Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Dries_grower

Plantjes Water Geven

Recommended Posts

Beste medekwekers,

 

Ik heb nou al heel wat kweek verslagen bekeken en het valt me op dat iedereen ze om de dag water geeft.

Is nou het beste om de dat water geven of kan het nou ook gewoon elke dag?

Ik wil ze water gaan geven met een irrigatie systeem maar dan moet ik na elke dag water te hebben gegeven de stekker van de pomp er 1 dag uithalen?

 

Alvast bedankt!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ligt aan het verbruik van de plant. Elke dag is niet nodig in het begin. Als je elke dag water geef terwijl ze het niet nodig zijn krijg je problemen. Pas later in de bloeifase verbruiken ze meer. Zo voer ik nu in week 5 bloei een liter per dag ongeveer.

 

Gewoon elke dag kijken wat ze nodig zijn. Dit doe je met een tensiometer of door de pot op te tillen en te "wegen". Circulatiepompje in je watervat zodat de boel niet bederft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké bedankt voor je reactie!

Ik zet er idd ook een circulatiepompje in.

Heb vandaag 2 tensiometers gekocht want heb gelezen dat het beste is om er 1 in de pot met de grootste plant te doen en 1 in de pot met de kleinste plant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Dries, ik zag dat je een foto had gedropped van een "tensio" meter, ik weet niet of je er bewust van bent en of de foto recent is maar je hebt behoorlijke spint schade op je blad.

 

Groet PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey plantformer,

Ja klopt er zit beste spint schade op het blad maar dat heb ik al behandeld en ze zijn dood (het is ook maar een buitenplant)

 

Had deze buiten gezet voor de hobby en voor stekjes voor vrienden en me vriendin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...