Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
John Koe

Stikstof Op Einde Rfx

Recommended Posts

Wat geven jullie op het einde van een draai? ben gewoon geintereseerd.

 

Zelf geef ik klein beetje a/b stikstof en enzym de laatste week. Omdat? de plant de laatste P en K eruit verbruikt en de N er inzit voor de volgende ronde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laatste week kan ,beter is om ze de laatste week iets droog te zetten en een dag voor de knip invloeden.

Ik doe dat ook op aarde Ph 5.5 en een volledige Bio groei voeding met wat Bacto's

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik niet.

 

Als je met voldoende water inwatert, spoel je je oude zooi door en zit er voldoende N in je rfx. Maar zijn er wel meerdere die dit doen ja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@boef

 

Laag ?1.2?

 

@noob

 

spoelen vind ik zonde, waarom zou je voeding wat je er eerst in gooit weer uit gaan spoelen is toch zonde?

 

vind spoelen net als ''omwoelen'' zonde van de tijd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spoelen heeft niks te maken met je voeding in je substraat... :whistle: En zowiezo. Wat kost voeding nou?

Edited by smellowmellow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die hoge EC die sommige geven snap ik echt niet.

 

Ik heb een heel simpel schema waar ik al een hele tijd prima resulaten mee haal.

 

Groei en eerste week bloei EC 1.0, tweede week 1.1, derde week 1.2 tot week 6 waar ik het in de zelfde volgorde weer afbouw.

 

 

Gewoon A&B voeding verder helemaal niets op silicum na wanneer nodig.

Edited by Johnny_Sack

Share this post


Link to post
Share on other sites

voeding kost idd geen drol.

 

spoelen en inwateren doe ik in 1. 20 liter per 18 l pot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tuurlijk heeft spoelen wel te maken met voeding in je substraat, vroeger spoelde iedereen zn ec toch uit zn mapito.

 

Dat je spoelt om je ph omlaag te krijgen dan nog verandert je ec, dan heeft het dus verband en met elkaar te maken.

 

Dat iets niks kost betekent voor mij iig niet dat je het hoeft te verspillen, daar moet iedereen zn eigen invulling maar aan geven. Ik water zelf ook in met ec 2.5 ph 5.5 gaat prima, planten blijven mooier groen strekken niet en kroontjes zijn donkergroen. dat heb ik met een e.c.van 1.4 bijvoorbeeld niet.

 

@johhny sack

 

Rfx? wat is dan de waarde van je kraanwater?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@boef

 

Laag ?1.2?

 

@noob

 

spoelen vind ik zonde, waarom zou je voeding wat je er eerst in gooit weer uit gaan spoelen is toch zonde?

 

vind spoelen net als ''omwoelen'' zonde van de tijd.

 

Nog lager, 1 ofzo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tuurlijk heeft spoelen wel te maken met voeding in je substraat, vroeger spoelde iedereen zn ec toch uit zn mapito.

 

Dat je spoelt om je ph omlaag te krijgen dan nog verandert je ec, dan heeft het dus verband en met elkaar te maken.

 

Dat iets niks kost betekent voor mij iig niet dat je het hoeft te verspillen, daar moet iedereen zn eigen invulling maar aan geven. Ik water zelf ook in met ec 2.5 ph 5.5 gaat prima, planten blijven mooier groen strekken niet en kroontjes zijn donkergroen. dat heb ik met een e.c.van 1.4 bijvoorbeeld niet.

 

@johhny sack

 

Rfx? wat is dan de waarde van je kraanwater?

0.4 volgens mij. Ooit wel eens gemeten maar weet ik niet percies meer. Zal als er de volgende keer er ben eens meten.

 

Ik draai al heel lang met de zelfde strain (S5), het is dus ook een verhaal van naar je planten kijken. Een andere strain zal je misschien totaal andere behoefte hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...