Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Lid030

Helpen Aan Een Goeie Start

Recommended Posts

Hallo, :wave:

Ik ga deze week beginnen met me eerste kweek (spannend :jump: ), en ga dit buiten in de achtertuin doen.

Ik vroeg me af of jullie een beetje willen helpen aan een goeie start.

Want dat is natuurlijk belangrijk!

Ik heb niet echt een hoog budget dus ik wil niet teveel uitgeven maar tegelijkertijd ook geen troep gaan gebruiken.

Me doel is wel om een redelijke opbrengst er uit te halen maar wel met kwaliteit natuurlijk!

Dus misschien hebben jullie nog tips om de opbrengst te verhogen en niet al te duur is?

Wat ik zeker nodig heb is wat advies over aarde en voeding, Ik heb al veel gelezen maar horen van mensen met wat ervaring is nooit iets mis!

Ik ben van plan om de voeding en aarde waarschijnlijk hier te halen http://www.growfellas.com/nl/ ( Als ik deze link niet mag plaatsen mijn excuses ) maar miss kunnen jullie hier even kijken welke aarde en voeding het beste voor me is :wub:

Ik ga het daar uiteraard ook even vragen ;)

 

 

Voor de plant zat ik te denken aan de AMS (Greenhouse). Omdat ie schimmel bestendig is wat mij handig lijkt voor een beginner, en toch een mooie opbrengst levert. Ik weet dat ik de opbrengst die erbij staat niet te serieus moet nemen maar ik hoor goeie verhalen over de AMS.

Maar ook leek mij de Jack Herer (Greenhouse) een mooie keus alleen is deze niet schimmel bestendig.

Misschien hebben jullie nog goeie ervaringen met deze of andere planten laat het me weten in de reacties kan de hulp altijd gebruiken!

Ik heb bewust niet gekozen voor een auto ook al zijn deze mooi voor een beginner, maar qua opbrengst zijn ze niet altijd super

( kan me vergissen )

 

Waarschijnlijk worden het 5 plantjes in 25L potten

Voor de rest is alles nog even vragen in de shop en aan jullie haha.

 

Zo dat was me een tekst! sorry dat ik jullie zoveel laat lezen! :shutup:

 

Mvg, Mike

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je nu nog moet beginnen met zaaien dan ben je wel laat. Ik zou een autoflower nemen, zal je waarschijnlijk evenveel opleveren ipv nu nog een normale te ontkiemen en ze zou sneller klaar moeten zijn (als je niet van plan bent om te verduisteren verduisterd) en als je ze in 25L potten gaat zetten dan moet je zeker geen gewone planten. Zelfs 25L is nog klein voor de meeste autoflowers. Ik heb kleinste soorten in 30L potten staan en grootste in 40L

 

Ik hou alles natuurlijk, gewoon deftige potgrond en ph/temperatuur wat in de gaten houden dus kan niet echt raad geven over voeding.

 

Ik had nog een goed soortje maar kan niet op de naam komen. zal later updaten :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je nu nog moet beginnen met zaaien dan ben je wel laat. Ik zou een autoflower nemen, zal je waarschijnlijk evenveel opleveren ipv nu nog een normale te ontkiemen en ze zou sneller klaar moeten zijn (als je niet van plan bent om te verduisteren verduisterd) en als je ze in 25L potten gaat zetten dan moet je zeker geen gewone planten. Zelfs 25L is nog klein voor de meeste autoflowers. Ik heb kleinste soorten in 30L potten staan en grootste in 40L

 

Ik hou alles natuurlijk, gewoon deftige potgrond en ph/temperatuur wat in de gaten houden dus kan niet echt raad geven over voeding.

 

Ik had nog een goed soortje maar kan niet op de naam komen. zal later updaten :D

 

Das jammer, dan maar een autoflower hoeveel zouden die kunnen opleveren als ik bv 5 40Ltr potten zou nemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat hangt nog van tig factoren af, de natuur is zeer onvoorspelbaar...

warme droge of natte koude zomer, of je luizen, geiten, spint, schimmel (rot) of dat soort plagen krijgt, of je voedingssysteem werkt, of je watergift overeenkomt met wat je dame wilt...

stormschade, vroege herfst...

opbrengst kan paar gram tot paar ons zijn... net hoeveel geluk en wijsheid je hebt!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat hangt nog van tig factoren af, de natuur is zeer onvoorspelbaar...

warme droge of natte koude zomer, of je luizen, geiten, spint, schimmel (rot) of dat soort plagen krijgt, of je voedingssysteem werkt, of je watergift overeenkomt met wat je dame wilt...

stormschade, vroege herfst...

opbrengst kan paar gram tot paar ons zijn... net hoeveel geluk en wijsheid je hebt!

 

Maar is het nog mogelijk om geen autoflower te nemen of ben ik echt te laat? en dankjewel voor je antwoord.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat hangt af van moedertje natuur... met een lange warme zomer en late hefst red je het misschien nog wel.

maar als augustus tm october weer drama is... wordt t niks, dan verrot je plantje voor hij rijp is.

 

Ik heb vroeger wel buiten gekweekt, maar kan niet zeggen dat ik uit 4 pogingen 10 gram gehaald heb in totaal. De laatste 2 pogingen zijn zo de kliko ingegaan... binnenkweken gaat me 100x beter af iig!

