Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Undying

Warning Current Foutmelding Cli-Mate Frequentie Controller

Recommended Posts

Hellow ik heb een cli-mate frequentie controller die zen dienst perfect doet.behalve als ik men extra afzuiger er wil op plaatsen krijg ik de fout melding:warning current dit gebeurt als enkel als de g-toolsbuis fan er op aangesloten is. iemand ervaring hier mee of ad

De cli-mate is de 7 amp versie en daar zou ik graag via stekkerblok 2x men inlaatfans 125mm (badkamer fans plieger) 2x uiblaas (1 ruck 125mm en de g-tools zou ik er graag bij op aangesloten krijgen)

De g-tools is de versie met sensor en temperatuur regeling op de buisfan zelf

 

Alle adviezen welkom

Mvg Undying

 

Hier een link met een foto kreeg effe de picture niet in de gallery http://www.g-tools.nl/cat/ventilatie/ventilatoren/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een frequentie controller en fase aansnijding na elkaar gebruiken werkt niet. Neem een G-Tools, maar dan zonder sensor.. De 1 speed model.

 

Mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen enkele mogelijkheid om de g-tools te omzeilen of aan te passen zodat ie als gewone buisfan werkt zonder de temp. Regeling?

Greetz undying

Share this post


Link to post
Share on other sites

het werkt toch gewoon zonder die frequentieregelaar?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Openschroeven, draadjes veranderen zodat die gelijk van de stekker naar de motor gaat ipv eerst langs de regeling.

Werkt het ook niet als je die regeling van de fan zelf op voluit hebt staan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey amnees & bosrand

 

Ja hoor hij werkt wel zonder de cli-mate maar dan bromt hij toch wel behoorlijk gelijk hoeveel ik de regeling wil fine tune.

Ik had ook de cli-mate gekocht om van die vervelende brom af te zijn,kzou zowiezo volgende ronde een andere afzuiger willen aanschaffen en de oude als inblaas gebruiken.

Maar daar ben ik nu niks mee,Dus conclusie gewoon zo aansluiten en effe het geluid erbij nemen of toch open doen en aanpassen zoals bosrand al aangaf.

Het is uiteindelijk wel het resultaat dat telt en daarvoor moet die temp. nu naar beneden tis er nu 28° lichten uit

 

@bosrand

 

neen ik heb al alle regeling instellingen geprobeerd het blijft bij WARING:CURRENT

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben benieuwd of je uberhaupt die brom van zo'n keukenventilator eruit kunt halen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slechte ervaringen met G-tools?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De melding "current" betekent dat de omgevingstemperatuur waar de controller zich bevindt te hoog is, zet er een fannetje op, zelfs materieel trekt deze warme dagen niet. :D

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

dacht dat Current de spanning afgaven was naar de boxen toe,

als je deze lucht gaat vernauwen gaat de motor meer stroom trekken en kan de controller niet aan

 

kan ook je condensator zijn die kapot aan t gaan is in je afzuig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rectificatie, idd teveel ampérage op de controller, of wellicht wat Baze zegt kan een oorzaak zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey krasi & baze020

 

Tis een beetje te veel van het goede in eens mss wel welgekomen voor onze buitenkweekvrienden maar TO HOT zelfs zo geen lichte opbouw,nope ineens volle bak.

Merci voor de tips ik ga effe een fan op de controller richten en zien of het succes boekt.Het zou geweldig zijn voor de dames.

 

@baze020

 

laten we hopen van niet kheb die buisfan van g-tools eigenlijk ook nog niet zo heel lang.....Fingers Crossed

Enige Kenmerken van een ventilator die bijna op sterven na dood is?zodat ik er kan op letten

 

Mvg Undying

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey krasi & baze020

 

@baze020

 

laten we hopen van niet kheb die buisfan van g-tools eigenlijk ook nog niet zo heel lang.....Fingers Crossed

Enige Kenmerken van een ventilator die bijna op sterven na dood is?zodat ik er kan op letten

 

Mvg Undying

 

ze starten vaak veel trager op, alsof ze eerst niet op gang komen, kunnen dus ook gaan brommen omdat de opstart cappaciteit van de condensator weg is.

 

Zou eerst ff nwe condensator r in stoppen, meestal rond 10-15€

zit meestal een 8-10μF in

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hio Baze020

 

De g-tools heeft de ganse nacht op volle kracht gedraaid en nog steeds tegen de 29° dus denk dat zen dienst nog wel doet dat het gewoon veel te warm is om nog deftig te koelen.

De fan op de cli-amte ga ik straks proberen en hopelijk gaat de foutmelding er mee weg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...