Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
groen=wiet

Vraag Om Jullie Hulp

Recommended Posts

Goedendag

 

Ik wil weer een kweekje gaan beginnen

Ik heb al meerder kweekjes gedaan maar met p&g lampen en zeker leuke grammetjes mee gehaald beide keren 5 plantjes 180/200 gram

 

Nu zit ik te twijfelen ik zou graag met hps kweken de ruimte heb ik de spullen ook.

 

Ik zit alleen beetje met me warmtebron

ik ben veel weg van huis (ochtends 5 uur weg avonds 7 uur thuis) waarneer zou beste me lamp kunnen laten draaien?

ik vraag dat omdat ik denk van als ik nachts de lamp draai wat ik liever heb kunnen politie eventueel met warmtecamera het makkelijke spotten of zit ik mis is raar als iemand nachts iets warms aanheeft

aan de andere kant hps word warm natuurlijk en stel er gebeurd iets ben ik snachts thuis en zou eventueel wat kunnen doen

als ik de lamp overdags laat draaien en gebeurd wat is er niemand thuis snappen jullie?

 

dus mijn vraag waarneer laten jullie de lamp draaien? en is 1 lampje in me kleding kast te zien voor eventueel warmtecamera van de poiltie?

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is een p&g lamp?

Met hoeveel watt ben je van plan te gaan kweken.

Niet te druk maken om wat de politie eventueel allemaal zou kunnen zien of denken.

Zolang jij zorgt dat er verder niemand vanaf weet en je geen (geur)overlast veroorzaakt en dergelijke, zal de politie geen reden hebben bij je rond het huis te gaan inspecteren.

 

Je moet zorgen dat je het veilig aansluit zodat de kans dat er wat mis kan gaan nihil is, dus een schakelkastje gebruiken, ook zou ik dan een evsa nemen en voor de zekerheid hang je er nog een automatische brandblusser bij het geheel.

Wanneer je de lamp dan laat branden maakt niet heel veel uit, in de zomer is het handiger om in de nacht het licht aan te hebben in verband met de warmte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

Ja want er vliegen laatste tijd hier wat politie heli overheen en gek genoeg volgende dag lees op internet dat er weer plantage opgerold is.

Maar p&g is plug and grow die grote spaarlampen

Ik wil met 400 watt gaan kweken geuroverlast enso zit allemaal goed heb bijna nieuw filter ens.

 

Maar me kledingkast staat naast me bed is zeg maar inloopkast zouden ze dat eventueel kunnen zien vanaf de voorgeven of vanaf bovenaf met een warmtecamera?

want zit in een huurhuis en ja je word eruit gezet he das risico.

 

maar een schakelkastje bijv een davin zorgt die er ook voor als er bijv kortsluiting komt hij alles afsluit of?

Want een davin zou ik nog moeten aanschraffen maar zijn ook prijzig.

 

Mijn kast is 75 breed 60 diep en 1.85 hoog hoeveel zou er neer zetten voor beste resultaat 6?

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die opgerolde units hadden bijna zeker meer dan 1x 400 of 600 hangen en veroorzaakte vermoedelijk overlast of werd over geluld.

Als jij ( zoals iedere forumer ) er maar 5 planten in zet, in een tentje met 1 lampje erboven, en de tent niet tegen eventuele buitenmuren aanzet is dat ding niet of nauwelijks te zien. Nogmaals, ze rijDen heus niet rond in hun vw'tjes met een warmtecamera uit het raam om ff lekker de hele wijk onder de loep te leggen. Gasten hebben meer te doen.

btw, wat denk je dat een droger of kroonluchter met 10 x 60 watt pitjes voor warmte veroorzaakt...

ik begrijp je stress en je moet je ook bewust zijn van de gevaren en risico's, houd je scherp. Dit ebt wel weg als je eenmaal opgestart bent... De angst dan hè, scherpte moet je houden!

 

1- koop kwaliteit

2- sluit dit verantwoord aan

3- volg een schema en je intuïtie

4- houd je mond, als jij het aan 1 vriend vertelt, weten 5 andere het...

 

Correct me If I'm wrong, 1x 400 of 600 kan je prima aansluiten op een "gewone" tijdklok, niet zo een euro knaller maar eentje van een 20.- Dingen zijn tot 3600 watt, met aarde.

Zo een Davin heeft alleen wel een eigen zekering en als je er een koopt met 2 contacten kan je ook nog je ventilator erop aansluiten. Draait die ook geen 24 uur ☺.

