Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

coolradijsje

simpel kleerkasthokje

Recommended Posts

Ik zit op kot en wil beginnen binnen kweken in mijn kleerkast nu mijn buitenplant bijna mag geoogst worden... (hopelijk rookt ie lekker)

 

Ik betaal 20 euro/maand aan electriciteit en water dus het liefst mag ik daar niet te veel over geraken... ik wil hiermee dan ook geen koolstoffilters enz. in plaatsen. Gewoon paar TL-lampjes en stuk of 2 a 4 plantjes in zetten.

 

Mijn kast is 1,10 meter dus lampen van 1m20 mag ik al vergeten (36 watt als ik me niet vergis) Iemand zei eens dat ik best zo'n ronde TL-lampen gebruik maar deze zijn niet zo krachtig dus hang ik er best 4. zijn die ronde TL-lampen dan zo'n buisvormige lampen die ze zo plooien in een circel?

Moet ik hiervoor dan ook kleur 33 nemen of bestaat dat nie voor die ronde TL lampen? en hoe hang ik dan zo'n ronde TL lampen op in mijn kast.

Of zou ik beter toch geen ronde TL lampen nemen?

Alvast bedankt voor de raad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe hoog en hoe diep is je kast?

 

Overweeg ook de 150 en 250 watt natrium lampen !

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn kast is 1,10 op 60 op 1m70

Ma ben bang dat het te warm wordt in mijn kast en heb geen zin om afzuiging en koeldingen te installeren....

ist nie beter in mijn geval de spaarlampen te nemen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een spaarlamp is gewoon een opgerolde TL buis met het elektronische voorschakelapparaat in de lamp voet .

 

Een 150 of 250 watt natrium hoge druk lamp geeft helemaal niet zoveel warmte.

 

Een oppervlakte van 60 bij 110 is nog zo heel klein niet ,dus wanneer je spaatlampen gaat gebruiken moet je er best veel hebben, en zorgen dat ze de juiste lichtkleur hebben.

Edited by atmosphere

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben zelf ook bezig bij een kennis om in een kast te kweken, het is een ingebouwde kast, en ik wil daar een 250 watter verticaal in gaan hangen. Enige probleem wat ik voorzie is de co2 toevoer, ik zie weinig tot geen mogelijkheid om verse lucht toe te voeren. De afvoer gaat via het dak weg (zit in een flat, bovenste etage) zou het genoeg zijn om de plantjes te voorzien van co2 dmv van de co2 tabs van no mercy ? Dat samen met een inlaat die de lucht uit de meterkast trekt..

 

stealth kweken is ook een vak apart zeg :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

In de amerikaanse forums spreken ze over fluorescent light, oftewel onze spaarlampen. Deze schijnen vrij populair te zijn, geven een aardig spectrum en je kan ze op de plant hangen. Ze penetreren alleen niet diep genoeg naar de onderste takken. De spaarlampen of fluo's kun je ook aan elkaar koppelen zodat je geen losse fittingen nodig hebt. Als je beetje verstand hebt van electro kun je zo de schroefhals eraf halen en de lampen bevestigen aan een plank en deze met elkaar doorverbinden en dan heb je maar 1 stekker nodig...

 

alleen voor de bloei tjah, ik geef toch de voorkeur aan een HPS al zou je je wel mooi kunnen laten voorbloeien op fluo's of TL, een week of 2 en daarna op HPS

 

just a thought... :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik ben zelf ook bezig bij een kennis om in een kast te kweken, het is een ingebouwde kast, en ik wil daar een 250 watter verticaal in gaan hangen. Enige probleem wat ik voorzie is de co2 toevoer, ik zie weinig tot geen mogelijkheid om verse lucht toe te voeren. De afvoer gaat via het dak weg (zit in een flat, bovenste etage) zou het genoeg zijn om de plantjes te voorzien van co2 dmv van de co2 tabs van no mercy ? Dat samen met een inlaat die de lucht uit de meterkast trekt..

 

stealth kweken is ook een vak apart zeg  :verrygood

Een vak apart ,maar ook juist wel tof ! CO2 tabs kunne maximaal een procent of 25 van de totale benodigde hoeveelheid CO2 voor hun rekening nemen ,de rest gaat via de lucht . Maar bij te weinig ventilatie zijn de tabs zeker wel een goed idee denk ik , zo vul je het tekort aan CO2 al weer wat aan.

Edited by atmosphere

Share this post


Link to post
Share on other sites
In de amerikaanse forums spreken ze over fluorescent light, oftewel onze spaarlampen. Deze schijnen vrij populair te zijn, geven een aardig spectrum en je kan ze op de plant hangen.

