Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Warsawa

Thermisch Contact Met Manuele Reset: Waar Te Vinden?

Recommended Posts

Hallo,

 

In geval van brand wil ik graag dat de electriciteit volledig uitvalt. Daarom ben ik wat beginnen lezen over "thermische contacten met manuele reset". Mijn bedoeling is om de inkomende elektriciteit over een relais te laten gaan dat door een dergelijk contact wordt gestuurd.

 

Ik vind er wel op het net, maar nergens per stuk te koop ofwel enkel op obscure websites/webshops. Ik heb ook gezocht bij Conrad, Farnell, Mouser, maar zonder succes. Aangezien het contact enkel een relais zal schakelen moet het niet veel vermogen aankunnen, enkel werken op 220v, en zijn werk doen (het contact openen) vanaf 45 à 50°C. En natuurlijk enkel manueel terug in te schakelen.

 

 

Kan iemand me helpen bij de zoektocht?

Greetz,

Warsawa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zoiets tussen een draad van de afzuiging gezet.

Enkel dan een die op 80 graden uit slaat volgens mij.

Maar een die manueel weer aangezet moet worden zou wel beter zijn.

Ik ben er ook erg benieuwd naar, als het niet te vinden is, dan kun je het nog met een Arduino een temperatuursensor en solid state relais.

 

 

Ik keek even op Ebay en vond dit.

Edited by bosrand

Share this post


Link to post
Share on other sites

neem een rookmelder eb gebruik het signaal van de zoemer als sturing voor je relais en met een start stop kan je alles resetten

 

of neem een thermostaat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als dat relais bij brand uit moet schakelen ben je eigenlijk toch al te laat, die brand doof je er immers niet mee.

Daarbij zal je zekering in je groepenkast heus wel door uit slaan als je bekabeling aan het branden is tenzij je natuurlijk voor de meter aftapt waar ik niet vanuit ga

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat er mij vooral om dat wanneer er brand is, de afzuiging in ieder geval zo snel mogelijk uit gaat, anders jaagt die het vuur nog eens extra aan.

Ook zal de automatische blusser minder goed werken met de afzuiging aan lijkt me.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De bedoeling is idd zoals bosrand het zegt: zorgen dat bij brand de afzuiging (en dus zuurstoftoevoer) stopt. Daarnaast lijkt het me ook niet meer dan normaal om te willen dat de elektriciteit volledig wegvalt in geval van problemen. Liever een mislukte oogst dan andere shit zeg ik dan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...