Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

ouwe zak

Nirvana Zaad

Recommended Posts

hey, het is nu de derde maal dat ik met nirvana zaad draai en elke keer bij het uitkomen van het zaad heeft deze niet genoeg kracht om het omhulsel van het zaad zelf te verwijderen, daardoor plakken de 2 lobblaadjes te lang aan elkaar en worden ze bruin. ( dit had ik niet met het huismerk van GS alien)

 

vervolgens loopt de kweek normaal en goed, 0,9g/w was men eindresultaat en had ik geen last van herma's

 

het eindresultaat is het belangrijkst en daarom werk ik graag met nirvana maar ik wou weten of andere dezelfde startproblemen hebben met nirvana zaad.

 

grtz ouwe zak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Af en toe moet je het zelf verwijderen. Volgens mij gebeurt dat sporadisch en is dat niet afhankelijk van de breeder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

en toch is het raar, het is nu men vierde start dus ervaring is nog op het peil van een amateur :-)

 

de eerste was PP onbekende breeder en WW females seeds (alien) bijna geen hulp nodig,

de tweede draai PPP nirvana en WW female seeds bijna geen hulp nodig,

de derde draai PPP en Snow Wite beide van nirvana veel hulp en ik was bijna herbegonnen met zaaien omdat ze der zo slecht uitzagen na de start (toch 0,9g/w behaald)

de vierde start PPP en NL van Nirvana en 16/20 hebben hulp nodig

 

de verdorde lobbladen (voedingsbladeren) vallen toch af, dus bijzonder is het niet, maar ik zie toch liever een frisse start dan wat ik bij mij zie

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat het zaadhulsje mee naar boven komt betekent dat je het zaadje ondersteboven plant, als je hem dacht ik met het puntje naar onder plant worden ze vanzelf afgeworpen.

Ik heb er af en toe eentje tussen zitten, 16 is wel erg veel ja!

 

Misschien is het handig om stekjes te maken van je planten, dan kun je na het afbloeien een van de stekjes als moeder gaan gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik plof mijn zaadjes in men 1l potten zonder te kijken,

 

wss is dit men fout en daar ga volgende keer op letten dank u voor de tip ;-)

 

stekken is niet mogelijk aangezien ik slechts 1 x per jaar draai om men eigen te voorzieb, ik heb erover nagedacht om een moeder te maken, maar ik heb 9 maand vakantie nodig ;-) :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

het helpt om je LV wat omhoog te gooien

en te sproeien over de kopjes

dan wordt het zaaddoosje slap en valt er makkelijker om weg

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon al je zaad in een glas water gooien.

volgende dag 24 uur later:)

liggen ze op de bodem,

water weghalen: wc papier dubbel vouwen en zaden ertussen ,nat maken. niet te nat moet geen plas water onder staan,maar wel het papier zeiknat.(het kan ook tussen watjes om make up te verwijderen).

op kamer temperatuur houden en regelmatig kijken als papier /watjes vochtig genoeg zijn

24 uur later zullen de meeste al een klein staartje hebben:dan kunnen ze in de spongepots.

heb je die niet :ff wachten tot het staartje(worteltje)langer is dan gelijk in je medium gooien .

mat de wortel naar beneden:) anders groeien ze ondersteboven.

doordat je hem eerst 24 uur hebt laten weken heeft het zaad hulsje veel vocht opgenomen en

zal hij er makkelijker vanaf gaan .

o ja niet dieper dan 0,5 /1 cm planten.

door de aarde en zachte omhulsel zullen de zaad hulsjes er nu wel makkelijker afgaan..

zo doe ik het altijd .

en ik hoef slechts een enkele x me babys te helpen met bevallen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...