Ik denk dat het gebruik van spaarlampen in de VS er ook mee te maken heeft dat je daar niet zo maar ff naar een winkel loopt om hps-lampen te kopen. Spaarlampen zijn dan een alternatief, omdat het niet opvalt als je die koopt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze schijnen daar wel degelijk gewoon te koop te zijn, ik bedoel ze worden eigenlijk gebruikt in de landbouw toch ? Maar het is veel belangrijker om stealth te kweken aangezien de straffen wat anders liggen dan hier.. Ik wilde me er aan gaan wagen ,maar durf het niet aan. Ik knal een 250W (als ik hem aan kan komen) boven 4 plantjes op de SCROG methode. Mn ruimte is maar 54 x 72 dus echt veel kan ik er niet kwijt.

 

Is het waar dat plantjes (stekken) onder een TL of fluo harder groeien dan onder een natrium ?

 

Hps staat toch voor High Pressure Sodium ? :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Natuurlijk zijn natriumlampen (hps) daar ook gewoon te koop, maar gezien de straffen daar, zou ik het risico niet lopen om op te vallen.

 

Onder een tl groeien ze niet harder dan onder natriumlicht, maar doordat de afstand tot de tl vaak te groot is, worden het lange sprieten. In die zin groeien ze dus wel harder onder tl's, maar dat is niet wat je wil.

 

Wat is de SCROG-methode?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok kijk ik was altijd in de veronderstelling dat tl licht een beter licht spectrum gaf om te groeien, niet dus..

 

Scrog is Screen of Green, waarbij je alle plantjes topt, en dan het plantje gaat buigen over een horizontaal scherm van kippengaas of zo.

 

dan schijn je met 1 plantje toch ruim een vierkante meter te kunnen beslaan en het plantje blijft erg laag.. Sommige claimen dat het een zeer efficiente methode is... :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zonder te weten wat SCROG is, pas ik het toch al toe... :verrygood

 

Ik heb 5 planten die door te toppen en te buigen 2 m2 opvullen. Op de bovenrand van m'n potten heb ik met bamboestokken een soort horizontaal rooster gemaakt op 40 cm hoogte. Hieraan kan ik de planten terugbinden, maar ik kan de potten nog wel gewoon verplaatsen. Ik moet wel op deze manier kweken, want de hoogte van m'n zoldertje is maar 1,20m.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zonder te weten wat SCROG is, pas ik het toch al toe... :verrygood

 

Ik heb 5 planten die door te toppen en te buigen 2 m2 opvullen. Op de bovenrand van m'n potten heb ik met bamboestokken een soort horizontaal rooster gemaakt op 40 cm hoogte. Hieraan kan ik de planten terugbinden, maar ik kan de potten nog wel gewoon verplaatsen. Ik moet wel op deze manier kweken, want de hoogte van m'n zoldertje is maar 1,20m.

2 M2 bij 1.2 m hoogte , dat zal niet meevallen om overal goed bij te kunnen. Maar waar een wil is is een weg ,dat gaat wel lukken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helaas heb ik geen digitale camera, dus geen pics. Maar ik kan het wel een beetje beschrijven: de bovenrand van de pot is naar beneden omgekruld. Van onder af draai ik door de rand een schroef in een bamboestokje, dat daardoor recht omhoog staat. Per pot 4 verticale stokjes waar je dan bovenop horizontale stokjes kan schroeven. Van bovenaf ziet het er eigenlijk uit als een boter, kaas en eierenspelletje (# maar dan rechtop).

 

2 M2 bij 1.2 m hoogte , dat zal niet meevallen om overal goed bij te kunnen. Maar waar een wil is is een weg ,dat gaat wel lukken.

 

Nee, het valt inderdaad niet mee om overal bij te kunnen. Daarom hou ik ze ook mobiel, dan kan je nog eens wat verschuiven als je er bij moet. Het is niet ideaal, maar het is wel leuk om met minimale middelen toch een zo goed mogelijk resultaat te halen. Er verbrandt weleens een top, maar daar is niks aan te doen. Gemiddeld haal ik toch nog ruim 600 gram onder 1000 watt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er is ook heel veel mogelijk met simpele middelen. wanneer je niet vies bent van gereedschap ,en het lef hebt te vertrouwen op je eigen geknutsel ,dan kun je ver komen !

Share this post


Link to post
Share on other sites
cool :wOOt heb je geen piccies ? :)

ik heb een gebouw in friesland die verhuur ik over de prijs spreken we nog wel maar intresen kersboom.....geen email adressen op 't forum ..... :verrygood :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...