. Als er al een topic is waar het in staat dan is dat ook prima, ik kon zo even niks vinden.

 

 

Ik maak gebruik van 600w met hamerslag kap. Per m2 hangt er 1.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

zijn meerdere opties of gelijk 12/12 of 1/2 weken voorgroeien ligt er ook aan hoeveel je er per m2 van plan bent neer te zetten

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ligt er ook aan welk zaad je hebt..

Ik heb nu de amnesia staan van superstrains en als je ze in 11 liter potten zet zou ik ze meteen op 12/12 zetten..

Ik heb ze 15 dagen voorgegroeid en ben me nou helemaal de pleuris aan het knakken om ze niet de tent uit te laten groeien.

Ik heb hiervoor ww van Royal queen seeds gehad in 26ltr potten en die heb ik een maand voorgegroeid en die werden niet hoger dan 1 meter zonder pot

Share this post


Link to post
Share on other sites

De kwaliteit vd zaden is ook erg belangrijk... als je erbij hebt die in 1 dag boven zijn en een zooi die er 5 dagen over doet wordt t nooit een mooi gelijk veld.

 

Als je uit zaad wilt gaan kweken zou ik er zeker 50% extra ontkiemen, en de meest gelijke exemplaren selecteren na bv een week 18/6.

Op die manier heb je de beste kans op een mooi beheersbaar veldje zonder achterblijvers en uitschieters.

 

Voorgroeien zou ik niet langer dan een dag of 7-10 doen als je niet gaat toppen, doe je dat wel kan je er nog een paar dagen aan vast plakken.

Hangt ook n beetje af van hoeveel je er de m2 wil gaan zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een beetje gemengde antwoorden.

het is amnesia van superstrains wat volgens mij de hypro versie is.

Ik ga zo toppen en ze staan in 11 liters op aarde strak tegen elkaar. Ik wil dat de planten vanaf de pot ongeveer een hoogte krijgen van 90cm. Dit is voor mij ideaal omdat er dan vrijwel geen fluf aan komt.

Als ik ze top en direct op 12/12 zet hoe hoog worden ze dan ongeveer? En als ik ze een week op 18 uur zet hoe hoog worden ze dan ongeveer.

Ik heb niet zoveel ruimte om alles te gaan buigen dus het liefste dat dat niet nodig is.

 

De temperatuur is ongeveer 28 graden met licht aan en 20 graden met licht uit. Lv ligt rond de 40%.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die amnesia heb ik nu ook staan..

Ik zou ze meteen op 12/12 zetten anders groeien ze de tent uit, en ook zeker toppen.

Ik ben me de laatste tijd helemaal de pleuris aan het knakken om ze oo dezelfde hoogte te houden omdat de lamp al helemaal boven in de tent hangt

 

Ik heb ze 15 dagen op 18/6 gehad maar dat is veel te lang geweest dus beter helemaal niet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ga je toppen als je ze direct op 12/12 zet?

Hoeveel hoogte heb je van vloer tot hoogste punt lamp?

Hoeveel ga je er per meter zetten?

 

Concreet; vertel eens wat je van plan bent......en op weke wijze....

Pas dan kun je gerichte ondersteuning krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...