Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
dragon6521

Evsa Met Soft Start/stop

Recommended Posts

hallo

 

ik wil binnenkort overgaan op een evsa

maar ik wil mijn betrouwbare en stille!! elt vsa niet voor niets in de steek laten

dus ik moet er op vooruit gaan

 

 

wat ik wil weten is:

zijn er evsa die zonder controller een soft start en stop systeem hebben??

 

heb al zitten kijken voor een gavita of dimlux maar deze dimmen alleen met controller heb ik vernomen??

 

ik zou graag een soft start stop systeem willen hebben om temperatuur en lv klappen te dempen

 

maar met 1 lamp vind ik het ook weer zonde om een controller te kopen tenzij dit echt de moeite is..

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben ook ooit met elt begonnen, nu heb ik een evsa van gavita, die kun je ook gewoon zonder controller gebruiken hoor

 

het is echt de moeite, je kan dimmen, boosten en het is veiliger

Share this post


Link to post
Share on other sites

zonsopkomst/-ondergang zonder controller ga je niet vinden... een dimlux 600w 400v is what you need :)

 

230v is misschien handig als je ook je kleinere lampen wilt gebruiken, maar de meeste 600w lampen zijn niet geschikt voor evsa, de draad binnenin trekt dan krom. gavita enhanced is nergens meer leverbaar

Edited by Rodja

Share this post


Link to post
Share on other sites

het gaat een dimlux worden

wou eerst 2 x 1000 maar het worden 3x600 400v met controller

 

nu zou ik alleen mijn ventilator willen vervangen door een airsock

bijv ik pak 2x een airsock van 160mm 2.50meter lang naast mijn lampen is dit goed?

 

hoeveel m3 gaat er per strekkende meter van een airsock heen

 

wil een buisventilator gebruiken (meer druk) met aansluiting van 150mm dacht 450m3 op een totaal lengte van 5 meter airsock, is dit voldoende?

wil niet dat hij slap gaat hangen maar ook weer niet te veel druk ik zie nergens een berekening hoeveel m3 er per strekkende meter door kan

 

en heb ik dan wel of geen ventilatoren nodig?

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die zon's op en ondergang moet je nooit gebruiken, is echt iets waar een plant geen reet om geeft

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ john koe:

 

mischien geeft de plant zelf er geen reet om maar het klimaat wel!!

 

(zonsopgang) voorkomt grote temperatuur schommelingen als de lampen aan gaan

en (zonsondergang) voorkomt het snelle afkoelen nadat de lampen uitgang zodat je minder last zou hebben op condens vorming in de toppen wat de oorzaak is van toprot

 

als de lampen uit gaan en het is 27 graden en die zakt binnen een kwartier naar 20 graden gaat je lv ook ineens van bijv 50 naar 70 of hoger

 

 

dus uiteindelijk geeft je plant er wel om :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

iid je hebt gelijk, ik bekeek het verkeerd(uitgaande van dat de pre-heat en cool-down functie ook ter beschikking was :likken: )

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...