Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
beginnerling94

Misvormd Blad

Recommended Posts

Beste kwekers,

 

Ik zit met een probleem en hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen. Het probleem is dat mijn White Widow auto misvormden bladeren krijgt, dus het gaat hier dan om de nieuwe bladeren in de kern van het plantje. Dit gebeurde nadat er een hagel bij mijn plantje had beschadigd, maar ik weet niet zeker of het daar aan ligt. Op internet heb ik gelezen dat het ook aan een zink tekort kan liggen, maar ik dacht dat ik autofowers niet perse bij moest voeden, als je al een goede grond hebt. Ik heb nu badmix. Later ben ik wel van plan om bloeivoeding toe te voegen, maar ze is nu pas 27 dagen oud. Waar denken jullie dat het aan ligt en wat moet ik ondernemen om deze blaadjes weer mooi te krijgen? Hieronder een foto hoop dat deze duidelijk is.

 

gallery_44579_18158_104557.jpg

hier zie je dat de blaadjes misvormd naar beneden krullen. De rest van de bladeren zijn wel gewoon normaal alleen de nieuwe blaadjes

 

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk het nog even aan Beginnerling94, kleur van je blad is o.k, niet te licht niet te donker en ik zie ook geen verbrande bladpunten, wees voorzichtig met water geven. Ik zie dat je medium behoorlijk donker van kleur is (nat). Je bent pas 4 weken onderweg, batmix zou bemest moeten zijn voor een week of 6. komt wel goed.

 

Groet PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb toch maar wat zink toegevoegd door middel van een aantal spijkers in de bodem te steken. Stond ergens op internet dat misvormd blad in de meeste gevallen zink tekort is, en dat ik dus een aantal spijkers in de grond moest mikken. Geloof niet echt dat het invloed gaat hebben maar we zullen zien :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb jij toevallig nog meer familie hier op t forum ?

 

Waren het wel zink spijkers dan..? Of ga je ervanuit dat in de legering vast wel egens zink voorkomt ?

 

Hoe verzin je t ... zink tekort gooi wat spijkers in de pot.. enig idee hoelang het duurt voordat die spijker is afgebroken en opneembaar is door je grond ? En als het roestvrij stalen spijkers zijn wat dan?

 

Tsjonge ... maar om niet pessimistisch over te komen .. jee wat een goed plan het zal je plantje vast goed dan en anders baat t niet schaad het niet he..

 

Maar mischien he k weet t klinkt nogal 2014 maar k zou toch eens iets gaan lezen over het mooie cannabis plantje en zn behoefte s e.d k weet dat is helemaal niet hip tegenwoordig maar toch zou k t je adviseren..

 

Waarschijnlijk zal je dit toh niet gaan doen maar dan heb k t iig even gemeld ..

 

Verder suc6 met je kweek en dat je maar gauw rijk mag worden

 

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die tip om spijkers in de pot te stoppen bij een zink tekort las ik laatst ergens, ik meende op een site van een zadenverkoper, ik ben enkel even kwijt welke het was.

Omdat die spijkers verzonken zijn kunnen ze zink afgeven was de gedachte erachter volgens mij.

 

Gevonden op:http://www.royalqueenseeds.nl/blog-overzicht-voedingsstoffen-en-tekorten-bij-cannabis-n88

Zink (Zn)

Als er witte vlekken verschijnen op bladpunten of tussen de nerven heeft de plant een zinktekort. Dit kan verholpen worden door het toevoegen van organisch meststoffen die zink bevatten. U kunt ook gegalvaniseerde spijkers in de bodem stoppen.

 

Dus ik denk dat hij vast wel gelezen heeft, enkel misschien niet helemaal de juiste informatie. ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb veel gelezen, en zie dat het geen zink tekort is maar toch door de hagelbui is gekomen. De hagelbui heeft mijn plantje in de kern beschadigd, vandaar dat de nieuwe bladeren beetje apart eruit zagen. Ook stond in dat forum dat het niet zo heel erg is en dat het later wel bij zou trekken, en dit is achteraf ook gebleken. Ze staat er nu prima bij en is een van mijn mooiste plantjes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...