Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Hellboy

Nieuwe Groep In Meterkast Toevoegen

Recommended Posts

Ik wil een kweektentje opzetten van 90x90 maar weet verder nog vrij weinig van wat voor apparatuur (en benodigd vermogen) er behalve de lamp daar verder in/naartoe moet. Ook nog geen idee hoeveel planten ik hierin kwijt zou kunnen maar daar ben ik nog niet. Ik moet eerst nog een nieuwe groep aan mijn meterkast laten toevoegen en daar had ik vragen over. Tenminste, vragen.. Laten we beginnen met één. Hoeveel moet die nieuwe groep kunnen handelen met mijn formaat tent? Daarnaast wil ik natuurlijk niet aan de electricien aangeven dat dit voor een kweektent is maar hoe pak ik dat aan? Of gewoon open kaart spelen zodat hij weet hoe de klus het beste aan te pakken? Zoniet.. Welk verhaal hang ik bij die man op dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 groepje van c16A moet ruim voldoen, zelf zorgen dat je 3x2,5mm² bij de meterkast legt.. hoef je alleen de elektricien de groep boven en onder aan te laten sluiten.. :) (blij dat ik al mijn electra in eigen handen heb)

 

edit. open kaart? Dan ga je gelijk al de fout in!!

Edited by smellowmellow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké die laatste opmerking is vrij duidelijk. Voor de rest is het voor mij volkomen abracadabra. Een groepje van c16A?? Wazdat? En 3x 2,5mm2??? Maar qua vermogen voor een 600W lamp en overige aparatuur moet dit voldoende zijn neem ik aan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoniet.. Welk verhaal hang ik bij die man op dan?

 

geen, jij wilt een extra groep, punt klaar uit. gaat hem (of haar) geen hol aan waarvoor die groep is.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben ook wel benieuwd hoe je dit het beste aan pakt...

 

Als je tegen de electroman zegt dat het hem niks aan gaat, als hij er tijdens een gesprekje naar vraagt, weet hij natuurlijk ook gelijk hoe laat het is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat heb je uit te leggen aan zo'n vent dan? je wilt er een groep bij... klaar... Al denk ik wel dat dit redelijk wat gaat kosten bij een electricien...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoniet.. Welk verhaal hang ik bij die man op dan?

 

geen, jij wilt een extra groep, punt klaar uit. gaat hem (of haar) geen hol aan waarvoor die groep is.

 

Een goeie die hart voor zn werk heeft gaat aan de andere kant van de kabel kijken of t werkt.

Edited by The-Predator

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 groep van 16 ampere traag

 

kabel naar meterkast,

 

op 1 groep maximaal 230 volt x 16 ampere = 3680 watt...

 

3680 watt moet voldoende zijn voor een 600 w lampje vermoed ik :P Dank voor die info zover

Laatste vraagjes voor nu even; Aan de kabel die van die nieuwe groep komt komt een stekkerdoos? Of moet ik daar een beveiligde schakelkast aan plakken. Hoe ziet zoiets eruit?

 

Enneh. Qua kosten voor het maken van een extra groep, is 95 euro een realistisch prijsje?? http://www.extragroe...gen.nl/reacties

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoniet.. Welk verhaal hang ik bij die man op dan?

 

geen, jij wilt een extra groep, punt klaar uit. gaat hem (of haar) geen hol aan waarvoor die groep is.

 

Een goeie die hart voor zn werk heeft gaat aan de andere kant van de kabel kijken of t werkt.

ja dus? wat denk jij aan de andere kant tegen te komen? komen gewoon drie draadjes uit de muur zetten... WCDtje erop, leeslampje er aan en klaar. meer is het niet hoor. en waarom jij een extra groep wil, is jouw zaak. dagelijks wordt dit weet-ik-het hoevaak aangelegd. en als je een smoes wil, zeg je dat het voor je HiFi installatie is.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik bedoelde meer, dat je niet aan de andere kant je volledig ingerichte tentje klaar hebt staan.

 

Laat die electra man aan de andere kant een mooie opbouw stopcontact plaatsen van de techninsche unie das mooi kwaliteit, gewoon 1 met 4 stopcontacten nemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon zeggen dat het een apparte groep is voor je wasdroger of wasmachine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een wasmachine is alleen logisch als er ook een water- en rioolaansluiting is.

Ik zou een B16 groep laten aanleggen. Dat is standaard in een woning en voor een of twee lampen voldoende.

En werp eens een blik in je meterkast. Er mogen maximaal vier groepen achter een aardlekschakelaar zitten. Wie weet zitten er al vier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...