Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
bluebastard

Verschil Hasj + Wiet?

Recommended Posts

Ik heb dit al eens eerder gepost in een andere post dus excuus als het een beetje dubbel is.

  1. Wat is het verschil tussen wiet en hasj kwa effect?
  2. Werkt hasj langer dan wiet?
  3. Zijn er mensen die niet tegen wiet kunnen maar wel tegen hasj?

 

thnks!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is moeilijk om hierop een eenduidig antwoord te geven, maar ik zal een poging daartoe doen.

 

1 Hasj is geconcentreerder dan wiet: als je uit wiet hasj wil winnen, dan houd je van 1 kilo wiet ongeveer 200 gram hasj over. En ook de kwaliteit van hasj kan verschillen: uit de zelfde kilo wiet kun je heel zuivere en minder zuivere hasj verkrijgen. De eerste draai van een polinator geeft zuiverder hasj dan de daarop volgende.

Dus in hasj zit minder blad en takjes dan in wiet.

 

2 Hasj werkt niet langer, tenzij je de gewichtseenheden gelijk houdt. Als je een joint met een hele gram wiet afzet tegen een joint met een hele gram hasj (zeker nederhasj) dan ben je met die nederhasj langer "van de kaart".

 

3 Ik ken heel veel mensen die beide gebruiken, maar van beide heb ik wel mensen compleet "out" zien gaan. Wellicht ga je eerder tegen de vlakte van hasj omdat die geconcentreerder is dan wiet. Maar zeker als je blowt, dan weet je -na ervaring- wel hoe ver je kunt gaan om het toch nog gezellig te houden. Het is niet leuk om iemand die out gegaan is "op te lappen" met zoetigheid zoals mars of iets dergelijks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Xtreme voor de snelle en duidelijke reply !

 

Ik wil graag Maroc of Pollen proberen, is dat sterk?

En heb jij of iemand anders daar ervaringen mee?

 

Ik heb tot nu toe alleen nog maar wiet gerookt (Northern Lights, Cheese)

Share this post


Link to post
Share on other sites

<p>Ook Maroc heb je in soorten en maten. "Zeepjes" uit Marokko zijn echt slecht: veel gemalen tak en blad en weinig hasj. Uit Ketama heb ik wel goede hasj gerookt, verder is Zero-Zero goede Maroc en ook "Hia". De beste hasj die ik uit Maroc heb gerookt, is "Choclat".(zogenaamde "eerste klop") Maar niet elke shop hanteert de zelfde namen.

 

Pollen of Polm is de naam die ze geven -althans in de omgeving waar ik woon- aan hasj die ze met de pollinator winnen uit "skuff" ofwel knipafval van nederwiet.

 

Als ik in jouw schoenen stond, zou ik polm uitproberen. Met Maroc moet je echt geluk hebben: die hasjkoks aldaar vermengen de hasj maar al te vaak met gemalen blad en takken en gebruiken soms dieselolie om het tot plakken te kunnen persen.

Of anders Nepal, Afgaan of Rode Libanon. De laatste is maar sporadisch verkrijgbaar, omdat die door Saoedi Arabië wordt opgekocht: wat mij betreft is dat de lekkerste zoetgeurende en zoetsmakende hasj.</p>

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

marokkaanse hash is in zoverre verschillend van de meeste nederwiet dat er meer CBD inzit , en een andere geur aan zit.

CBD kan ervoor zorgen dat bij inhalatie de eerste werking wat "speedy"is.

CBD werkt als een tegenhanger op THC, het verandert een beetje de werking.

Ik ken vele hashrokers die stellen dat je beter kan nadenken en harder kan werken met hash dan met wiet. Dan wordt gedoeld op nederwiet en marokkaanse hash.

 

In het alsgemeen kan je stellen dat de werking niet erg verandert als je een extract van iets maakt.

de oorspronkelijk aanwezige vervuiling vertroebelt vaak werking , maar wezenlijk verschil in de werking van het extract is er verder niet.

