Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
de leerling

Hotbox Verwarminsmat Waterdicht?

Recommended Posts

Weet iemand mij te vertellen of deze matten waterdicht zijn?

Dus dat ik ze op mijn vijverfolie kan leggen en dan evengoed van onder kan wateren.

Dan kan ik dit nog in mijn hok gaan plaatsen om de potten goed warm te houden in de nacht periode

Share this post


Link to post
Share on other sites

of ze daadwerkelijk waterdicht zijn kan k je niet vertellen ... maar al meld de fabrikant dit wel dan nog zou ik ze niet in een bak met water leggen een ongeluk zit in een klein hoekje stel je voor dat je met een pot of stok of wat dan ook een klein gaatje prikt in de maat al is het maar een kiezeltje onder je schoen.

 

brr moet er niet aan denken wat er dan allemaal kan gebeuren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Agent daar heb je een heel goed punt, dus eigenlijk vijverfolie eroverheen plaatsen, maar is dat dan niet ook gewoon brandgevaarlijk, en geeft het voldoende hitte af

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon tempex onder het vijver folie leggen is meer als genoeg, die matten hebben echt geen meerwaarde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de warmte wordt gewoon afgegeven en idd beter gewoon onder je vijferfolie plaatsen en brandgevaar zal wel meevallen wel zowiezo alles op een geaard stopcontact uiteraard

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jack, wat is de reden dat je denkt dat het geen meerwaarde heeft? Is het niet zo dat de aarde van de dames mooi op tempratuur blijft en hierdoor de wortels actiever?

 

Agent uiteraard veiligheid voor alles, als ik het plaats dan onder het vijverfolie en netjes aangesloten

Share this post


Link to post
Share on other sites

het ligt er inderdaad aan in principe zal het onder normale omstandigheden niet gauw nodig zijn maar zit je nou idd in een koude ruimte schuurtje ofzo zullen tempex platen alleen maar isoleren en dus niet verwarmen.

daarnaast is de wortel temp eigenlijk belangrijker als de omgevings temp worden de wortels te koud gaan alle processen trager worden of zelfs stoppen dus het is idd situatie afhankelijk of het veel nut heeft of niet.

 

maar tempex kan natuurlijk nooit een warmte bron vervangen dus is wel een beetje kort door de bocht

Share this post


Link to post
Share on other sites

De omgevingstempratuur zakt nu in de nacht naar 16 graden, uiteraard kan ik er, en heb ik er nu, een kachel in zetten. Die slurpt 2000 watt en doordat de afzuiger toch draait wordt het wel warmer, maar als de aarde goed op temp blijft lijkt dat me vele malen beter. En stroomtechnisch nog voordeliger ook

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet niet of je al wat hebt aangeschafd maar is zo n verwarmings tube niets voor je ?

 

http://www.greensell.nl/a-38422309/bodemverwarming-electrisch/tube-heaters-eco-heat-kas-verwarming-80w/

 

met die matten duurt t wel een poosje eer je hok verwarmd hebt idd je kan ook een kacheltje bij je inlaat zetten heb je ook niet zo n koude airflow je hok in

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij zit er ook niet echt een verschil op de gewone vloer-verwarmingsmatten en de hotbox heatwave matten?

 

de gewone vloerwarmingsmatten zijn wel ene stukje goedkoper iig!

 

ik heb altijd gewerkt met 2 tubes van 110W + een verwarmingsmat van 120W en dat werkte effectiever dan een electrische verwarming van 1000-2000W :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die tube ziet er idd wel interessant uit, die hang je op pot hoogte ofzo? Ff uitdokteren hoeveel ik er dan nodig zal hebben.

In een ruimte van 2.3 bij 1.7 en 2.4 hoog

 

@sensi en die mat plaats je ook onder je zeil?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tube kan je op de grond plaatsen maar ook net onder je bladerdek of scrognet.

 

Maar ook in je inlaat heb k m al eens gezien wat dat betrefd zijn ze een stuk functioneler als alleen een matje

 

Suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik me net zat te bedenken en misschien gewoon een spinsel, is bestaan er geen pennen die je per pot kan aanbrengen en die dan de grond verwarmen met een thermostaat er tussen.

Zit te googelen maar helaas geen hits

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pennen ben ik nog niet tegen gekomen...

 

Wel warmtelint om je potten of een tempex bak maken waar je potten in kunnen staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch best een goed idee dus, ga denk ik voor de tube die eerder door je is aangegeven.

Maar snap ik het nou goed dat je op 1 thermostaat meerdere tubes kan aansluiten?

En er zit een sensor aan de thermostaat, die je in je medium steekt?

En hoeveel tubes zal genoeg zijn voor mijn ruimte, 2 van 135watt?

Of zullen er 4 nodig zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt meerdere leveranciers van tube s die k je door hebt gelinkd was de eerste de beste die ik vond.

Hoe t met thermostaten zit zou k je zo 123 niet kunnen vertellen lijkt me wel makkelijk te vinden.

 

Sensi life heeft ze ingebruik mischien dat hij je er wat meer over kan vertellen.

 

Volgens mij was de directe stralings warmte wel een punt van die dingen en heb je iets nodig om je potten hiervan af te schermen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zag idd dat die dingen 90 graden konden worden, dus direct tegen je folie geeft problemen.

Sport van klossen aan de muur en hem daarop vastmaken met tyrips ofzo.

En misschien in een goeie elecktrische zaak een spliter halen voor die Engelse aansluiting.

 

Maar idd zou fijn zijn als sensi er iets over kan roepen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja weet niet of t sensi was maar heb t hier ook wel eens gezien dat er een soort bak voor was gemaakt waar ze instonden tussen de potten

Mischien dat je bij de bouwverslagen er iets over kan vinden

 

Iig suc6 met je plannen een goede voor bereiding is t halve werk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij "Info" staat een topic over 'energiezuinig' verwarmen.

Sensi heeft/had ook elektrische vloerverwarming in zijn hokje.

Ik heb zelf ook elektrische vloerverwarming in het hokje, dat houd de wortels beter op temperatuur dan met die tube heaters denk ik.

Die tube heaters verwarmen heel je hokje, dus moet heel je hok op 22-24 graden komen om je wortels een goede temperatuur te bezorgen, als je de warmte van onderaf laat komen, met vloerverwarming dus, dan komt de warmte meteen bij je wortels en hoef je niet heel je hok tot ruim 20 graden te stoken.

De vloerverwarming zit vaak een thermostaat bij die je kan programmeren, dus als je lamp uit gaat, je vloerverwarming aan gaat.

Wel is het handig om over die vloerverwarming een laag zand of beton te storten van een paar cm, dat houd de warmte beter vast en verdeeld het gelijkmatiger, en onder de vloerverwarming een laag tempex.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...