Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Ajucreazy

Springstaarten, Heeft Neem Olie Ook Tijdens De Plaag Nut?

Recommended Posts

Beste mensen,

 

Zoals de titel al vermeld. Heb kapot veel springstaarten in mijn medium en ik vroeg me af:

 

Heeft neem olie ook nut tijdens de plaag?

Bij deze vraag heb ik het niet preventief gebruikt..

 

Anders wordt het http://biogroei-shop...elheid-10000_st

 

Greetz Aju

 

 

Excuses van de hoofdletters in de titel, ging automatisch :S

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mij werd alhier onlangs geruststellend verzekerd dat springstaartjes geen enkel kwaad kunnen. Bij mij werd er vrolijk op los gejumpt in m'n Autopot-trays, echter zonder nadelige gevolgen voor de plant - voor zover ik het kon bekijken dan.

 

Was er niet bepaald blij mee, dat drukke gedoetje daaronder, kan me voorstellen dat je er wel wat aan wil doen. Heb nu, met Sannie's Way, nergens last meer van.

 

V

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke dat klinkt positief, toch ga ik er iets aan doen denk ik, want het zijn er nogal veel ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou , ik denk dat neem indat geval wel werkt.ook tijdens de plaag, maar als je voor de roofmijten gaat, zou ik t niet allebei proberen.,want ben bang dat die neem ook niet lekker vinden.Als je neem gebruikt heb je wel een emulgator nodig( een vloeier) deze zorgt voor een coating ahw op de behandelde delen , bladeren etc.Ik gebruik neutral vloeibare zeep daar voor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sounds good. Ook fair enough, maar beter dubbel dan enkele bestrijding denk ik.

Heb aptus soil attack liquid gekocht. Achterop staat 100% organisch product dat niet schadelijk is voor de plant en voor nuttige insecten. Sounds good as well :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Springstaartjes kunnen niet zo heel veel kwaad, zijn opruimers van rottend organisch materiaal net zoals varenrouwmug dat is en geeft aan dat het best goed gaat met de kweek op organisch nivo. Ze zijn bijna niet te voorkomen ook.

 

Neem geven via de wortels is tricky, je bodem verzeept best snel of de dosering is wat te hoog waardoor de kans dat een deel van je plant dieppars uitslaat (mogelijk zelfs afsterft) aanwezig is, beste is via bladbespuiting maar daar zitten die springers niet.

 

Beste helpt het om een stuk droger te gaan kweken, ze zullen er dan nog wel zijn maar niet meer in die grote getallen en heb jij een probleem minder en die springers kunnen hun nuttig werk blijven doen.

 

Beter springstraartjes dan varenrouwmug, die vind je in je toppen terug en vliegen irritant voor je ogen langs enzo.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke thanks a lot guys! Hoe dan ook moet je alles een keer tegenkomen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...