Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
magic-

Oogsten?

Recommended Posts

Mijn plant is nu 2.75 m (ja heb hier al eens over hem verteld en ja hij was een spriet toen) maar is nu toch fijntjes de breedte in gegroeid. Nu blijkt wel dat hij waar hij eerst enkel maar knoppen had met witte draden eruit (vrouwtjes) hij nu ook knoppen krijgt die bloemen vormen (mannetjes). Een hermafrodiet dus... Tot mijn onsteltenis constateer ik echter dat er veel meer mannelijke knoppen worden gevormd in de hoofdtop dan vrouwelijke knoppen. Verder zijn al mijn vrouwelijke draden al bruin geworden. is het dan aan te raden om te oogsten? Wat als ik te laat zou oogsten?? Grtn

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja idd het is een plant uit zaad. Ik zou niet weten waar het zaad vandaan komt maar het is wel klote. Foto kan ik binnenkort hebben en dan plaats ik hem wel ff hier :whistling

 

alvast bedankt en blijf reageren want anders zaag ik hem binnenkort om en oogst ik hetgene ik al heb. Als al die draden bruin zien is het dan belangrijk snel te oogsten of niet?

 

grtn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze staan gewoon buiten toch ? dan hoef je nog niet te oogsten ,veel te vroeg .

 

De draden kunnen ook bruin worden doordat je ze hebt aangeraakt , Je hebt immers de mannelijke delen zitten verwijderen en daarbij vast de witte haartjes aangeraakt .

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je niet weet waar ze vandaan komen is het vast kem word hoog en niet breed en is 9keer op de tien tweeslachtig

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan je ook ten ssterkste aanraden van nog niet te oogsten,nu zit er nog zo goed als geen thc in pluk de manelijke bloemen(is wel heel veel werk)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nogmaals, ik heb dit al eens geschreven, jullie praten over twee-slachtige planten die normale mannetjes zijn, mannetjes geven ook een bloeivorm, maar in veel mindere mate en de meeldraden worden snel bruin, immers een mannetje heeft die niet nodig, hij concentreert zich op het maken van stuifmeel in de bolletjes.

Een twee-slachtige plant is in 99 gevallen een plant die zich ontwikkeld als vrouw en dan in een later stadium ook enkele mannelijke pollen krijgt die staatsgevaarlijk zijn voor je andere vrouwtjes.

Bosmaaier heeft hier foto'"s van geplaatst, waren gewoon mannetjes en om hier de pollen af te plukken vele honderden, heeft geen enkele zin, het mannetje krijgt geen of zeer weinig hars en THC en worden ook niet dik en vet. Dus gewoon, als je geen zaad wilt, weg er mee.

Shiva-Shanti

Share this post


Link to post
Share on other sites

wabeer ze zuiver manelijk zijn zoals je daar dan zit te lullen hoe verklaar je dan dat er bij degene waarvan ik de manelijke bloemen niet verwijdert hebt zaad aankomt ,zaaddragend manetje ofzo ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor het produceren van vrouwlijk zaad worden ook planten zoals jij ze op die foto hebt gebruikt. Het is mij in ieder geval ook nog niet duidelijk helemaal .

Share this post


Link to post
Share on other sites

aangezien velen hier duidelijk niet weten hoe het zit,

ik heb recent hier al eens deze uitleg gedaan maar misschien was mijn bewoording te moeilijk.

 

jullie spreken over tweeslachtighied maar bedoelen éénhuizigheid

 

tweeslachtigheid: beide voortplantingsorganen komen voor op één bloem

éénslachtigheid: per bloem komt er 1 voortplantingsorgaan voor , een bloem is dus ofwel mannelijk ofwel vrouwelijk

 

éénhuizigheid: zowel mannelijke als vrouwelijke bloemen komen voor op dezelfde plant, zoals het is bij hermafrodiete wietplanten

tweehuizigheid: de palnt is ofwel vrouwelijk, ofwel mannelijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...