Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
mayne

Auto-Flower 2De Kweek

Recommended Posts

Ik ben did jaar met mijn eerste echte dubbele auto-kweek begonnen maar heb het wat moeilijk met inschatten van de tijdstippen. Iemand een idee wanneer het optimaal is om aan de 2de kweek te beginnen? Een deel van mijn eerste kweek is in bloei gegaan en aangezien het toch al half juli is begin ik te twijfelen wanneer ik het best zou beginning te ontkiemen. Ik heb niet de plaats om beide oogsten tegelijk te houden, dus bij het overpotten van de 2de kweek zou de 1ste klaar moeten zijn indien nodig kan ik later nog een foto toevoegen..enkele plantjes hebben wel wat moeite gehad met slakken/slechte grond (veronderstel ik) dus ik wil er zeker voor proberen zorgen dat de 2de kweek wat beter gaat.

 

Hoe lang wordt er best gewacht ten opzichte van de eerste kweek? (hoe ver moeten de plantjes in bloei zijn) En wanneer is het zeker te laat om aan de 2de kweek te beginnen?

 

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Mayne,

 

Als je 2 weken en half voor het einde van je (1e) kweek begint met ontkiemen heb je 2 weken om hem voor te groeien ( eventueel binnen).

Dit geeft je dan een plantje dat ongeveer 3 internodes zal hebben tegen dat je hem overpot. Je kan ook vroeger beginnen afhankelijk van hoe groot je eerste pot is.

Mijn logica baseert zich op een 0,5-1l pot als eerste pot (en voorgroeien onder lampen), ga je natuurlijk direct voor een 2-3l pot ofzo kan je er misschien nog een (anderhalve) week vroeger mee beginnen.

 

groet

Share this post


Link to post
Share on other sites

autoflowers het liefst niet overpotten! gelijk in de juiste potten en doen, dat om stress te voorkomen. en je beschadigd het wortel systeem niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de tips

 

Na het ontkiemen zet ik ze meestal eerst in een 0.5l of 1l pot (gemakkelijker over te potten) omdat ik ze in een klein serretje (buiten) zet. Als ze enkele blaadjes hebben (wat wel max 2 weken zal zijn) en voordat de wortels er onderdoor komen pot ik ze over in de eindpot. Nog niet echt stress tegengekomen hierdoor dus zal ik waarschijnlijk wel hetzelfde doen anders heb ik een gebrek aan plaats en moet ik hiervoor nog speciaal nieuwe potten gaan kopen.

 

Hoe lang bloeit een auto normaal? Ik denk dat ze nu ver 2 weken in bloei zitten, en er stond 70 dagen tot oogst dus ik verwacht dat ze eerste, waarschijnlijk tweede week van juli klaar zullen zijn (ontkiemt laatste week van april). Dat zou juist over een maand bloei-fase zijn. Ik veronderstel dat dit ongeveer klopt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een maand bloei is heel weinig.. ik zou toch rekenen op gemiddeld 6-8 weken (ook voor auto's), is wel afhankelijk van soort en hoeveelheid licht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...