Maar omdat marokkaanse wiet anders is dan de meeste soorten nederwiet ( ander thc gehalte , andere "terpenen")

Bij het verwerken van marokkanse wiet tot hash wordt de hars die van de wiet af wordt geklopt blootgesteld aan zuurstof en warmte. Er gaat best wat tijd overheen voor een topje op een akker in ketama in amsterdam op de toonabnk ligt als marok stuf.

dat verval waar tijd bij gemoeid is verandert ook de werking.

Er is weinig nederwiet die een jaar na oogst wordt aangeboden ( helaas). Maar die wiet is zoveel kalmer qua werking...

Dat komt door verval van inhoudsstoffen die werking bepalen.

 

Over smaak valt niet te twisten

rook lekker stuf en wiet , en kies wat jij het prettigst vindt,.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij rookt meneer Jansen ook al heel wat jaartjes.

Volgens mij zat er in Nepal, Afgaan en Zwarte Pakistan ook wel wat CBD. Gewoon "loommakende stuff".

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks voor de duidelijke uitleg allemaaal!

Vaak in de shops zie je wel voorgedraaide maroc/polm liggen denk dat ik het gewoon even probeer.

 

Vinden jullie het sterker dan byv. Northern Lights of Cheese?

Share this post


Link to post
Share on other sites

probeer gewoon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon proberen!

 

Persoonlijk vind ik een wietje kwa effect wat meer hyper want van een isolater val ik over het algemeen alleen snel in slaap en wordt ik er sloom en moe van.

Van een goed wietje kan ik lekker actief worden en nog wat ondernemen.

 

Maar dat is vaak persoonlijk denk ik ;)

Edited by Casto

Share this post


Link to post
Share on other sites

nederwiet heeft een voelbaar langere nawerking op je lichaam ( mede door lage cbd niveaus)

has is over het algemeen milder

 

MAAR hash in klare joints is vaak bagger

nederwiet is in de lager prijsklassen vaak niet te roken / vervuild/ besprayed

hash is in lagere prijklassen vaak versneden

 

je vraagt om lood of oud ijzer

dit is een zelfkweek site- meeste vande lede kweken zelf - wegens kwaliteitsredenen

klare joints moet op verdiend worden dus ik zou maar niet te hoge eisen stellen

 

wat jij nodig hebt is inschattingsvermogen , en een ontwikkelde smaak , die kan ik iet op papier beschrijven

 

ik heb het te doen met beginnende blowers in deze periode

meer rommel dan fijn spul , en door de hoge prijzen is het lastig om voor weinig geld veel soorten te testen

vroegah kocht je voor 50 gulden genoeg wiet voor 2 personen om een heel weekend rode ogen te hebben

dan waren de soorten juist gelabeld, en meestal nog prima gekweekt

tegenwoordig is 50 eu karig voor twee mensen een weekend lang te blowen

als je in de shop koopt tenminste

 

hoe kan de komende generatie ooit de blowervaring opdoen die het nodig heeft om smaak te ontwikkelen????

Share this post


Link to post
Share on other sites

"knock knock"

Share this post


Link to post
Share on other sites

nepal hasj is zeker niet loom makend, smaakt naar pepermunt, heel lekker.

als je wilt halicuneren gewoon in een cake doen met wat thai wiet

:innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

"f*ck off" :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als hij van zijn puisten af wil, moet hij dus met beide stoppen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

die maat met puisten , rookt die shopwiet?

kan zijn dat zijn lever geïrriteerd is van mestoverschot en of vertimec

de meeste shopwiet heeft die eigenschappen

eigenteelt zou dan een gave huid moeten geven

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal vraag 3 dan maar beantwoorden.

 

Ik vind dat hash een consistenter gevoel geeft, ben een paar keer behoorlijk angstig geworden door wiet, na een paar trekken al. Met hash heb ik nooit negatieve bijwerkingen gehad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...