Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Johai

Blad Verkleurt En Sterft Af

Recommended Posts

Hoi,

 

Ik ben dit jaar aan mijn tweede buitenkweek begonnen en heb een vraag. Een van de planten doet het niet zo goed als de andere. Sinds twee weken worden de bladeren, vooral de onderste, wat doffer en zien er minder gezond uit. Sommige krullen een beetje naar beneden en op de onderste bladeren ontstaan geel-bruinige vlekken. Vanochtend is er een blad afgestorven. De bovendste nieuwe bladeren zien er wat beter uit.

 

Weet iemand hoe dit kan en zo ja, wat ik er aan moet doen?

 

De zaadjes zijn huismerk Amnesia Haze autoflowers, ik kweek op gewone potgrond (20 liter per plant) en geef ongeveer 3 keer in de week Alga Grow voeding (nog een vraag: is het niet tijd om over te gaan op bloeivoeding?). De planten zijn 6 weken oud. Ik heb helaas geen instrumenten om ph-waarden enz. te meten.

 

Hier wat foto's ter verduidelijking. Het was moeilijk om de doffe kleur erop te krijgen maar hopelijk is het goed genoeg.

 

gallery_44805_18229_45739.jpg

 

 

gallery_44805_18229_88118.jpg

 

gallery_44805_18229_67533.jpg

 

gallery_44805_18229_582.jpg

 

Hier het afgestorven blad. Het is niet opgegeten door slakken want het afgestorven stuk lag niet aangevreten in de bak.

 

gallery_44805_18229_65901.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat je te maken hebt met een opname blokkade. Aan de stand van je bladeren (bollend) en de kleur van je medium (donker) kan ik zien dat je (te) veel water geeft. Trek dat medium eerst maar even goed droog en geef je plant bladvoeding van fishmix en een eetlepel epsomzout op 5 liter water. Denk dat je wortels verstikt zijn. Wat je ook kunt doen is een handje vol regenwormen in je kuip gooien, deze houden je medium luchtig en voorziet het medium van beneficial bacterien en schimmels. Advies is stop ff met wateren.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks! Ik ga het proberen. Nog andere suggesties?

Edited by Johai

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zitten er wel gaten onderin de emmer?

Wat voor aarde heb je?

 

Ik denk dat Plantformer gelijk heeft met het te nat staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja er zitten gaten in de onderkant (5 van een cm2). Ik heb potgrond van de albert heijn. Ik weet dat dat niet ideaal is, maar moest wel door mijn budget.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben hier nu juist dit topic aan het lezen, en vroeg me af of die regenwormen ook overleven als je de aarde in de tuin opgewaardeerd hebt met de hele zooi voor rozen, omdat rozen toch zo een mooie planten zijn :D

en of die regenwormen ook baat heeft als je nog niet teveel water hebt gegeven?

sorry dat ik zo een vraag stel in een ander wietforummer zijn topic maar ik weet niet hoe ik die vraag anders in een eigen topic zou moeten krijgen, het is niet zo dat ik een topic kan aanmaken verwijzend naar plantformer hé :vape:

 

anyways, dank bij voorbaad, als er nu een studierichting wietkweken had bestaan dan had ik zeker hoge school gedaan :search: :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Wietkop: google is je vriend..... zoekopdracht, wat eet een regenworm, maar vooral, wat poept ie weer uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok bedankt voor de tip plantformer :D

elke dag leren we weer bij aan de hand van dit forumpje :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...