Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
sWEEDy

wanneer eraf..

Recommended Posts

Ik heb buiten 10 dames PP, ze staan al tijdje in de bloei en de haartjes beginnen nu langzaam aan licht bruin te worden. Wanneer moet ik ze nu precies oogsten? Als 75% van de haartjes bruin is? Of beter nog paar weken laten staan? Moet ik ze nu nog voeding geven? of enkelt water? en wanneer ga ik minderen met water? Is het goed om de bladeren eraf te halen en wanneer dan?

Verleden jaar heb ik ze te lang laten staan waardoor ik budrot kreeg...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb buiten 10 dames PP, ze staan al tijdje in de bloei en de haartjes beginnen nu langzaam aan licht bruin te worden. Wanneer moet ik ze nu precies oogsten? Als 75% van de haartjes bruin is? Of beter nog paar weken laten staan? Moet ik ze nu nog voeding geven? of enkelt water? en wanneer ga ik minderen met water? Is het goed om de bladeren eraf te halen en wanneer dan?

Verleden jaar heb ik ze te lang laten staan waardoor ik budrot kreeg...

die 70-80% haartjes methode van iedereen werkt echt niet. van die haarjtes word je niet high of stoned dus hoe zou je daar aan kunnen zien of ze klaar zijn?? ik heb weleens planten gehad die al klaar waren en nog maar iets van 40% bruine haartjes hadden. je moet naar de tricomes kijken met een 38x vergrootglas. oogst als je 70% opgezwollen witte, 20% amberkleurige en 10 heldere trich's hebt. dan zo snel mogelijk het donker in. je kan ze nu wel pk 13-14 geven of andere bloeivoedingen met veel fosfor. voor de rest hoef je ze geen water te geven want het regent genoeg. je moet geen bladeren weg halen tenzij ze helemaal dood zijn, gaan schimmelen of precies voor een dikke top zit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb buiten 10 dames PP, ze staan al tijdje in de bloei en de haartjes beginnen nu langzaam aan licht bruin te worden. Wanneer moet ik ze nu precies oogsten? Als 75% van de haartjes bruin is? Of beter nog paar weken laten staan? Moet ik ze nu nog voeding geven? of enkelt water? en wanneer ga ik minderen met water? Is het goed om de bladeren eraf te halen en wanneer dan?

Verleden jaar heb ik ze te lang laten staan waardoor ik budrot kreeg...

die 70-80% haartjes methode van iedereen werkt echt niet. van die haarjtes word je niet high of stoned dus hoe zou je daar aan kunnen zien of ze klaar zijn?? ik heb weleens planten gehad die al klaar waren en nog maar iets van 40% bruine haartjes hadden. je moet naar de tricomes kijken met een 38x vergrootglas. oogst als je 70% opgezwollen witte, 20% amberkleurige en 10 heldere trich's hebt. dan zo snel mogelijk het donker in. je kan ze nu wel pk 13-14 geven of andere bloeivoedingen met veel fosfor. voor de rest hoef je ze geen water te geven want het regent genoeg. je moet geen bladeren weg halen tenzij ze helemaal dood zijn, gaan schimmelen of precies voor een dikke top zit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze staan in potten en krijgen echt niet genoeg water door de regen. en die tricomes..zijn dat die haartjes ofzo?

Share this post


Link to post
Share on other sites
ze staan in potten en krijgen echt niet genoeg water door de regen. en die tricomes..zijn dat die haartjes ofzo?

Tricomes zijn, ik citeer pro: "... de kleine paddestoelvormige hars kristalletjes. Na ongeveer 6 weken bloei beginnen ze echt op te zwellen en langzaam aan een beetje wazig of mistig te worden. Ook veranderen sommige trich's van wit naar amberkleurig. Daarin zitten de andere cannabinoids behalve THC (delta 9 tetrahydracannabinol) waar je het trippy gevoel van krijgt. In de gewone mistige witte trich's zit THC."

 

Maar pro, hoe kom ik aan een 38x vergrootglas?

Share this post


Link to post
Share on other sites

blokker????? krijg je echt wel overal man! hema ofzo of een winkel voor sterrekunde weet ik het ! jat er een op school !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blokker? Hema? Volgens mij zijn dat hooguit 6x vergrootglazen. 38x is veel. 'k Zal eens kijken.

 

edit: deze is 30x

 

021loep4.jpg

 

Of zou pro een microscoop bedoelen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je dat vergroot glas op die foto hebt zal het daar ook wel mee lukken. het makkelijkste is gewoon om als je denkt dat je wiet klaar is je een klein blaadje/stukje blad van de top afknipt en dat onder een lamp met je vergroot glas bekijken je hoeft echt niet eerst 100 trich's te tellen en dan precies uitterekenen of je wel 70%...,10%...en 20%.... hebt hoor want dat is echt lastig. je kijkt gewoon een beetje globaal naa wat voor trich's je ziet. als je maar heel veel dikke witte beetje mistige en redelijk wat amberkleurige ziet zit je goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zelf een Fuji oculair die 10 maal vergroot. Dit is in de praktijk voldoende om de harssteeltjes tot in detail te kunnen bekijken. (ook zeer handig voor kleine beestjes detectie, mijn ogen functioneren niet zo goed meer)

Als de wiet rijp is verschijnt er een gloed over de toppen, in detail kan je dan het proces zien zoals Pro boven heeft omschreven.

Share this post


Link to post
Share on other sites
als je dat vergroot glas op die foto hebt zal het daar ook wel mee lukken. het makkelijkste is gewoon om als je denkt dat je wiet klaar is je een klein blaadje/stukje blad van de top afknipt en dat onder een lamp met je vergroot glas bekijken je hoeft echt niet eerst 100 trich's te tellen en dan precies uitterekenen of je wel 70%...,10%...en 20%.... hebt hoor want dat is echt lastig. je kijkt gewoon een beetje globaal naa wat voor trich's je ziet. als je maar heel veel dikke witte beetje mistige en redelijk wat amberkleurige ziet zit je goed.

Nee, dat vergrootglas op die foto heb ik niet, maar is een voorbeeldje dat ik vond bij http://www.loepen.com/peakloepen/index.asp. Ik vroeg me af waarom je precies 38x noemt en waar ik dat dan kan vinden. Maar goed, Bambo zegt dat het met 10x al kan. Het lijkt me een goeie methode.

Share this post


Link to post
Share on other sites

THC4_small.jpg

 

THC2_small.jpg

 

THC3_small.jpg

 

Deze prachtige foto's gezien op cannabis-belgie.com

Share this post


Link to post
Share on other sites
Deze prachtige foto's gezien op cannabis-belgie.com

Volgens mij heeft een buurman van me zo'n qx3 usb-microscoop. Daarmee kun je zelf dit soort plaatjes maken, 10x, 60x en 200x. Die kan ik vast wel lenen.

 

usb microscoop

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedemiddaggg Allennn...

 

Ik neem aan dat de Pro-Kwekers hier op het forum aan de hand van een aantal foto's van de toppen ook wel de conlusie kunnen trekken of je moet oogsten of niet. Nietwaar Pro's? :P

 

 

Dusss dan kom ik ook wel ff langss met fotos van mij toppenn....

 

Letaaaahhh

 

vlugge japie :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

zie hier een eigen experiment wat redelijk geslaagd is. Met mijn oude microscoopje van vroeger gemaakt.

 

0409190011micro01.jpg

 

..is een Santa Maria, 100xvergroot randje van blaadje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...