Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
JopiePopie

maximum aan afzuiging

Recommended Posts

Ik heb een tentje van 2,40x2,40 en ik wil hier 6x600 in doen. Ik zat te denken om een afzuiger van 6000m3 te kopen rekening houdend met verdere uitbreiding in de toekomst. Ik weet dat geadviseerd word om het wattage plus 20% te nemen maar is er ook een maximum? Zuigt hij veel te hard af als ik hem op de minimum stand zet?

Inblaas kan ik kiezen uit 1500m3 of 2000m3. Zal ik een probleem krijgen met me onderdruk? en tot slot trekt hij me filter kapot? die is van 2000m3.

 

groete,

 

jopie

Share this post


Link to post
Share on other sites

filter is berekend op een bepaalde luchtstoomsnelheid.

die wil je optimaal hebben=niet te laag en niet te hoog.

antwoord is dus Ja, hij zuigt veel te hard.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil in een toekomst een grotere tent kopen en daar 8x600 inhangen maar vind het zo zonde om voor 1 of 2 keer een afzuiger te kopen van 4320m3 en die maar 1 of 2 keer te gebruiken en daarom dacht ik dan koop ik direct een afzuiger voor 8x600w. Dat me filter dat niet heel leuk zal vinden vind ik niet erg als die maar geen geur door laat. Ik zal die zoiezo ook moeten vervangen. hopelijk is het zo wat duidelijker

Share this post


Link to post
Share on other sites

en als je nou een dubbelle filter op gaat hangen in je grotere setup?

dan draai je nu met een kleinere en koopt daar tzt 1tje van bij.

 

luchtstroom niet optimaal=stank

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan wel. icm een climate frequentie controller of iets dergelijks. dan kun je min,max snelheid apart instellen. en ook je gewenste temp instellen.

 

dus als je 3250 filter hebt stel je em in op max 30 Hz. dan is dat het maximale wat hij zal afzuigen ook al kom je boven de gewenste temp

 

 

6000 is teveel voor 8x600. zou een 4250 kopen. als je een grotere tent dan 2,40x2.40 gaat kopen dan trekt hij dat makkelijk met 8x600

Share this post


Link to post
Share on other sites

@supernoob. ik ga denk ik voor de can light max 4500m3 met een softbox van 4250m3 en dan gebruik ik me oude afzuiger van 2000m3 voor inblaas. Kan ik weer even een tijdje vooruit. climate frequentie klinkt me te high tech. wil het zo simpel mogelijk houden. eerst leren lopen voordat je gaat rennen.

 

@weetje. ik ga denk ik de set up proberen die ik net heb opgeschreven voor de 6x600 moet dat zeker lukken en als dat met 8x600 problemen oplevert los ik dat dan wel op. misschien extra inblaas. In de growshop adviseren ze me altijd minder m3 dan wattage. laatst nog 2400m3 voor 8 lampen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

6000m3 is echt overdreven voor 6 lampen.. 1000 cuub per lamp :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...