Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Smoke043

2X White Widow Autoflower 1X Bubblegum Autoflower

Recommended Posts

Heey allemaal,

 

Het lekkere weer komt weer om de hoek kijken dus het is weer tijd voor een buitenkweekje! Helaas heb ik mijn vorige kweekverslag hier op het forum vanwege privé omstandigheden niet volledig kunnen afsluiten, dat ben ik met deze wel van plan!

 

Aantal weken terug naar de hoofdstad geweest en daar wat zaad gekocht, het betreft hier 2x White Widow Autflower en 1x Bubblegum Autoflower.

 

Deze zaadjes heb ik vorige week gewoon zonder ontkieming de grond ingedaan, ik probeer dit jaar alles zo natuurlijk mogelijk te laten gaan, dus niet ontkiemen, geen voeding ( uitzondering: bij de laatste bloeidagen ga ik Plagron green Sensation gebruiken, voor extra dikke toppen.), en zolang het niet nodig is ook geen bestrijdingsmiddelen.

 

Nadat eerder deze week de Bubblegum al boven was gekomen, hebben vandaag ook de 2 White Widow's de weg naar boven gevonden. Het plezier kan beginnen!

 

Ik heb de dames in 12 liter bouwemmers staan, hierin heb ik aan de onderkant gaatjes geprikt voor de afvoer van het water. Ik gebruik gewoon universele potgrond van de bouwmarkt.

 

Later vandaag of in de loop van morgen zal ik wat fotos van de dames uploaden, kan me herinneren dat dat hier via een speciale omweg moest zodat de foto's bewaard zouden blijven, heeft iemand even die link met uitleg daarover voor me? Dan kan ik het in 1x goed doen!

 

Ik hoop dat ik jullie veel leesplezier ga bezorgen, en ik duim voor een mooie kweekperiode!

 

Grtz

Smoke043

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga hem volgen :) veel succes!

is het trouwens niet verstandig juist niet in de bloei te voeden als je zo biologisch mogelijk wilt kweken? op deze manier krijg je juist 'rotzooi' in je toppen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes met je kweek! Zoals rubberduck aangeeft is het inderdaad niet verstandig om in de laatste weken je toppen te voeden met boosters e.d.

 

Beter is om bijvoorbeeld Plagron Grow, Bloom en Green sensation aan te schaffen, en het volgende patroon aan te houden:

 

Onderstaand is slechts een richtlijn. Als je verbrande bladpunten ziet de voeding minderen

 

Groei: 3-4mL op 1L water

Bloei (zichtbare topjes): 3-4mL op 1L water, en green sensation toevoegen waar ik zelf geen ervaring mee heb.

 

Dan de geschatte bloeitijd van de breeder aanhouden, dus zeg dat er 8 weken voor staat dan stop je na 6 weken bloei met alle voeding, en dan alleen water geven. Dit zorgt ervoor dat de voeding langzaam maar zeker uit de aarde gaat, en de plant dan voeding gaat zoeken in haar bladeren. Je zult zien dat de bladeren op het einde van de kweek geel gaan worden vanwege voedingstekort, en dat is juist wat je eindproduct lekker laat smaken (geen smaak van de voeding).

 

:wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals beloofd vandaag de eerste foto's van de dames, het stelt nog niet veel voor maar ze zijn in ieder geval boven de grond! Ik hoop dat ik de foto's in 1x goed plaats, heb wat topics nagelezen hoe het ook alweer moest, hopelijk lukt het.

 

Bubblegum:

gallery_37644_18222_518984.jpg

 

White Widow 1:

gallery_37644_18222_70071.jpg

 

White Widow 2:

gallery_37644_18222_98988.jpg

 

@RubberDuck & Lemonade: Een vriend van me doet het ook op deze manier en die heeft naar eigen zeggen elk jaar dikkere toppen door alleen de Plagron Green Sensation laat in de bloeifase te gebruiken. Als jullie het afraden wil ik graag alles natuurlijk doen en dan dus helemaal geen voeding geven, al ben ik wel zeer nieuwschierig of die vriend van me nou gelijk heeft of niet, misschien dat ik het op 1 White Widow ga proberen, en dan de andere White Widow en de Bubblegum gewoon zonder voeding laat afbloeien.

