Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
stoefelknaller

5X Heribei En 2X Chewdawgxheribei

Recommended Posts

Hallo iedereen,

 

Ik ga dit jaar mijn eerste plantjes zetten, ik ga maar meteen beginnen met een kweekverslage op te zetten zodat ik hopelijk genoeg hulp krijg voor een goede oogst. :spliff:

 

Ik ben gisteren begonnen met het onkiemen van mijn eerste plantjes, 5x heribei en 2x ChemdawgxHeribei freebees, gekocht bij sanniesshop.

IK heb de zaadjes in de spongepots gepoot en deze op 2 sponsjes van 1 cm dik gezet. Dit staat allemaal in een doorzichtige ijsbak van 1l met een doorzichtige deksel met luchtgaten op. De bak probeer ik zoveel mogelijk in de zon te laten staan zodat het lekker warm blijft in de bak.

 

Als de plantjes ontkiemd zijn ga ik er 4a5 in potten en 2a3 in de volle grond zetten. Welke grond kan ik het beste gebruiken in de potten?

 

 

Groeten Stoefelknaller

Edited by stoefelknaller
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey knaller. Ik zou je bak direct uit de zon zetten, je bent nog aan het ontkiemen, straks worden je zaden gekookt.

 

Lekker rond de 25 graden houden, is warm zat voor die tere worteltjes straks!

 

 

Succes.

 

 

Grtz,

El oro verde

 

 

 

Ik zou een lightmix aarde halen bij de growshop, daar zit weinig voeding in, kan je mooi zelf je voedingsschema maken.

 

Wat voor voeding ga je gebruiken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de snelle reactie, ik heb de bak al in de schaduw gezet. Weet alleen nog niet hoe ik ze snachts lekker warm kan houden, want dan kan ik de verwarming niet op 25 graden zetten. Ik had vannacht gevoeld en de spongepot voelde vrij fris aan, heeft iemand nog tips hiervoor?

 

Groeten Stoefelknaller

 

Edit: @El oro verde. Voeding weet ik niet hoe ik aan moet pakken, ik heb geen budget voor allerlei dure grond en bloei+ groei voeding. Is er niet iets uit de natuur waar ik gebruik van kan maken?

Edited by stoefelknaller

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet druk om maken, een paar graden minder of meer maakt niet uit. Het is onkruid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd, is niet zo'n probleem als je de temperatuur niet stabiel kunt houden in de nacht, lekker binnen zetten, dan hou je het wel 21 graden, warmte vinden ze echt wel prettig (geen kooktemperaturen) ook 's nachts!

 

Als je geen budget hebt, koop dan een all-mix aarde, kost je een tientje, of 2 zakken 2 tientjes. koop een grote speciekuip (60 liter) kost ook niet veel, en zet ze daar in. In de bloei zou ik toch even een fles biologische bloeivoeding bestellen (BAC bloei bij Sannie 13.95) en dat meegeven vanaf 2e, 3e week bloei, vanwege je budget verder niet te veel aan doen.

 

En als je dat allemaal niet ziet zitten of niet kan betalen, zou ik alles in de volle grond zetten, dat kost het minste, het is maar net wat je wilt!

 

 

Succes!...

 

Oh ja...

 

Ga niet lopen rommelen met andere aarde of spul uit de natuur waar je niet van weet wat er in zit.

 

Growen is leuk, maar teleurgesteld worden omdat je planten er slecht bijstaan is echt helemaal niet leuk!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de tips!

Dan ga ik me volgende week die allmix aarde halen, kun je dit gewoon bij intratuin etc. halen?

Ik heb nog een grote speciekuip staan, hoeveel kan ik er hier in zetten voor een goed resultaat?

 

De plek in de tuin waar ik de 2 planten in de grond ga zetten heb ik gisteren al los gemaakt, ong een gat van lxbxh 40x60x40. Hebben ze dan genoeg plaats?

 

Groeten Stoefelknaller.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij een tuincentrum hebben ze waarschijnlijk geen all-mix. Dat is specifieke cannabisgrond, die door growshops wordt verkocht.

Meestal wordt aarde ook niet verzonden door growshops: dat betekent dus zelf ophalen.

Overigens hebben de betere tuincentra ook prima aarde, waarin cannabis goed gedijt.

Wil je "bio" kweken dan is Ecostyle gemalen kokos of DCM bio-potgrond een prima alternatief.

