Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

FLY

Hydrodensa

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik zit met enkele vraagjes ivm hydrodensa.

 

Ik heb eerst enkele jaren gekwekt op aarde maar mijn tuin werd te hoog met alle overtollige aarde die ik had na iedere kweek.

Dus ben ik een jaar of 2 terug gestart met hydro kweken op kleikorrels, een drain to waste systeem, dit heeft me al veel opgebracht :likken: .

 

Maar kleikorrel heeft zijn beperkingen en moet je na 2/3 kweeks vernieuwen dus weer sjouwen.

Dus had ik gelezen over Hydrodensa, dit mag je ontelbaar hergebruiken :icecream: .

 

Dus mijn vraagjes:

 

Moet ik een bepaald manier volgen om deze korrels klaar te maken voor start, spoelen met gewoon water en dan spoelen met afgezuurd water ph 5,3/6 ?

 

Ik heb ergens gelezen dat hydrodensa je voeding ophoud en je veel minder ec moet toevoegen in je vat, bv in vat ec 1,5 met een drain van 1,8 . Kan iemand dit bevestigen of grandioos in de grond boren.

 

Wat na de kweek, hoe spoel je deze korrels?

 

Nog andere tips?

 

Aan iedereen die een antwoord weet hierop alvast super bedankt want dit forum heeft me al veel kennis opgeleverd.

 

Greetz Fly and just stay high

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je echt niet meer wil slepen zou ik ouwerwetse mapito nemen en geen rfx of aftreksel.

Dit is eindeloos te gebruiken en je gooit niks weg, monster opbrengst en weinig slepen,

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik mijn kleikorrels al veel langer. Waarom zou je die moeten vervangen? Gewoon wassen en desinfecteren en weer terug. Dat is minder werk dan het uitspoelen van dat rooie poeder uit een verse zak van die korrels. Ik gooi alleen de gebroken korrels en de korrels die zinken weg.

 

Die hydrodensa korrels zijn ook extreem duur zeg. Op de websites waar je die dingen koopt staat toch een hele handleiding wat je ermee moet doen om ze te spoelen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook kleikorrels kan je eindeloos gebruiken .

Na een kweek zoveel mogelijk wortels verwijderen , dan de korrels goed spoelen en daarna de korrels een week laten staan in water met waterstofperoxide , dan weer spoelen en inwateren met afgezuurd water met voeding .

Deze manier gebruik ik met mapito

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die hydrodensa korrels, moet je eerst goed spoelen, omdat er redelijk wat stof tussenzit, en dan pas kan je ze gebruiken, ik heb ze ook, maar ik gebruik ze niet meer, ik deed die hydrodensakorrels, samen met de aarde, maar blijkbaar, in combinatie met aarde, brengt dat rap ongedierte met zich mee, dus dermee, dat ik het nu houdt, bij pure aarde ;)

 

en die hydrodensakorrels, zijn in feite gemaakt vn gestolde klei, dus is even goed als kleikorrels ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...