 

@Homegrower1967: Leuk dat je aanschuift, probeer mijn best erop te doen om jullie zoveel mogelijk leesplezier te geven! ^_^

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je tot de oogst blijft voeden ontkom je er niet aan dat er voedingsresten in je toppen zitten.. en die rook je dan lekker op.. ik vind het geen lekker idee en het bevorderd de smaak totaal niet.

wel is in de koffieshop een wietje gekocht waar je een zere strot van kreeg? dat is over het algemeen het resultaat van te lang door voeden.

 

ik zou in jou geval lekker de 1e 2 weken van de bloei voeden en dan stoppen met de voeding dan heb je nog een week of 6 om je planten te 'spoelen' dat moet voldoende zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap wat je bedoeld inderdaad, het feit dat er voedingsresten in je toppen achterblijven is iets wat mij al langer duidelijk was, ik wilde dan ook niet gaan voeden voordat ik ging knippen maar inderdaad zorgen dat ik minimaal 1 spoelweek zou hebben.

 

Ik ga jouw advies opvolgen en de eerste 2 bloeiweken voeden, en daarna niet meer!

 

Wat betreft de dames, ze zijn allemaal boven de grond en zetten langzaam hun groei in, maar echt langzaam. De Bubblegum zal nu ongeveer 1 a 2 cm gegroeit zijn en heeft nog maar 2 kartelblaadjes en 2 lobblaadjes. Bij de 2 White Widows komen de karterblaadjes nu pas aanzetten. Zal aan het eind van deze week een foto-update posten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

je moet blijven doen wat je zelf het beste lijkt hoor ;)

de 1 zegt laatste week niet voeden de anders zegt vanaf de bloei niet meer voeden.. en alles daar tussen.

 

doe waar je je goed bij voel. mijn advies kun je als een mening zien en niet als way to go ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

It's alive! Ik begin progressie te zien bij de plantjes, zie ze langzaam groeien en meer bladeren krijgen, een erg fijn gevoel! Zoals beloofd een foto-update:

 

White Widow 1

gallery_37644_18222_335122.jpg

 

White Widow 2

gallery_37644_18222_702824.jpg

 

Bubblegum

gallery_37644_18222_526147.jpg

 

 

Even een vraag aan jullie, ik weet dat het niet goed is voor de plant om ze veel te verplaatsen, echter moet ik ze af en toe ''binnen'' ( Aanbouw schuurtje wat bestaat uit houten schuitting en plexiwand dak ) zetten als er bezoek komt, of zoals nu er vanavond storm word verwacht. Is dit voor autoflowers ook erg slecht?

 

Volgende week volgt weer een foto-update!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen zorgen! Ik moet mijn planten ook vrij vaak verplaatsen om wat meer licht mee te pakken, en ik heb niet de indruk dat ze daarvan in de stress schieten. Ze kunnen echt wel wat hebben. Het is soms wel grappig om te horen hoe voorzichtig we die planten van ons behandelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb geen problemen met m'n auto flowers verplaatsen. In de ochtend staan ze even buiten en dan in de middag aan de andere kant van t huis in de vensterbank. Elke dag gedaan. Planten staan nu vol in bloei met mooie dikke plakkerige toppen 😊. Lengte is nu ongeveer 90cm en alles is volgens mij normaal verlopen. Geslacht kwam na 3 weken exact en bij alle planten tegelijk. Ze staan nu 4 weken in volle bloei.

 

Kortom, zet de dames lekker in het zonnetje ☀️☀️

 

Grts vensterbank

Edited by Vensterbank

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...