 

Je ventilator dan hè, je afzuig moet wel 24 u draaien...

Share this post


Link to post
Share on other sites

400 of 600 watt wel een vsa of evsa ervoor he... niet rechtstreeks op de tijdklok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piepers,

 

Bedankt hoe jij het vertelt heb je ook wel gelijk!

1x 400 watt kan dus wel met vsa op een tijdklop van graslin bijv?

en is het dan beter of savonds of overdags lamp te draaien? we hebben wel nachtstroom:P

 

zit er toch nog steeds aan te denken:P stel dat ze 1 keer spotten mijn huis en de dagen erna ook en denken he daar brand al 2 weken lang 12uur achter elkaar wat dan kan wel bezoekje verwachten of niet.

 

en als snachts me lamp draai dan ben ik wel thuis snappie is toch miss iets beter gevoel.

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

...

Correct me If I'm wrong, 1x 400 of 600 kan je prima aansluiten op een "gewone" tijdklok, niet zo een euro knaller maar eentje van een 20.- Dingen zijn tot 3600 watt, met aarde.

Zo een Davin heeft alleen wel een eigen zekering en als je er een koopt met 2 contacten kan je ook nog je ventilator erop aansluiten. Draait die ook geen 24 uur ☺.

...

WRONG!!!

De kans dat een gewone tijdschakelaar vast brandt (en niet meer aan of uit schakelt) is dermate groot dat je daar niet aan moet beginnen.

Dit heeft te maken met de hoge opstartpiek van de vsa (tot max. 3600watt zegt niks).

Zo een Davin heeft niet alleen een eigen zekering (als die er al 1 heeft), maar deze heeft vooral een relais, welke de hoge opstartpiek van de vsa probleemloos aan kan.

 

@groen=wiet: ik zou in jou kastje, met die afmetingen, gaan voor 250watt i.p.v. 400watt.

...

maar een schakelkastje bijv een davin zorgt die er ook voor als er bijv kortsluiting komt hij alles afsluit of?

Want een davin zou ik nog moeten aanschraffen maar zijn ook prijzig.

...

Dat is dus niet de functie van een Davin schakelkastje.

Deze is er hoofdzakelijk voor bedoeld om je lamp (vsa) te schakelen.

 

Groeten Beaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beaker

 

Bedankt ja maar mijn budget is niet al te groot en moet ik weer een vsa 250 watt halen en lamp 250 watt.

en zon davin hebben toch zon zekering om die opstartpiek aan te kunnen?

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die zekering heeft niets met je opstartpiek te maken, maar voor het geval er iets misgaat.

De relais vangt de piekspanning op.

Kijk eens in het elektrogedeelte, want dit is al oneindig vaak besproken.

 

Als je met 400watt gaat kweken, zul je wel een krachtige afzuiger moeten hebben.

Welke afzuiger, filter, klimaatregelaar heb je?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het over de kosten gaat, zou ik hem in de nacht laten draaien.

Als het over eventueel opvallend gaat zou ik zeggen draai overdag, al werken er overdag meer agenten, s avonds en snachts zitten ze op bureau te wachten op een melding....

Het is voor je eigen gevoel, zeker de eerste ronde, prettig om er bij te zijn als hij aan staat..

Dus van 19.00 tot 07.00...

 

Je moet het ervaren maar ik kan je zeggen dat je angst irreëel is....

 

Dat ene lampje valt niet op, Is nieteens te zien met zo een camera.

 

Durf zelfs te zeggen dat zolang jij het veilig ( geaard enz. ) hebt, met 1 lampje erboven, maar 5 planten zonder stroom te pikken enz enz, de blauwe petten die 5 planten in de dichtstbijzijnde sloot kieperen en zeggen dat je de boel moet afbreken, er niet eens een melding naar de woningbouw gaat.

Aantekening in het systeem en komen ze na een maand nog eens kijken of je het hebt afgebroken.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb geen klimaar regelelaar filter heb ik een can 400m3 en afzuiger een woonhuisafzuiger van merk stork word in huizen gebruikt om hele huis te ventileren staan 3 verschillende standen op

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel een schakelkast dus, Bedankt Beaker. Werk ik zelf trouwens ook mee hoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier heb ik alvast 2 topics voor je, waar o.a. het doel/noodzaak van een relais in de startpost staat omschreven. ;)

zelf-aansluiten-van-alle-elektra

relais-aansluiten-voor-beginners

 

ik heb geen klimaar regelelaar filter heb ik een can 400m3 en afzuiger een woonhuisafzuiger van merk stork word in huizen gebruikt om hele huis te ventileren staan 3 verschillende standen op

Ik neem aan dat het een type woonafzuiger is, die je alleen voor je kweek gebruik en niet DE centrale woonafzuiging van je woning?

