Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
makker

Meeldauw Is Dit Een Verloren Zaak ?

Recommended Posts

Hi peepols.

 

Plantjes staan op het balkon, zijn nu 3+ maandjes oud.

Type: CBD outdoor mix, korte plant 70/30 indica/sativa, varieert 50-70 cm

Gebruik Canna producten (terra/vega/rhizo)

Water om de 2/3 dagen, 2x per week voeding.

Tapwater, minimaal 2 dagen oud.

Laatste voeding: 2.5 dag geleden

 

Ik heb last van meeldauw op mn plantjes, enorm @#$ maar tis niet anders.

Ben de laatste weken in de weer geweest met 0% melk oplossing (1:5) maar ik weet nie of ik door moe gaan met deze verloren zaak.

 

Kzie een hoop witte puntjes dat kan kalk zijn uit de melk, of gewoon weer nieuwe meeldauw.

Ik voorzie een aantal problemen maar de eerste vraag is heeft het zin om door te gaan ? (zie plaatjes)

 

Zoja:

Wat doe ik de laatste 2 weken van de bloei ? (na de laatste flush)

Stel dat dat lukt, moet het daarna door een h2o2 badje ? of zijn er ander mogelijkheden.

En de hamvraag, kan ik t spul nog roken ?

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

Gaarne advies.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie niets op jouw foto's wat op meeldauw lijkt. :search:

Op het grote blad wat bij foto 2 bovenlangs loopt zie ik wel een paar plekjes wat er op lijkt, maar dat kan dus ook de melkoplossing zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meeldauw, in het engels Powdery Mildew, is poederachtig, als je ff wrijft op een wit plekje kun je makkelijk zien of het opgedroogde melk is of meeldauw. Ziet er uit als melk overigens, ik zie geen meeldauw op je fotos die ik bekeken heb.

 

Meeldauw is een schimmel en dat maakt het ook herkenbaar, bijvoorbeeld:

http://ucanr.edu/sites/UCNFAnews/files/147350.jpg

 

Hoe dan ook, is geen verloren zaak, planten zien er redelijk uit. Veelvoorkomend probleem in NL, niet alleen voor wiet en er zijn dus ook vele producten beschikbaar die goed werken (bij de betere tuincentra of growshop). Met melk en bakpoeder rem je het wat af maar is niet echt een oplossing.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die vlekjes kreeg ik ook ooit toen mijn bevochtiger kapot ging en ik uit nood tijdelijk een goedkopere zonder kalkfilter gebruikte.

Het zal inderdaad die melk zijn of iets wat je daarvoor erop gesproeid hebt, Kennemer duinwater heeft veel kalk.

 

Het kan kwaad, blaadjes met die vlekjes drogen iets eerder uit en sterven iets eerder af is me toen opgevallen.

 

 

Overigens is CBD sCrew helaas totaal onbetrouwbaar, het zijn letterlijk en figuurlijk oplichters.

De hele CBD industrie en de Charlotte doctrine daar achter zijn een grote bedreiging voor ons, zoals recent gebleken is met de invoering van de Growshopwet. Het raakt ons allemaal en gaat alleen maar erger worden!

Dankzij hen zit Johan vast in Thailand en zijn John en Ines veroordeeld.

 

Het klinkt misschien tin foil hat, maar ze houden zich al enige jaren actief bezig met het beïnvloeden van de publieke opinie op alle wietfora.

(beïnvloeding van publieke opinie's is een belangrijk onderdeel van mijn beroep, dus ik herken de technieken blind)

Dat gebeurt met name op indirecte wijze, middels allerlei bedrijfjes a la Kannaway, die hele volksstammen betrekken bij de verkoop van snake oil en het verspreiden van desinformatie. De doctrine benadrukt dat THC gevaarlijk en slecht is en CBD o zo gezond en een veel hogere medische waarde heeft, wat echt beslist niet het geval is. Als je tegen hun in gaat wordt je website gehackt of krijg je een verzameling trojanen opgestuurd of nog veel erger.

 

Zelfs op Nederlandse wietfora is tegenwoordig de consensus dat "wiet criminaliteit" disproportioneel hard aangepakt moet worden en de hoogste opsporingsprioriteit verdient. Nog geen 5 jaar geleden zou dat volstrekt ondenkbaar zijn geweest.

Daar is een handje vol trolls voor verantwoordelijk, die sindsdien onder hun diverse namen full time op alle wietfora posten en het natuurlijk altijd met zichzelf en hun collega's eens zijn, waarna alle meelopertjes het ook weer roerend met hen eens zijn, terwijl de zwijgende meerderheid zwijgt.

 

CBD strains worden trouwens gemaakt door vrome Christenen, die het rechtstreeks van een engel God's hebben gekregen (impliceren ze en passant).

stanleys.gupta_.1.jpg

Hier lachen we daar misschien om, maar in veel andere landen als Amerika is dat een big deal onder de kiezers.

Als CBD van God komt is THC natuurlijk van de duivel of erger nog Mohammed.

Het is reefer madness deel 2, maar nu veel subtieler en aangepast aan onze tijd.

 

Gezonde cannabis, die we vroeger nog vóór de THC hype vaak hadden, is de ergste nachtmerrie voor pharmaceutische bedrijven.

Die hebben juist belang bij zieke mensen zodat de George Sorossen van deze wereld hun zakken kunnen blijven vullen en die kunnen wel een paar ministers van justitie betalen. Daarom hebben we ineens veel meer repressie, it's the economy, stupid;

 

“Patented marijuana strains and medicines threaten the re-legalization movement, curb information sharing, set up a monopoly for certain breeders and medicine producers and limit users to a more expensive and inferior product. Their economic value to the pharmaceutical houses which produce them will be directly proportional to the severity of the prohibition against the use of cannabis.” Dr. Grinspoon.

 

Snake Oil: History repeats itself

 

 

Eehm, </rant> het is geen meeldauw dus, maar wel iets dat je liever wilt voorkomen :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met melk en bakpoeder rem je het wat af maar is niet echt een oplossing.

Dat is me idd duidelijk, wat een ffing karwei om die bladeren schoon te maken..

 

Hij denkt zeker dat de hars meeldouw is :lol:

Ik ben een beginner, je kan me vanalles wijsmaken op dit moment.

Sterker nog, ik kan me alles wijsmaken op dit moment :rofl

 

Die vlekjes kreeg ik ook ooit toen mijn bevochtiger kapot ging en ik uit nood tijdelijk een goedkopere zonder kalkfilter gebruikte.

Het zal inderdaad die melk zijn of iets wat je daarvoor erop gesproeid hebt, Kennemer duinwater heeft veel kalk.

 

Het kan kwaad, blaadjes met die vlekjes drogen iets eerder uit en sterven iets eerder af is me toen opgevallen.

 

Overigens is CBD sCrew helaas totaal onbetrouwbaar, het zijn letterlijk en figuurlijk oplichters.

Eehm, het is geen meeldauw dus, maar wel iets dat je liever wilt voorkomen :smoke

Schuldig: CBD helemaal ingetuind ... !@# ... zielig plaatje erbij en ik ga voor de bijl :thumbsdown:

We zullen wel zien wat t gaat worde, hopelijk is t een beetje te roken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...