Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
spint

Hoeveel T-Neon Tbv Voorgroei

Recommended Posts

ik wil 153 potjes van 7x7cm belichten met 3x Tneon armatuur van 55 watt. opervlakte potjes is 1,20x0,63 meter volgesn onderstaande tekening, is dat genoeg licht om ze onder voor te groeien zonder dat ze gaan strekken???

 

gallery_5579_490_965867.jpg

 

Gr Spint

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is goed mogelijk

maar als je die 3 setjes nog moet kopen zou ik voor de 75w gaan hoor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja moet ze nog kopen, zal dat zoveel schele dan? armaturen zijn paar cm langer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Spint,

 

Zou er persoonlijk minstens 1 armatuur bijhangen.

Omdat je de lamp echt dicht op de plant wilt hebben is het effectief belichte oppervlak ongeveer de afmeting van je kap.

De potjes in je tekening zonder overlap vd kap, 36 totaal dus, zullen weinig licht krijgen en naar je tl toe buigen!

 

Werk(te) zelf met 3 armaturen en daaronder maximaal 54 potjes van 9x9cm, dat gaat prima, kropsla!

 

Gr Roka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik echt elk potje wil belichten heb ik er 5 nodig en zeker 4 inderdaad. Wat zijn de andere en misschien voordeligere opties, 400 watt HPI ?? Andere ben ik dik €250 aan tneon kwijt en als het moet dan moet het maar als voordeliger kan..........

 

Grts spint.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik pakte 1 250 wattertje met gewoon een hps lampie voor 1 m2. Stonden 100 10×10 cm. potjes onder die allemaal lekker volgeworteld waren na 10 dagen. Strekken deden ze ook niet. Simpeler kan het niet eigenlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probleem met die HPI lampjes is dat ze zo gruwelijk veel warmte produceren en dus minder dicht op je plantje kan dan zo'n tl.

Twee weken onder tl, dan onder HPI en vervolgens afbloeien onder HPS moet toch compacte ladies opleveren.

 

Iets hogere start ec voor je plantjes, lage rlv en niet te hoge temperatuur maakt dat ze ook niet echt willen strekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik ontkiem al in easy plugs onder aantal tl dus haal er een paar bij. De laatste dagen voordat ze de bak in gaan onder hps om ze alvast te laten wennen.

 

Thanx

Grtz Spint

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel tl moet er boven? Elke rij 1 dus 9 stuks 36 watt of strak tegen elkaar dan passen er 15 boven. Dingen kosten tientje per stuk en heb er al 5 dus het geld is het niet.

 

Grtz spint

Share this post


Link to post
Share on other sites

2keer 55 w tl niet tneon kost 20euro in de hubo inclusief groeilampen

Ben je veel beter af dan 10eur/36e

waarom 36 w kiezen als 55 bijna even duur is en veel sterker

net zoals bij die tneons van in het begin :-)

met 5 van die 2*55ers heb je meer dan genoeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...