Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Ozzoes

Kaskweek, Gele Verkleuring Auto's Vanaf Geboorte.

Recommended Posts

Heey, alvast bedankt dat je de moeite neemt een kijkje te wagen.

 

Nu denk je vast, weer iemand die te lui is om zelf onderzoek te doen, maar dit heb ik gedaan. Ik heb me Ph gemeten en deze lag op de 6, bladvoeding toegepast, bladvoeding met extra ijzer toegepast maar ook dit mogt niet helpen.

 

In de boeken kan ik niet bepaald een verklaring vinden, en de growshop kon mij ook niet verder helpen. Het gaat hier om Auto Jacks van Paradise Seeds, ze staan in een kas in de volle grond. Het gaat om 3 planten met dit symptoon, er staan een aantal andere planten, waaronder auto jacks in de zelfde kas, in de zelfde grond etc. die dit probleem niet vertonen.

Ik geef kwa voeding de Canna terra in de groei waarin deze planten nog verkeren.

 

2014_06_30_16_59_54.jpg

 

2014_06_30_16_59_56.jpg

 

2014_06_30_17_00_15.jpg

 

de grotere auto jack, iets eerder gezaaid en heeft het probleem in mindere mate:

 

2014_06_30_17_00_39.jpg

 

2014_06_30_17_00_51.jpg

Deze plant vertoont wel al bloei verschijnselen wat een stuk sneller en jonger is als zijn grotere oudere zussen, welke floreren onder de zelfde omstandigheden.

 

2014_06_28_16_58_58.jpg

 

eerder gezaaid vandaar groter natuurlijk.

 

Heeft iemand enig idee wat ik nog kan proberen om de jonge auto flowers er weer boven op te krijgen?

 

alvast vriendelijk bedankt,

 

Ozzoes.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben zelf een noob hierin maar ik denk dat je gewoon beetje meer groeivoeding moet geven aangezien dat ze in vollegrond staan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amneis bedankt voor het mee denken aller eerst!

Ik heb de jonge zaailingen in plagron growmix staan juist zodat ik de jongen worteltjes niet kan beschadigen met vloeibare voeding, maar heb inderdaad al geprobeerd voorzichtig aan een beetje voeding te gaan geven maar heeft niet mogen helpen helaas. Ook niet via bladvoeding naast de reguliere voeding. Een andere Auto Jack die het zelfde behandeld word vertoont deze symptomen niet en een recent geplante Auto van Royal Queen Seeds (even als de andere jonge planten) hebben er ook geen last van.

 

de eerste blaadjes die gemaakt werden door de zaailingen in kwestie waren al geelig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amneis bedankt voor het mee denken aller eerst!

Ik heb de jonge zaailingen in plagron growmix staan juist zodat ik de jongen worteltjes niet kan beschadigen met vloeibare voeding, maar heb inderdaad al geprobeerd voorzichtig aan een beetje voeding te gaan geven maar heeft niet mogen helpen helaas. Ook niet via bladvoeding naast de reguliere voeding. Een andere Auto Jack die het zelfde behandeld word vertoont deze symptomen niet en een recent geplante Auto van Royal Queen Seeds (even als de andere jonge planten) hebben er ook geen last van.

 

de eerste blaadjes die gemaakt werden door de zaailingen in kwestie waren al geelig.

hmm ik zou het echt niet weten, mischien slechte genetica ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het een ijzertekort is kan dat ook komen door te natte grond.

Edited by bosrand

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heey bosrand had hier (gelukkig kan ik zeggen) uiteraard al op gekeken en ook in de boeken. Maar alle oplossingen die aangedragen worden geven geen enkele verbetering. Ik weet zeker dat de planten niet te nat staan of dergelijk, ze krijgen vrij beperkt water.

Moet ik godverdomme me bericht gaan editen om je nog even vriendelijk te bedanken voor je imput! waar gaat het toch ook heen met de jeugd van tegenwoordig he..? :innocent: Maar bij deze dus.

 

2014_06_26_14_43_09.jpg

Dit is een auto jack welke gelijk geplant is en het zelfde behandeld word, foto is al wel iets verouderd, deze is uiteraard verder ontwikkeld dan de ziekelijke. Daarom heb ik ook echt geen idee waar het aan liggen kan!

(eventuele gele verkleuring aanwezig op deze foto komt door mijn fotografeer kunst, de plant is mooi diep groen.

Is er zo iets als slechte genetica zoals Amneis suggereerde? Zie in de andere auto jacks onderling ook behoorlijk verschil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...