Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

bruinevingers

Hoeveel Liter Aarde Per Plant?

Recommended Posts

Nee ligt echt aan de soort zelf.Bij sommige heb je zelfs niet genoeg aan speciekuip.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na mijn mening en ervaringen maakt het niet echt uit toch wel minimaal het formaat van een emmer dat is 12 liter geloof ik? Maar de hoeveelheid aarde heeft weer te maken met het water wat je geeft. Kleinere hoeveelheden aarde geef je gewoon minder water en wat vaker. en grote hoeveelheden aarde geef je weer wat minder vaak water. Ik heb verschillende keren weliswaar waren dat mijn buitenplantjes, met emmers/plantenbakken/spaceykuipen gewerkt en het is dan preciecie werk om voor iedere plant de juiste hoeveelheden water te hebben :) Maar gewoon antwoord op je vraag het maakt niet zo heel veel uit maar 16 Liter potten zijn wel fijn :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

18 ltr potten kan ook voor de meeste.Bedrocan kweekt zelfs met 3.5 ltr potten, maar geven voldoende voeding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hydro idd 2 tot 4 liter en aarde minimaal 7,5 liter of 2 gallon.

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

7,7 liter klinkt zo weinig?

 

ik gebruik nu gemiddeld 20 liter per plant (1,40 bij 1,40 bij 0,40 bak) 600 liter gedeeld door 30.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is ook weinig maar ik zei minimaal...

Als je ruimte heb 11 of idd 15/18 liters zit je zeker goed, handje kalk erbij voor de buffer of meteen goed en een berg guano erbij en klari!

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Guano is vleermuizenpoep en simpelweg de beste fertilizer voor je plant. Dit is al van oudsher bekend bij de azteken.

Bergen calcium en fosfor waar je pas echt dikke bomen van krijgt.

Samen met Palm tree ash ( rijk aan Kalium) is het gewoon pk booster in je bodem in een natuurlijke vorm...dit komt pas vrij als je plant eraan toe is en t zelf uit je bodem haalt.

Handje kalk is net zoiets maar dan voor chemie kwekers want dat buffert je aarde beter en zorgt voor minder ph schommelingen in je pot. Beter gewoon bio gaan knallen niks meer afzuren gewoon kraanwater en vingers in die nase !!!!

 

Pg

 

Master hehe that fits me quit well...

 

Gewoon gaan growen, toen voor de shop voor de kiloos, daarna het hele bio verhaal geleert en toen sannie ontmoet om te gaan breeden en nu meerdere grows draaien voor een hele selecte groep medicinale patienten die ik in de loop der tijd om me heen verzamelt heb.

 

Ach Master is niet t goeie woord maak r leermeester van...

 

Zoals Mac altijd zegt

 

Gewoon genieten

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik doe nu 100% bio!

 

heb gewoon een 600 liter bak met daarin 30 stuks.

 

Ik gebruik full mix, en na 4 weken bloei ga ik beetje bij beetje bij voeden.

 

Ik meet verder niks geen ph of wat dan ook.

 

 

Als je kijkt naar mijn manier van werken, lijkt guano me wel een leuke toevoeging! Is dat iets wat je door je aarde mengt, of bijgeeft dmv water? En is het niet overbodig (kijkend dat ik full mix gebruik)

 

Verder lijkt kalk me dan overbodig voor mijn manier?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Guano kan ook Peru Guano zijn, alleen geschikt voor de groei.

 

guano-island-lrg.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Correct konopi , je hebt t voor groei en bloei.

Groei gebruik ik alleen buiten aangezien ik vaak sativa heb staan dat groeit zat van zichzelf.

 

Bruinevingers, ik zou iets van schimmels en guano toevoegen dan speel je echt op safe.

Welke voeding ga je gebruiken??

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik zo een beetje lees, kan je dat guano dus ook gebruiken bij uitgeputte grond om hem weer op te waarderen correct?

 

Ik gebruik daarvoor nu bacto force korrels.

 

als straks mijn 600 liter aarde een ronde heeft gedraaid, wil ik het daarna opwaarderen met die bacto korrels. Kan ik dan guano ook toevoegen? of wordt het dan te veel van het goede?

 

Is het of/of, of/en en/en?

 

 

Er staat ook dat je het door de aarde moet mengen... maar je doet toch nooit direct bloeien? Hoe zit het dan met het feit dat je voor de groei en voor de bloei hebt?

 

 

Poldergrower:

 

Ik gebruik Bac BIO bloei.

 

 

 

In het verleden heb ik ooit schimmels toegevoegd... maar dat heeft nooit echt meerwaarde gehad.

 

De manier die ik nu aanhoud, heeft me gemiddeld 0,8/0,9 gram de watt opgeleverd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jazeker maar nog beter is om Complete organics te gebruiken want daar zit nog meer componenten in wat t completer maakt...geen tekorten zullen optreden.

Maar voeg ook myccorhiza toe want die zijn een absolute must!!

 

Vragen stel ze gerust misschien weet ik t antwoord?

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, ik heb altijd 1000'en vragen :-)

 

Hoeveel gram mycorrhiza-schimmels op hoeveel liter aarde bijvoorbeeld! :-))

 

volgens internet 150 gram voor 15 liter substraat.

 

Dan heb ik dus 6 kilo nodig voor 600 liter aarde!

 

Klopt dit wel? klinkt best wel veel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee joh elke plant bij aanplant een schepje bij de wortel meteen ertegen aan klaar.

 

Sannie verkoopt potjes even kijken wat je nodig hebt maar 100 gr is zat.

 

Pg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

buffertabletten bestaan er ook he,al eens ronde bio gedraaid op royalmix,die schimmels en bacterien en buffertabs en ging aardig goed.die bacterien heb vloeibaar ook Voodojuice,meegekegen als staaltje in growshop.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd buffertabs kennen we idd maar die voodoojuice hahaha de naam alleen al krijg je der ook een poppetje bij (lol)

Is van advanced toch die hebben echt tig flessen met allemaal onzin zoals rhino skin enzo hahaha

 

Pg

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...