Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
B.Wong

Thermostaat Op Verwarmingsmat Aansluiten

Recommended Posts

Beste,

 

Op advies van jullie heb ik in mijn vorig topic besloten om voor een verwarmingsmat te gaan plus thermostaat.

 

Nu snap ik alleen niet hoe ik de verwarmingsmat op de thermostaat aansluit. Hieronder een gedetailleerde foto van de thermostaat-aansluiting:

 

gallery_24847_17960_748100.jpg

 

gallery_24847_17960_1568286.jpg

 

Is er iemand die mij even op weg kan helpen.

 

Ik heb 10mm dikke tempex voor tussen de mat en de planten, dit om direct contact met de planten en de warme mat te voorkomen.

 

Alvast bedankt,

 

Wong

 

Ik heb een vermoeden dat de grijze kabel (van de verwarmingsmat) bij load erin moet. Verder moet ik een 2de kabel met stekker maken die ik in de overige 2 ingangen van load (AC) plug, deze gaat in het stopcontact. Helemaal rechts moet ik het witte kabeltje (de voeler/meter) inpluggen.

 

Zit ik in de richting :P?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit:

 

Na het nogmaals doorlezen van de handleiding ben ik achter belangrijke informatie gekomen:

 

gallery_24847_17960_1057334.jpg

 

Toch durf ik het zonder goedkeuring te installeren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De verwarming gaat op N1 & L1, 230v stekker naar N & L. Sensor had je goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou alleen geen tempex op je matje leggen.

 

buiten het feit dat ik niet weet hoe warm de mat wordt met misschien smeltgevaar van de tempex, ga je een verwarming aanzetten en dan een isolatie aanbrengen tussen de verwarming en de te verwarmen zaken, zal dan niet heel efficiënt zijn.

 

Ik denk dat je dan beter even kan meten hoe warm de mat wordt en dan een stukje EPDM of zo erop te leggen.

 

Maar volgens mij is zo een mat bedoelt om ergens in te plaatsen (zandcementvloertje of zo) om dan de vloer op te warmen die daarna de rest opwarmt. Hoe dat simpel op te lossen is weet ik ook niet zo gauw.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelf heb ik ook een verwarmingsmat.

Eerst had ik deze ook op een temperatuurregelaar.

Deze bleef altijd ingeschakeld. Omdat ik mijn plantjes in de schuur heb staan (koude omgeving).

De regelaar heb ik er maar tussen uitgehaald. Want warme voetjes zijn wel belangrijk

zolang de buitentemperatuur beneden de 10graden blijft laat ik hem aanstaan. De temperatuur regel ik wel d.m.v. ventilatie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...