Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
hits

Secret Jardin Dr 90 (90X90X180) - Premium

Recommended Posts

Goedemiddag allen,

 

Na veel uren op dit forum veel informatie te hebben verwerkt :book: , wil ik binnenkort mijn eigen 'complete' kweektent bestellen.

Ik denk erover om dit in een garagebox te doen ( met eigen meterkast ), maar omdat ik er eigenlijk nauwelijks ben en straks natuurlijk wel veel vaker gaat dit opvallen bij de omwonende mensen.

 

Wat ik graag wil weten of deze qua geluid muisstil is, ook de koolstoffilter mag geen wietlucht achterlaten. Zodat ik zeker weet dat de mensen daar niet uit op kunnen maken dat er een kweektent staat. Want zoals sommigen van jullie vast wel weten slaapt de verrader nooit. :angry:

 

Ik wil voor de complete kweektent maximaal €800,- uitgeven.

 

Om deze opstelling gaat het:

 

Secret Jardin DR90 II (90x90x180)

 

Premium: Bij de premium uitvoering van deze complete kweektent wordt standaard geleverd:

- DV-400 W schakelkast

- 400 watt ELT VSA + Spiegelkap + Sylvania Grolux 400W

- MDF box met Torin slakhuis 250m3

- 2x kunststof flens 125 mm

- Can Lite Mini 300m3

- King fan controller + Thermostat

- Hurricane klip ventilator

- Hygro-Thermometer

- 2x Aansluitsnoer 3x1.5kwd 2mtr lang + stekker

- 3 m aansluitkabel 3x1.5 kwd

- 3x slangklem 60-265mm .

- Luchtslang Sonoconnect 4mtr 127mm (geïsoleerd)

- Easy roller set (Ideaal om de lamphoogte mee te stellen)

 

Auto brandblusser komen uiteraard ook.

 

Graag zou ik advies willen wat er eventueel verbeterd kan worden, tips en tricks om uit 'the picture' te blijven zijn ook altijd welkom ^_^

 

Alvast bedankt!

 

Groet Hits

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het geluid is echt nul bij dit setje. Geur moet ook geen probleem wezen!

Ik geloof ook wel dat je weg komt met de warmte als je t niet eens uitblaast naar buiten en binnen de ruimte houd.

T enige wat misschien wel handig lijkt is een schakelkast te halen voor je lamp met daar op een kachel contact.

Het zal nog best eens koud worden in die garage. Beetje kijken of de temp redelijk constant te houden is en anders zet je dr nog een thermostaat tussen. Zoiets als dit denk ik.

 

http://www.dethuis-kweker.nl/relaiskasten/relaiskast-2x600-watt-plus-kachel-d-a-t.html

 

Pas wel op ;)

 

http://www.sleutelst...-in-garageboxen

 

http://www.opslagrui...agebox-helmond/

 

http://www.flashphot...-Rotterdam.html

 

http://www.ed.nl/reg...epakt-1.4359939

Edited by Bastet

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bastet

 

Bedankt voor je snelle reactie!

Die schakelkast ga ik zeker halen alleen nog even een kacheltje vinden die niet te veel stroom vreet.

Voor de stroom ga ik maar gewoon betalen omdat deze 'nog' geen slimme meter heeft.

Zal denk ik wel opvallen van bijna 0 stroomgebruik, maar dat zie ik dan wel.

De warme lucht wilde ik eigenlijk wel naar buiten blazen door een klein schoorsteentje die er nog in zit of val dit te veel op?

 

Ik zie dat de meeste die gepakt zijn stroom aan het stelen waren dat ben ik niet van plan met een 400w lamp en max 7 plantjes:)

Maar je weet het nooit natuurlijk als ze je willen pakken dan staan ze toch wel aan je deur;)

 

Groet Hits

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je de optie hebt om door die schoorsteen de blazen zou ik dat zeker doen!

En als ze ooit komen klagen over stroom ( wat me al HEEL erg zou verbazen ) zeg je toch gewoon dat je een flinke joekel van een vriezer in dat ding hebt staan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bastet

 

Dat is wel slim inderdaad.

Alleen het laatste probleem is dat het nog wel 15 min rijden is naar de kweektent, heeft iemand tips om je tent van een afstand in gaten kan houden.

 

Groet Hits

Share this post


Link to post
Share on other sites

met een box van 250m3 ga je het niet redden, beter een 500m3

 

en die king fan controller is niks, beter een variac oid

Share this post


Link to post
Share on other sites

De warme lucht wilde ik eigenlijk wel naar buiten blazen door een klein schoorsteentje die er nog in zit of val dit te veel op?

 

Als enige box komt er straks een condenspluimpje uit het schoorsteentje omdat je warme lucht naar buiten aan het persen bent, beter 1st in de box en dan door overdruk vanzelf naar buiten. In een garagebox 15min bij je vandaan die wel op je naam staat?

 

Of dat een echt slim plan is weet ik niet, op afstand bewaking kan via genoeg gadgets (SMS alarm ofzo) maar dat ding staat op je naam dus je bent als er wat gebeurt sowieso de sjaak. Heb je thuis niet ergens een plekkie?

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lostchild

 

Ja box staat op mijn naam, ik heb wel een koophuis met een stenenschuurtje daar past die tent makkelijk in.

Alleen het nare is dat zeker 1x per week een helicopter over mijn huis vliegt en ik me vriendin nog niet helemaal heb overgehaald :whistling

 

Groet Hits

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met die 400 watt gebeurd er helemaal niks. Al hangt die een uur boven je huis ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bastet

 

Ja ik denk dat ik die kweektent maar ga bestellen en ergens in huis ga opzetten.

Wel kreeg ik advies van miami om ipv MDF box met Torin slakhuis 250m3 een box van 500m3 kon nemen, maar dan heb ik een koolstoffilter nodig van minimaal 600m3 of zou ik voor meer gaan?

 

Groet Hits

Share this post


Link to post
Share on other sites

600m³ is zat, als je box word gedimd staat die ook niet op 500m³ te blazen maar bijvoorbeeld op 350m³.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou je tentje nog even extra inpakken met w/zw/w plastic want lichtdicht? Me neus.

 

Als je geen overlast veroorzaakt (licht, lucht, geluid) en je kop erover houdt tegen anderen kun je jarenlang ongestoord kweken.

 

Originele avatar -

 

 

V

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga morgen me schuurtje even opmeten en kijken wat voor mooie tent ik daar kan inzetten, vrouwtje overgehaald :D

Denk alleen dat ik de boel daar wel moet isoleren want me buurman zit ook wel vaak in zijn schuur ( zitten aan elkaar )maar zal morgen wel foto's uploaden.

 

Groet Hits

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...