Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Rokende tak

5X Herijuana + 2X Jackberry X Madscientist - Guerrilla - Eerste Keer

Recommended Posts

Hallo beste lezers.

 

Om te beginnen zal ik mij eerst eens even voorstellen.

Ben geboren en getogen in Nederland en rook graag op zijn tijd een jointje.smiley_joint2.GIF

Omdat mij dit zeer goed bevalt, zou ik me graag willen verdiepen in het kweken ervan.

 

helaas heb ik op dit gebied geen ervaring, vandaar dat ik er een kweekverslag van maak

en hoop dat jullie me zullen begeleiden om een zeer lekker wietje te kwekensmiley_sneaky3.gif

 

Ik ga guerrilla kweken omdat mijn ouders hier niks van mogen afweten en helaas nog niet op mijn eigen woon.

hetgeen wat ik ga kweken is 5x Herijuana.

 

ze zijn besteld bij sannie's shop en komen vandaag of morgen aan.

ik ga ze trouwens ontkiemen met behulp van spongepots. iemand hier goeie ervaringen mee?

 

 

groeten Rokende tak

Edited by Rokende tak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vraag me af of Herijuana de meest geschikte buitenplant is. Met een mooie droge nazomer lukt het wellicht. Heribei van Sannie is beter resistent tegen toprot in ons buitenklimaat.

Zet niet alles op een kaart met Herijuana.

Mocht het financieel schikken: koop Heribei van Sannie erbij.

En wil je nagenoeg absolute zekerheid op iets rookbaars: verdiep je dan in wat autoflowers en schaf daar ook wat zaden van aan.

Succes Rokende tak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey rokende tak

 

alvast welgekomen op het forum

leuk dat je ook wat meer groen in de wereld wil brengen :)

ik kweek niet met spongepots maar heb er al veel over gelezen, de uitleg die erbij komt lijkt me vrij straightforward? heb je ook het mini propagatorbakje erbij met LEDs en tempaanduiding? dan is het al helemaal duidelijk, of welke lamp dacht je te gebruiken om voor te groeien?

 

als je nog thuis woont en ze er niets van mogen weten moet je toch bedenken dat je 21 a 28 dagen nodig zal hebben om er een mooi plantje van te maken vooraleer je ze kan gaan uitzetten.... gaat dit dan geen probleem opleveren?

 

suc6

 

imo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de supersnelle reactie's, de eerste 2 weken kan zeker thuis. mijn onschuldige moeder zal gelukkig niet kunnen zien wat voor een lekkernij er uit dat plantje zal komen, hoe groot zijn ze ongeveer na 21 a 28 dagen? zoals ik jullie uitgelegd heb dat dit mijn eerste kweek is heb ik geen idee.

 

:wave:

groeten Rokende tak

 

ben helemaal vergeten andtwoord te geven op je vraag @lord.

 

heb inmiddels al wat filmpjes gekeken het spongepots verhaal is wel duidelijk voor me nu.

 

ik ga 5 potten kopen, en die op het dak zetten bij ons. hoop dat dit de plantjes niet zal verbranden straks

over de aarde die ik erin ga zetten ben ik nog niet wijs mee. zoals de meeste van jullie me waarschijnlijk gaan vertellen is dat ik niet daarmee moet rotzooien en het beste naar een growshop kan gaan. maar het is maar tijdelijk en heb niet een gigantisch budget.

Edited by Rokende tak

Share this post


Link to post
Share on other sites

hangt ervan af hoe je ze gaat opkweken.... lamp of geen lamp?

onder een lamp of toevallig heel veel zonlicht en uitstekend weer 28d aan een stuk kan je een heel mooi bushy plantje hebben met al veel vertakkingen, misschien zelfs al te groot, mss kan je al na 20d ofzo ze uitzetten, ook weer afhankelijk van de soort, potentie van de zaadjes, etc... ik ben geen herijuana kweker....

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze zijn trouwens net binnengekomen heb er gratis 2 zaadjes van jackberry x madscientist bij gekregen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou niet een net gekiemd spongepotje in een pot steken en op het dak zetten

dan zijn ze nog veel te klein

normaal zet je ze dan in het slechtste geval ergens binnen achter het raam waar de zon vaak schijnt tot ze wat groter zijn

nog beter is in een serre in de tuin

maar niet zomaar op je dak

in het begin is het nog maar een zwak sprietje

van verbranden onder de zon moet je geen schrik hebben, hier is al veel voor nodig eer dat zou gebeuren, in ons klimaat en zeker met dit weer bijna onmogelijk. verzuipen moet je eerder schrik van hebben... 1x vergeten bij storm/onweer en je mini net gekiemd plantje kan ook naar de f*ck zijn...

