Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Bechje

Ducksfoot, Purple Ducksfoot En Heribei

Recommended Posts

Gisteren zwaar noodweer gehad en meteen een wijze les geleerd....vergeet nooit het dakraampje van je serre te sluiten tijdens noodweer :(

Mijn ducksfoot staat er recht onder en kreeg de volle laag regen, hagel en wind

 

gallery_35229_17227_1617944.jpg

 

Morgen ook voor deze maar een netje knutselen, dit is erg treurig :cry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat lekker in je tuintje, en de natuur zorgt er zelfs voor de de dames niet te hoog worden :whistle:

 

Die stek van de Datura, weet je zeker dat het een Datura is (rechtopstaande bloemkelken)?

 

Voor zover ik het weet en merk hier is een Datura 1-jarig, dus minder geschikt voor stekken. Een Brugmansia (hangende kelken) kan dan wel weer overwinteren, dan heb je jaren plezier van de planten.

 

Veel succes daar, en dan niet alleen met de tuin. ;)

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hebt helemaal gelijk DJ, het is een brugmansia....haal die 2 altijd door elkaar..foei en ik ben een bloemist :oeps

 

De meiden doen het iets te goed, ze zijn al getopt, maar groeien eigenwijs in moordtempo door, nu zelfs na het knakken staan ze terug rechtovereind :wacko:

Morgen terug mijn tuintje in, troep ruimen, dames mishandelen en de ducks wat liefde en een netje geven...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja het is weer een zomer om te huilen, was bij ons gelukkig niet zo erg, wel wat planten geknakt maar de ene dame in de tuin heb ik er uit kunnen halen hoewel ze een flinke hoos water heeft gehad.

Ach blijft onkruid he.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

onkruid it is :D toen ik deze avond weer eens ging piepen waren de topjes alweer richting het licht gedraaid, ze overleven het wel.

Alleen zie ik mijn toppen liever niet op de grond, dus morgen even een netje maken en de dames weer omhoog helpen.

Tot nu toe hebben we vooral een droge zomer gehad hier, tot gisteren, binnen 10 min stond er 20cm water...

Beide serres hebben het noodweer overleefd, dus bechje heeft die wel goed gebouwd :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

BRAMEN BRAMEN BREAMEN :likken:

blijft mooi om te zien zo'n webbed wietplant

gaat goed!

Share this post


Link to post
Share on other sites

tnx! S37, de dames gaan prima, maar de duck vind ik toch een tegenvaller :(

 

Ik had 10 zaden, daar zijn deze 3 van over.....en ze zijn niet al te sterk, het blad is niet mooi,ze doen het simpelweg gezegd niet geweldig...erg jammer, want ik ben ook groot fan van webleaved..

Helaas ben ik niet de enige, ik heb ondertussen van nog 2 mensen vernomen dat ze de zelfde problemen hebben...

 

Korte update, foto's volgen nog...

Purple ducks stonden weer heel snel recht na hetknakken, ik heb de dames nu geknakt en gedwongen en even stevig vastgebonden :D

Nu groeien ze netjes zoals ik het wil.

De ducksfoot heeft nu ook hulp gekregen, een netje tegen de muur om ze terug omhoog te krijgen, want ze lagen op de grond en ze beginnen nu te herstellen van de storm.

 

De heribeitjes groeien vrolijk verder, maar ze stinken enorm! Hubbie klaagt steen en been! dat wordt nog wat als die in bloei schieten.

 

Foto's volgen snel, ik heb een mooi opzetstukje (lens) voor mijn iphone besteld en hopelijk komt die snel binnen. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opmerkelijk dat bij jou de ducksfoots slecht gaan, ik heb ze nu binnen staan en daar doen ze het best prima!

De purple duckfoot kwam bij mij niks op, ik heb de zaadjes daarna opgepeuterd en samen met andere soortjes die niet uit zijn gekomen nog proberen te redden.

Daar is na twee weken nog eentje van boven gekomen, en na het eerste blaadje lijkt het toch een beetje sativa dominantie te laten zien!

Nu hoop ik er dus op dat die een purple duckfoot gaat blijken te zijn, ik heb echter wel ook de ms. universe er tussen zitten maar daar lijkt ie al veel minder op.

 

Hoe is het nu afgelopen?

Ik hoor/zie het graag!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...