Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Rodja

Is Bac Silica Even Goed Als Aptus Regulator?

Recommended Posts

Het ene product kost 2 tientjes per 500ml, het andere €100 per 500 ml

 

Nu ben ik niet iemand die per se voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten, maar zie het ook niet zitten om 5x zoveel te betalen voor hetzelfde flesje kiezelzuur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allereerst ik ben totaal geen kweekexpert, maar ik voel me iets beter thuis in de chemie en misschien kan ik je helpen.

 

In beide producten is het actieve bestanddeel kiezelzuur, aan de dosering te zien lijkt de concentratie ook hetzelfde te zijn. Het enige wat ze verschillen is dat in die van Aptus nog wat andere sporenelementen zitten, maar als het goed is zitten die toch al in de voedingsbodem voor je planten. Nu zijn er wel veel erg nuttige sporenelementen maar daarvan weet ik niet precies of ze ook in de Aptus regulator zitten. Ik zou de gok iniedergeval niet wagen en gewoon BAC kopen.

Chemisch gezien kunnen ze dan misschien wel erg verschillend zijn maar of je dat ook in de plant gaat terugzien is de vraag, en je wil het natuurlijk niet alleen in je portemonnee terugzien (wel in een positieve manier als je meer opbrengst krijgt :likken: ).

 

Maar misschien dat iemand die de producten echt kent nog wat nuttigs over de sporenelementen in Aptus kan zeggen daar ben ik namelijk ook wel benieuwd naar.

 

EDIT: het kan trouwens heel goed dat je het niet hoeft te kopen als echt naar alleen kiezelzuur op zoek bent dan ben je misschien goedkoper af met lavameel en daar zijn de sporenelementen wel bekend van ^_^

http://www.vtvnaarden.nl/map/nieuwsbrieven/2013/feb/6.htm

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...