 

Zou voor snelle auto's gaan om iets safer te zijn, maar dat is natuurlijk mijn idee, en niet gebaseerd op echte ervaring.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals scirocco zegt, hangt af van veel factoren (soort/weer/ongedierte). Denk eraan dat ze op een site waarschijnlijk enkel het maximum in optimale omstandigheden weergeven. Ik heb er ieder jaar last mee en zeker als ze laat bloeit is er weinig zonlicht voor de toppen ook dus zal je zowiezo al minder opbrengst hebben dan als ze vroeger bloeit. Ik heb al enkele keren het probleem gehad dat de toppen gewoon niet volgroeid geraken (slecht weer, bijna geen zon) en ik door het slechte toch moet oogsten of veel kans heb om veel kwijt te geraken aan schimmels. De toppen krijgen gewoon de kans niet meer om te drogen in deze omstandigheden. Zeker laatste jaren is het elke keer vrij vroeg en lang slecht weer.

 

Natuurlijk moet je geen autoflower nemen maar je opbrengst met een gewone zal niet veel meer worden aangezien het al redelijk laat is om ze te ontkiemen en je de kans hebt dat ze veel later bloeit, dus slecht weer en veel meer kans op schimmels. Met auto ben je tenminste wat zekerder dat ze vroeg zal bloeien want wat er op de site staat klopt soms ook niet, of je kan je plantje verduisteren maar dan moet je dit iedere dag op hetzelfde tijdstip doen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals scirocco zegt, hangt af van veel factoren (soort/weer/ongedierte). Denk eraan dat ze op een site waarschijnlijk enkel het maximum in optimale omstandigheden weergeven. Ik heb er ieder jaar last mee en zeker als ze laat bloeit is er weinig zonlicht voor de toppen ook dus zal je zowiezo al minder opbrengst hebben dan als ze vroeger bloeit. Ik heb al enkele keren het probleem gehad dat de toppen gewoon niet volgroeid geraken (slecht weer, bijna geen zon) en ik door het slechte toch moet oogsten of veel kans heb om veel kwijt te geraken aan schimmels. De toppen krijgen gewoon de kans niet meer om te drogen in deze omstandigheden. Zeker laatste jaren is het elke keer vrij vroeg en lang slecht weer.

 

Natuurlijk moet je geen autoflower nemen maar je opbrengst met een gewone zal niet veel meer worden aangezien het al redelijk laat is om ze te ontkiemen en je de kans hebt dat ze veel later bloeit, dus slecht weer en veel meer kans op schimmels. Met auto ben je tenminste wat zekerder dat ze vroeg zal bloeien want wat er op de site staat klopt soms ook niet, of je kan je plantje verduisteren maar dan moet je dit iedere dag op hetzelfde tijdstip doen.

 

Hoe vroeg zou ik ongeveer moeten gaan verduisteren? En hartstikke bedankt voor de uitleg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe vroeg zou ik ongeveer moeten gaan verduisteren? En hartstikke bedankt voor de uitleg.

 

Dat kies je zelf. Ik heb er nog niet echt ervaring mee dus ik zou zeggen kijk hier eens

http://www.wietforum.nl/topic/16914-het-verduister-topic/

 

Ik veronderstel dat je al zaadjes hebt aangezien je geen voorkeur geeft aan autoflower? Volgens mij verduisteren de meesten zeer vroeg (midden zomer) om van de volle zon gebruik te maken, dus ik weet niet of het echt wel waard is om dit zelfs zo laat te doen aangezien je plantje waarschijnlijk vanzelf zal beginnen bloeien tegen de tijd dat je echt wil gaan verduisteren. Je moet zeker rekenen op 2 maanden groei als je een deftig plantje wil en wachten op de voorbloei dat optreed tussen 1-2 maand vanaf zaadje (waarchijnlijk meer 2 maand)

 

Verduisteren moet je ook elke dag (2x) op hetzelfde tijdstip doen. Dus je zal er ook al veel tijd/werk moeten in steken en zorgen dat je niet teveel afwijkt van de uren. In principe kan je wel stoppen als het buiten 12/12 is. Dit jaar tegen ongeveer half september.

 

kan je bevoorbeeld hier checken: http://www.zonsondergangtijden.nl/tabel-zonsondergang-2015.html

 

In ons klimaat is het echt niet de moeite om gewone plantjes te houden als je ze niet vroeg verduisterd of als je geen hebt die zeer vroeg begint met bloeien (wat niet altijd makkelijk te vinden is). Je toppen raken gewoon niet meer volgroeid door te weinig zon, teveel regen, te koud. Zeker gedurende september wanneer ze in principe het zonlicht het meeste energie nodig hebben. Ik ben hierdoor zelf op autoflowers overgestapt dit jaar omdat er altijd wel een probleem is en ik niet echt de mogelijkheid had om ze te verduisteren. Zoals ik zei, ook vaak geen volgroeide toppen afhankelijk van het soortje, schimmels etc.. Dit jaar test ik nu gewoon enkele auto's (2kweken gepland, hopelijk is de 2de nog goed want ik moet ze ook nog ontkiemen maar ben nog aan het wachten op de eerste wegens plaatsgebrek) en een sem-auto die hopelijk wat vroeger bloeit dan een gewone.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er gaat hier iets niet goed. Verduisteren is leuk als je juist vroeg in het jaar begint.

 

Koop wat zaad met een goede reputatie als buitenplant. Liefst gefeminiseerd.

Knal die direct in die 40 liter kuipen en lekker laten groeien.

 

Gewoon in oktober oogsten zoals we allemaal doen. Je zult allee wat minder hebben.

 

Jammer...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...