Beide merken zijn te koop bij de betere tuincentra.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo iedereen,

 

Ik heb de zaadjes vrijdag in de spongepot gepoot en daarna heb ik ze op de vensterbank gezet. Ze staan nu bijna de hele dag in de zon.

Het was gisteren pas nodig om een beetje water gegeven, dit heb ik gedaan mit het water waar ik die bacto in opgelost heb.

 

Ik ben eigenlijk wel benieiwd Hoelang het ongeveer duurt voor de zaadjes ontkiemd en boven de grond zijn?

 

Groeten stoefelknaller

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wordt warm he, als je ze in de zon zet, volgens mij had ik dat al verteld.

 

In de ontkiemfase is 25 a 26 graden warm zat, had ik ook al verteld, het is allemaal zo teer en fragiel, geen extremen toepassen nu.

 

Als ze straks boven komen (normaal tussen de 3 en de 5 dagen) en ze beginnen met groeien, mogen ze in kleine potjes (3 liter of zo) buiten in het zonnetje, probeer ze in de nacht nog niet teveel kou te geven.

 

Als ze zo'n 15 a 20 cm zijn, zet je ze voorzichtig in de all-mix aarde in de speciekuip (is die goed schoon?), en water je ze in (wortelstimulator zou mooi zijn om dat mee te geven, dan een paar dagen geen water meer, en bovenkant aarde afdekken met folie of plastic tegen het uitdrogen.

 

Moet jij is opletten wat een mooie struiken het worden in die speciekuip, zou er 4 in zetten, de rest in de volle grond.

 

 

Succes!.....

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo iedereen,

 

Vandaag zijn er 3 dames boven de grond gekomen :jump: , 2 zijn er al helemaal uit en 1 laat haar blaadjes nog net niet zien.

Van het 4e plantje kan ik het steeltje al een beetje zien.

Toen ik thuis kwam was de grond al een beetje uitgedroogd dus maar meteen een beetje water gegeven.

Kan ik de bak nu wel in de zon zetten of kan ik beter wachten tot alle plantjes boven zijn?

 

 

Groeten Stoefelknaller

 

Edit: of kan ik de plantjes al heel voorzichtig overpoten in kleine potjes?

Edited by stoefelknaller

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yup!...zodra ze boven zijn, lekker overpotten in 2 of 3 liters, inwateren (water 22 graden) en lekker laten wortelen.

 

Lekker in het zonnetje zetten, beetje wind, worden ze lekker stevig van, 's avonds weer naar binnen.

 

Als ze straks in de speciekuip staan, zal het in de nacht hopelijk niet zo koud meer zijn, wordt je niet vrolijk van om met die kuip te gaan slepen, kou hebben ze echt een hekel aan in het begin.

 

 

 

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het t beste om vanavond nog over te poten of kan ik beter wachten tot morgen ( ik ben rond 12 uur al thuis) zodat ze meteen de hele dag in het zonnetje kunnen staan?

 

Thuis heb ik nog groene jan potgrond staan. Dit is universele potgrond voor kamer- terras- perk en vaste planten. Bevat voldoende voeding voor 6 tot 8 weken.

Specs:

Droge stof: 25%

Organische stof: 20%

pH(water)zone: 5.0-6.5

EC: 500 uS/cm

Meststof: NPK 14-16-18: 1,2 kg/m3

 

Kan ik deze potgrond gebruiken voor de dames?

 

Ik heb trouwens nog een dame gespot B) maar deze komt aan de zijkant van de spongepot omhoog ( door een sleufje tussen de aarde en het plastic)

 

Hoezo mogen ze trouwens een paar dagen geen water meer als ik ze in de speciekuip heb gepoot?

 

Groeten Stoefelknaller

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou kom je weer met vragen over die potgrond, volgens mij heb ik al gezegd...een paar zakken all-mix bij de growshop.

 

Maar ik val iedere keer in herhaling, waarom doe je niet gewoon wat ik zeg?

 

Dan heeft het weinig zin om nog verder advies te geven...toch?

 

 

Doe lekker je ding, en volg je eigen plan!

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo stoefelknaller, zou je mischien wat foto's kunnen uploaden hoe je opstelling er nu uitziet? mischien kunnen we nog wat verdere tip's geven

 

groeten rokende tak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...