Share this post


Link to post
Share on other sites

beaker

 

Nee is een aparte afzuiger die ik alleen daarvoor gebruik dus is sterk zat.

bedankt voor de topics ga ik even lezen straks

ga ff me meisje ophalen en ga ff rustig lezen bedankt.

 

btw een 400 watt is dat echt te veel voor mijn hokje dan?

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

...

btw een 400 watt is dat echt te veel voor mijn hokje dan?

...

Niet als je afzuiging voldoende capaciteit heeft, maar je zegt dat je bed naast de kast staat; vandaar mijn opmerking. ;)

400watt HPS (889watt/m²) produceert aanzienlijk meer warmte dan 250watt HPS (556watt/m²) en aangezien dit je eerste HPS kweekje wordt, zul je merken dat je je afzuiger behoorlijk moet laten werken om de temperatuur onder controle te houden (vergeleken met cfl lampen).

Als jij gewoon kunt slapen naast een afzuiger op volle toeren, is het natuurlijk geen probleem.

In de winter heb je hier natuurlijk minder last van, als je je slaapkamer niet verwarmd (moet sowieso niet doen; is ongezond) en zorgt voor voldoende ventilatie.

In de zomer ga je problemen krijgen met deze setup.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo

 

Wat zou ik kunnen halen dan met 250watt als ik 6 planten neerzet zal ik rond de 200/300 gram moeten halen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

En groen=wiet niet meteen alles aannemen wat ze je vertellen

Zon tijdklok kan ook affikke.

Denk dat piepers zelf ook nog veel moet leren en lezen hier zoiezo voordat je hier iedereen advies gaat geven.

Ik vind het altijd lijp als ik zon reactie zie op een vraag.

Groen=wiet werk altijd veilig dus een davin loop alles exstra na gebruik altyd een geaard stopcontact gebruik aardehulzen op je kabels.

En zo duur is een davin niet en tweedehans heb je ze ook op marktplaats

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

En mijn aczuiger plaats in niet in me hok zelf

Ik heb grote ruimte over boven me kleding kast

Daar heb gat in geboord waar verloopstuk in steek en me filter dus aanzit(binnenkant kast nog uiteraard) dan zet me afzuiger in die ruimte met slang naar andere kamer

Dus zal ik ook minder geblaas horen denk ik

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of door je filter heen blazen nog minder geluid en meer ruimte in je kast.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke, dan zou ik wel een sonoconnect slang gebruiken van je afzuiger naar die andere kamer.

Niet tussen je afzuiger en je filter, want deze slangen zijn volgens mij geperforeerd o.i.d. en bij mij rook ik de wiet buiten de tent. :wacko:

Sindsdien gebruik ik een combiconnect slang tussen afzuiger en filter en geen last meer gehad van geurtjes.

 

...

Als jij gewoon kunt slapen naast een afzuiger op volle toeren, is het natuurlijk geen probleem.

...

Ik realiseer me nu ineens dat mijn slaapkamer grenst aan de kast waar mijn c.v. installatie EN de centrale afzuiging hangt.

Bij mij draait de centrale afzuiging 24/24 op volle toeren, omdat ik anders stapelgek wordt van de resonantie, die de gipswand produceerd, waar de afzuiger aan bevestigd is. Andere mensen horen het niet, maar ik werd er tureluurs van.

In het begin moest ik ook wel wennen aan het geluid, als ik in bed lag (maar altijd nog beter dan die "brom"), maar dat went best snel (als je maar genoeg rookt vóór het slapen gaan :likken: ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha

Ja zon ding is redelijk stil hoor

En ja moet gewoon alles goed afdichten om geurtjes te vermijden alle naden en slangen slangklem erop plus ducktape toch?

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat klopt met die gaatjes in de slang ja

Ik dacht eerst dat de filter niet goed was ook nog een nieuwe gekocht haha

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1 :whistle:

 

Gr

Hey groen=wiet, volgens mij heb je een beetje sjans :lol:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...