Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Skutman

Blue Mistic (Scrog ?)

Recommended Posts

Hallo,

 

Mijn naam is skut en ben nieuw hier.

Ik heb me al netjes voorgesteld en wil nu een kweekverslag beginnen.

 

Ik kweek ong een jaar dus stelt nog niet heel veel voor.

 

Ik heb altijd met 250 watt gekweekt maar viel erg tegen. Ivm hitte durfde ik geen 400 w te kopen voor in mijn ds 60. Deze keer heb ik de stap gezet en het valt reuze mee met de hitte.

 

Ik heb mijn blue mistic in een 25 l bak staan gevuld met royal mix van plagron. Deze is tot 6 weken voorbemest dus meet ik geen EC. De PH waarde van mijn voeding/ water is PH-6. De voeding die ik nu gebruik is aptus regulator met power roots en vita race van plagron

 

Mijn blue mistic staat nu bijna 7 weken te groeien vanaf zaad en geef hem 0.7l voeding/ water om de drie dagen. Het is helaas heel droog in mijn tentje dus de blaadjes zien er een beetje droog/ raar uit.

 

Nu ik dit allemaal geschreven heb kom ik erachter dat ik niet weet hoe ik foto's moet posten dus ga ik dat even uitzoeken en dan zet ik ze erop

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iedere dag gieten!

Ze hebben dorst.

 

Met een 250watter kun je prima kweken.

Ik denk dat dit ook een tegenvaller wordt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_43138_17704_470791.jpg

 

azo ik snap um nu denk ik

 

zo nog een paar foto's dan

gallery_43138_17704_437497.jpg

gallery_43138_17704_1036454.jpg

die blaadjes trekken nog wel recht denk/hoop ik en ga haar deze week in de bloei zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Skutman, waarom nu al in de bloei? In je titel zie ik scrog staan, waarom ga je dat niet doen?, scroggen is een prima methode om van 1 plant een mooie opbrengst te halen met een 400 wattertje in je DS60.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo plantformer,

 

Ik heb al redelijk wat gelezen over scoggen en er zijn voor zover ik weet twee manieren. Optie 1 de takken knakken/buigen en aan het net vast binden tot het net 2/3 vol staat en dan de bloei in. Optie 2 de takken met het net begeleiden en uit elkaar trekken/duwen. Wat het beste is weet ik niet (Suggesties zijn welkom).Ik kan me voorstellen dat de eerste optie meer oplevert omdat je de plant meer groei geeft maar ik ben best ongeduldig wat een slechte eigenschap is voor kweken xp. Dus ik ben er nog niet helemaal uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo staat ze in de tent. heb je een beetje een idee hoe groot ze is.

gallery_43138_17704_47019.jpg

Edited by Skutman

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan een rechte scrogg en een half pipe scrogg maken.

ik doe het altijd met een rechte, met een half pipe is je lichtverdeling wat beter.

net 2/3 vol -> klok om :tu

 

kijk mss even in mijn topic's in m'n handtekening, bijna allemaal scrogg-kweekjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan een rechte scrogg en een half pipe scrogg maken.

ik doe het altijd met een rechte, met een half pipe is je lichtverdeling wat beter.

net 2/3 vol -> klok om :tu

 

kijk mss even in mijn topic's in m'n handtekening, bijna allemaal scrogg-kweekjes.

super, moet ik mss wat meer geduld hebben en ik kom zeker even bij je kijke.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met een 400heb je veel te veel licht op 60x60 nu valt op zich nog wel ja...maar als je zometeen laatste paar weken bloei zit hebben je dames het veel te warm wat in de laatste weken nig voor een Herma kan zorgen zou gewoon lekker met je 250 verder gaan of een grotere tent kopen,

 

maar ja dat iw mijn advies

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met een 400heb je veel te veel licht op 60x60 nu valt op zich nog wel ja...maar als je zometeen laatste paar weken bloei zit hebben je dames het veel te warm wat in de laatste weken nig voor een Herma kan zorgen zou gewoon lekker met je 250 verder gaan of een grotere tent kopen,

 

maar ja dat iw mijn advies

ik heb mijn 250 w lamp nog dus als het te heet word zet ik die er weer in. Maar ik denk niet dat dat nodig is want de temp. staat op 26 c en ik gebruik aptus regulator. Die zou er voor moeten zorgen dat de plant wat meer kan hebben

Share this post


Link to post
Share on other sites

de laatste foto's zijn van 17 november. nu zijn we drie dagen verder en ze is weer een stuk gegroeid. de oude blaadjes zijn niet helemaal herstelt maar het is absoluut niet erger geworden. ze krijgt nu 1 l PH-6 afgezuurt water om de dag. ik gebruik nu regulator, wortel stimulator van plagron.

 

omdat ik royal mix gebruik wat bio is hoef ik volgens plagron geen enzyme te gebruiken. omdat ik het water wel doe afzuren heb ik deze voor de zekerheid wel gehaald. ik vraag me wel af of dat echt nodig is.

 

ik ben ook nog steeds aan het twijfelen over wanneer ik haar in de bloei zet.

 

hier een paar foto's van vandaag:

gallery_43138_17704_687141.jpg

gallery_43138_17704_449843.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blue mystic?

 

een relatief kleine marijuhana plant (ze weten niet eens hoe ze het moeten schrijven)

 

Onder de juiste omstandigheden kan indoors een opbrengst van gemiddeld 55-65 gram per plant gehaald worden.

 

Ik zou er dus vier in zetten en 250 er boven.

Maar het is jou feestje.

 

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blue mystic?

 

een relatief kleine marijuhana plant (ze weten niet eens hoe ze het moeten schrijven)

 

Onder de juiste omstandigheden kan indoors een opbrengst van gemiddeld 55-65 gram per plant gehaald worden.

 

Ik zou er dus vier in zetten en 250 er boven.

Maar het is jou feestje.

 

Succes.

ja had wel makkelijk gekund he....had ik ook niet zolang hoeven w8.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo,

 

vandaag weer een update. de blue mystic staat er goed bij. ik ben alleen wat te ruim geweest met water geven waardoor ze er een beetje treurig bij staat ik heb ook besloten haar nog +/- een week te laten groeien. niet te lang want de lamp kan nog maar ong 25 cm omhoog. heeft iemand een idee hoeveel blue mystic doorgroeit in de bloei?

 

ze krijgt nog steeds regulator, power roots en nu nieuw, enzymen. ook heb ik haar gister vita race bladvoeding gegeven.

 

ik ben er ook achter waarom ik eerder last had van verbranding! ik had het licht van de lamp te veel gefocust.

 

hier een paar foto's:

gallery_43138_17704_714151.jpg

gallery_43138_17704_165775.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...