Share this post


Link to post
Share on other sites

enkele fotos uit m'n blue cheese kweek

 

dag 8

gallery_37780_16483_754792.jpg

 

dag 13

gallery_37780_16494_485153.jpg

 

dag 16

gallery_37780_16500_624954.jpg

 

dag 18 (overplanten)

gallery_37780_16503_585380.jpg

 

dag 22

gallery_37780_16512_2751682.jpg

 

dag 26

gallery_37780_16529_2804468.jpg

 

zo zie je maar dat het even duurt voor je een degelijk plantje hebt, ik zeg niet 26 dagen maar wat denk je zelf aan de fotos te zien? toch wel zeker een dag of 16, en dit is onder lampen!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit, mijn complimenten welke grond heb jij gebruikt en welke extra toevoegingen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit was nu biobizz aarde met sannies way voeding (dus tabs, schimmels, bacto, etc), moet je maar eens opzoeken

maar vroeger kweekte ik altijd met plagron aarde en dat ging ook prima

en daarvoor kweekte ik zelfs gewoon met aarde uit de supermarkt enzo, en op zich ging dat ook prima...

 

nu, jij wil gaan guerilla kweken dus mss moet je eens op de guerilla tak van het forum gaan opzoeken wat zij in hun aarde doen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou iemand mij kunnen vertellen waar ik de info vandaan kan halen om foto's te uploaden vanaf mijn laptop? kon niks vinden. heeft er iemand trouwens ook nog een idee voor het drogen. hiermee wil ik zeggen aangezien ik aangegeven heb dat mijn ouders er niks vanaf mogen weten kan ik het ook niet thuis drogen iemand nog goede ideeën?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier word uitgelegd hoe je foto's upload

Share this post


Link to post
Share on other sites

een begin :)

 

je 'kan' ook buiten drogen maar dan in een schuur, garage of tuinhuis en als het niet te vochtig is

je wil dit bij voorkeur in het donker doen dus ook dat kan al een probleem worden

'die' plaats gaat dan ook wel serieus stinken....

Share this post


Link to post
Share on other sites

De plantjes gaan goed zijn nu al 3/4 cm en een uitschieter van 5. Zijn allenmaal uitgekomen

morgen gaan we ze potten in 3 liter potten

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo, hier weer een update van vandaag zien er goed uit zijn erg goed gegroeid!

heb ze even in blikjes gedaan zodat ze nog even passen in dat kleine kas ding. binnenkort zullen ze gewoon in potten op de guerrilla plek staan

20140610 210219[1]

20140607 151240[1]

Edited by Rokende tak

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb trouwens nog een vraag, mogen ze de hele dag door in dat kasje staan? of kan dit teveel kwaad heb aan de zijkanten nog wat extra luchtgaten gemaakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je goed gedaan.... Dat zijn die van de boerenbond he!? Hehe..

 

Ik gebruik nu gewoon vouwkratjes... In zo'n propagator kan het flink warm worden... Die hoge temperaturen houden ze niet lang vol... Dus als ik jou was zou ik ze daar niet te lang in laten...(ik heb er laats een flink aantal verneukt met precies die propagators, maar ik had dan ook geen extra ventilatiegaten aangebracht wat jij wel hebt gedaan..)

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik heb aan beide zeikanten een gat geknipt van 3x4 cm maar denk dat ik ze voor de zekerheid

nog wat groter maak om dezelfde fout te voorkomen, het liefst laat ik ze er zo lang mogelijk in staan wegens onvoorspelbare

Regen. Aangezien ze snel veel te veel water krijgen en in het begin niet te koud mogen worden. Heb ze daarom ook even in blikjes gedaan zodat ze er nog in passen. Ben ze van plan bij 12 dagen over te potten in 3 liters.

 

groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zonde..

 

Maar je kan nou nog wel wat ontkiemen en uitzetten hoor. Wel een andere spot zoeken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

helaas is het kasje met de plantjes gevonden en meegenomen door de boer hij besloot ineens een heel stukt te snoeien maar ik geef de moed niet op.

heb gelijk vandaag 5x critical feminized in de spongepots gegooid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook dat is guerilla, zonde, weet er alles van, idd gewoon doorzetten als een echte strijder!!!!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...