Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
alex111

nog een afdek vraagje

Recommended Posts

ik heb twee plantjes en dek ze nu ongeveer een week af (nog niet echt lang)

maar toch denk ik deat een van de twee al aan het bloeien is of alle twee ???

ze kregen witte haartjes van boven en overal (is dit genoeg om er mee te stoppen ) elke morget opstaan om 8U is nie plezant

 

ps. 12/12 u

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja je kunt er wel mee stoppen maar het had eigenlijk geen zin om die ene week af te dekken want bij de meeste is de voorbloei al een poosje aan de gang oja je had het afdekken beter anders kunnen doen bijvoorbeeld om 6 uur savonds al, haal je om 11 uur als het donker is het zeil (of iets dergelijks) er weer af dan neemt de zon het gewoon weer smorgens over dan hoef je ook niet smorgens vroeg uit je nest ehh

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik heb twee plantjes en dek ze nu ongeveer een week af (nog niet echt lang)

maar toch denk ik deat een van de twee al aan het bloeien is of alle twee ???

ze kregen witte haartjes van boven en overal (is dit genoeg om er mee te stoppen ) elke morget opstaan om 8U is nie plezant

 

ps. 12/12 u

oo ja men een plantje(in en pot 40 L) heeft naar mijn amuteur ogen wel degelijk topvorming

 

de andere in de grond is moeilijk te zeggen heeft wel haartjes gekregen maar echte topvorming denk ik nie hij heeft ook veel minder witte haartjes

 

ps.zet ze al even lang in den donker en zijn alletwee NLX

Share this post


Link to post
Share on other sites

de natuurlijke bloeiperiode is ook net begonnen dus je zou nu wel kunnen stoppen zonder dat hij terug schiet in de bloei. maar als je het zo hebt geregeld dat je elke morgen om 8uur uit bed moet vind ik dit niet al te slim. je kon toch ook elke avond je plant bijvoorbeeld om 7 uur savonds verduisteren en om een uurtje of 12 (als het maar donker is) gewoon weer buiten zetten. zo kan je lekker uitslapen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

is dit dan slecht of ben ik te laat ofzo.

 

in mijn handig wiet boekje stond dat half augustus nog een goei tijd stip is om er mee te beginnen

 

:whistling ps. hoe lang duurd het eigenlijk nog :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit is niet slecht. je bent na mijn mening alleen een beetje laat met verduisteren omdat de bloeiperiode eigenlijk net is begonnen. niet dat dit problemen op zal leveren hoor. een plant bloeit gemiddeld zo'n 8 weken. maar dit zal ik je nooit zeker kunnen vertellen omdat er zo veel soorten zijn.

 

indica's de meer korte bossige plantjes met dikke korte bladeren bloeien meestal wat korter 7tot9 weken.

 

sativa's de meer lange minder bossige planten met dunne lange bladeren bloeien meestal wat langer 9tot12 weken. hoewel er ook planten zijn die soms wel 16 weken kunnen bloeien zoals haze. maar dat zou geen goeie plant zijn voor het buiten klimaat hier.

Share this post


Link to post
Share on other sites
is dit dan slecht of ben ik te laat ofzo.

 

in mijn handig wiet boekje stond dat half augustus nog een goei tijd stip is om er mee te beginnen

 

:whistling ps. hoe lang duurd het eigenlijk nog :whistling

De plant zal dan wat sneller de omzetting van groei naar bloei maken , waardoor het dus toch nog nuttig kan zijn.

Zelf heb ik de eerste week van augustus verduisterd , ik twijfelde of dat wel nut had, maar nu blijkt dat het zeker nuttig was . In deze maand zitten vele planten in zo'n twijfelachtige fase , "witte haren ,maar nog niet echt de hoofdbloei inzetten

" Met het verduisteren geef je ze een kick in de juiste richting .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...