Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
makker

Grote Bladeren Worden Lichtgroen Tot Geel

Recommended Posts

Hi peepols,

 

Plantjes staan op het balkon, zijn nu 3+ maandjes oud.

Type: CBD outdoor mix, korte plant 70/30 indica/sativa, varieert 50-70 cm

Gebruik Canna producten (terra/vega/rhizo)

Water om de 2/3 dagen, 2x per week voeding.

Tapwater, minimaal 2 dagen oud.

Laatste voeding: vanmorgen, toplaag grond was droog. (0,5 cm)

 

Ik zie dat de grote bladeren geel worden (zijn momenteel erg licht groen). De voedingstoffe uit deze bladeren worden elders in de plant ingezet. Maar ik heb geen idee hoe of wat. Ik geloof dat stikstof bijdraagt aan de groene kleur in de bladeren. Heb in de vorige voedingsbeurt 15% vega meegegeven maar dat had verder geen resultaat.

 

Dus als ik het bijvoeg en het wordt niet opgenomen concludeert ik daar uit dat het iets met ph te maken heeft. Maar ik ben een beginner en snap er nog geen snars van.

 

Advies zeer welkom

 

1

2

3

4

5

6

7

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Als de plant aan het einde van haar bloeiperiode is dan heb je geel blad voornamelijk aan de onderkant van de wietplant, dit is heel normaal. Laat het blad zitten tot het er zelf af valt, hierna direct opruimen anders kun je last krijgen van insecten of schimmels. Je mag het blad er wel aftrekken als dit heel makkelijk gaat.
  • Je wietplant kan ook geel blad krijgen van stress door veel verpotten of veel verplaatsen
  • Gele bladeren aan een wietplantje krijg je ook door teveel water geven.
  • De wietplant kan een voedingstekort of overschot hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de plant aan het einde van haar bloeiperiode is dan heb je geel blad voornamelijk aan de onderkant van de wietplant, dit is heel normaal. Laat het blad zitten tot het er zelf af valt, hierna direct opruimen anders kun je last krijgen van insecten of schimmels. Je mag het blad er wel aftrekken als dit heel makkelijk gaat.

Net einde week 3, dus dat duurt nog 5 weken

 

Je wietplant kan ook geel blad krijgen van stress door veel verpotten of veel verplaatsen

Zou kunnen ivm het weer heb ik ze de afgelopen weken regelmatig verplaatst.

 

Gele bladeren aan een wietplantje krijg je ook door teveel water geven.

De potten zijn licht en leeg voor ze weer water krijgen

 

De wietplant kan een voedingstekort of overschot hebben.

Zoals ik boven al aangaf, ik denk eerder aan een lock-out door ph

 

Overbewatering en te zuure grond tellen ook mee

Te zuur vermoed ik idd..

 

Bedankt peepols

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eigenschap van de meeldauw *zucht*

 

Is dat zo? dan denk ik dat ik mijn probleem ook gevonden heb. Vond wat meeldauw op enkele bladeren. En heb ook veel geel en dood blad atm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tsjonge jonge jonge wat een niveau ...

 

Maar opzich zien je plantjes er nog helemaal niet zo slecht uit

Die paar gele bladeren zijn wel iets om naar te kijken idd wat voor medium gebruik je ?

 

Die meeldauw is vrij normaal met dit klimaat lijkt me en zal denk k de minste van je zorgen zijn..en is tamelijk goed te behandelen..

Als je nu nog zeker 5 weken moeten zou k mezelf meer druk gaan maken over toprot aangezien t weer allemaal niet beter zal gaan worden

 

Daarnaast begint t al aardig fris te worden buiten dus nemen ze minder vocht tot zich en dus ook minder voeding ook als je pot te nat is kunnen ze de voeding niet tot zich nemen met als resultaay dat ze op dr reserves gaat teren en ja die zitten in je grotere fan leafs en als je fan leafs leeg zijn pakt ze de rest van je bladeren

 

Suc6..

 

Ik zou die nieuwe auto nog maar even niet bestellen als k jou was :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eigenschap van de meeldauw *zucht*

 

Is dat zo? dan denk ik dat ik mijn probleem ook gevonden heb. Vond wat meeldauw op enkele bladeren. En heb ook veel geel en dood blad atm.

 

Voorzover ik weer :book: heb, zijn er maar bepaalde voedingstoffen mobiel. N P K Mg en nog een die ik nie meer weet.

Tekort aan Mg veroorzaakt ook gele bladeren en rode stammetjes. Daar had ik ur ook een paar van.

 

Gister gespoeld, vandaag bladvoeding gegeven (bitterzout, verhouding 1 theelepel op 5 liter (credit:MeneerJansen) en we zullen het wel zien.

 

Overigens ook de potten in permanente schaduw gezet, dat kan nooit goed zijn voor de wortels in de bakkende zon, dus ik snap wel waarom die bladeren krom stonden :showoff:

 

 

Tsjonge jonge jonge wat een niveau ...

Jij heb t ook moete lere ouwe :P

 

Maar opzich zien je plantjes er nog helemaal niet zo slecht uit

Die paar gele bladeren zijn wel iets om naar te kijken idd wat voor medium gebruik je ?

Als beginner werd potgrond aanbevole, dus da heb ik gedaan.

 

Die meeldauw is vrij normaal met dit klimaat lijkt me en zal denk k de minste van je zorgen zijn..en is tamelijk goed te behandelen..

Vertel, want ik kloot wat af met die melk oplossing, volges mij heb ik daardoor de CaMg balans verstoort.

 

Als je nu nog zeker 5 weken moeten zou k mezelf meer druk gaan maken over toprot aangezien t weer allemaal niet beter zal gaan worden

3 tot 5 weken (nu week 5), we zulle t zien of denk je dat ik ze moe afscherme

 

Daarnaast begint t al aardig fris te worden buiten dus nemen ze minder vocht tot zich en dus ook minder voeding ook als je pot te nat is kunnen ze de voeding niet tot zich nemen met als resultaay dat ze op dr reserves gaat teren en ja die zitten in je grotere fan leafs en als je fan leafs leeg zijn pakt ze de rest van je bladeren

 

Potten waren te droog, heb ze gister nog in bad gedaan. Overiges ben ik van plan om ze te gaan spoelen halverwege week 7 en de laatste 10/14 dagen alleen water te geven.

 

Bedankt voor de tips

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...