Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

dilago

9 x Haze onder 600 watt in tent 1 x 1 x 2m.

Recommended Posts

Ik heb even wat foto's genomen, volgens mij zijn de stekken wat te droog, of komt het door de klap die ze hebben gekregen van de voeding? Wat kan ik nu het beste doen, water geven of even afwachten? gallery_6495_16874_56871.jpg

 

gallery_6495_16874_104207.jpg

 

gallery_6495_16874_37885.jpg

 

gallery_6495_16874_10153.jpg

 

gallery_6495_16874_82331.jpg

 

gallery_6495_16874_114936.jpg

 

gallery_6495_16874_128465.jpg

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je deze voeding gegeven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee alleen afgezuurd water omdat ze al op special mix van goldlabel staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb de stekken alleen besproeid en verder niks meer gedaan, ze lijken wat op te knappen nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net de planten nog even besproeid en de lamp 5 cm laten zakken. Heb ze nog geen water gegeven want de klap die ze hebben gekregen doordat ik ze te nat gehad heb zijn ze nog niet helemaal te boven vrees ik. Een stomme fout die ik niet had hoeven maken, maar als ze het overleven ben ik blij.

 

De foto's:

 

gallery_6495_16874_7835.jpg

 

gallery_6495_16874_135992.jpg

 

gallery_6495_16874_22395.jpg

 

gallery_6495_16874_14976.jpg

 

Op- of aanmerkingen zijn meer dan welkom, want dit is mijn eerste binnenkweek!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Dilago volgens mij ziet het er wat droog uit bij je .

Je kan ze even lekker inwateren d.m.v een bak die je met water vult ong. 2/3 cm en dan zet je de potten erbij in.

Laat ze dit water van onder absorberen tot t weg is en ook de bovenlaag vochtig is , gooi het overtollige weg.

Dan kan je makkelijk 2-3 dagen wachten met water geven.

 

ook zie ik veel verkleurd blad. het nieuwe blad is in ieder geval wel mooi van kleur

 

Veel succes ermee !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb even wat foto's genomen, volgens mij zijn de stekken wat te droog, of komt het door de klap die ze hebben gekregen van de voeding?

 

heb je deze voeding gegeven?

 

Nee alleen afgezuurd water omdat ze al op special mix van goldlabel staan.

 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is zijn eerste kweekje ,

Persoonlijk denk ik dat hij beter af is om de volgende ronde vanaf zaadjes te beginnen.

Afhankelijk zijn van een stekken boer zonder knappe stekkie's is ook niet alles.

En zal hij moeten roeien met de riemen die hij heeft.

Vind het wel tof dat hij niet opgeeft en er weer tegen aan gaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je reactie Grondlegger. De grond voelde nog wel enigszins vochtig aan, misschien wacht ik nog een dag met water geven en zal dan gebruik maken van een bak zoals je beschreef. Kweken vanaf zaad was aanvankelijk ook de bedoeling tot ik tegen een paar stekken aanliep. Dus de volgende ronde wordt ook vanaf zaad.

Ik heb even wat foto's genomen, volgens mij zijn de stekken wat te droog, of komt het door de klap die ze hebben gekregen van de voeding?

 

heb je deze voeding gegeven?

 

Nee alleen afgezuurd water omdat ze al op special mix van goldlabel staan.

 

:lol:

Ook jij bent ooit begonnen met kweken en had advies nodig. Van mij mag je me rustig uitlachen om de beginnersfouten die ik maak, ik zal lachen als ik oogst en dat kan jij niet tegenhouden. Is het deze keer niet dan wel de volgende, Kusje!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vind het wel tof dat hij niet opgeeft en er weer tegen aan gaat.

Zulke reacties vind ik als beginneling ook veel toffer, gasten als Miami zijn vergeten waar ze vandaan komen en misschien ooit ook wel uitgelachen. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kweken gaat met vallen en opstaan. Bij ons ook laatst de afzuiger kaduuk zaten in de 3e 4e week bloei en t ziet er niet meer uit dus opnieuw beginnen dan maar. Het is jammer dat we hier geen stekken mogen ruilen net zoals zaden :P

 

Groetjes missappel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een jammerlijke tegenvaller Missappel, zoiets kan je niet voor. Zeker spijtig dat we geen stekken mogen ruilen, al vrees ik dat niemand de mijne zou willen hebben! ;)

 

Van te voren had ik wel verwacht dat ik met tegenslagen te maken zou krijgen, want ik heb nog veel te leren en het blijven levende organismen. Met mijn buitenkweekjes is ook genoeg fout gegaan. Ik baal er altijd ontzettend van wanneer dat gebeurt, wat een teken is dat het me niet koud laat. Dat is ook weer goed want liet het me koud dan deed ik wel wat anders. Dank voor je reactie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

of jij kan niet tegen een grapje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, heb toch de planten maar wat water gegeven aan de onderkant. Heb een emmer genomen en daar 3 cm lauw af gezuurd water in gedaan, waar ik vervolgens de potten om en om even heb ingehouden. Ook heb ik de bladeren even weer besproeid.

of jij kan niet tegen een grapje

Nee, maar wat je ook had kunnen doen is een grapje maken en daarna zeggen wat ik fout deed. Alleen een beetje dom zitten hinniken komt nogal hooghartig over.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jammer, probeerde je niet aan te vallen of uit te lachen

 

misschien als je me grapje nog een keer leest kan je er wel om lachen want volgens mij snap je hem niet

 

ik geef geen kritiek op je kweek, gaat toch prima zo

 

als je die ene pp eruit zet (desnoods in je achtertuin) heeft de rest straks meer ruimte

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het komt nogal uit de hoogte over, mij eerst wat vragen en nadat ik antwoord daar wat om zitten ginnegappen.

Wat ik daar van leer is niet waar ik hier voor kom. Maar zand er over, het is mooi weer en het zonnetje schijnt!

 

Ik ga die P.P. niet in mijn tuin zetten, dat is vragen om problemen. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De stekken lijken aan te slaan, ik heb de lamp wat laten zakken maar vind de bladeren nog aan de lichtgroene kant. Iemand een idee waar dat aan kan liggen? Zal later foto's posten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb de P.P. er toch maar uitgehaald en de lamp nog wat laten zakken. Nu ook de fan aangezet die zachtjes over de planten blaast om de hitte van de lamp af te koelen zoals ik heb gelezen. Foto's heb ik niet gemaakt want er is weinig veranderd ten opzichte van de vorige keer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey dilago.

 

Voortaan je stekken een paar dagen op 1 liter potjes in een propagator met t neon of tl licht laten bijkomen.

 

Direct onder 600w geeft vaak opstartproblemen zoals je ondertussen ervaren hebt.

 

Ik denk zelf dat deze die je nu hebt ook al een klap hebben opgelopen en het gaat vrij lang duren voor ze er bovenop komen.

 

Houd je ph maar op 7 dat is beter voor de grond en je planten.

 

Eerst komende 5 weken geen druppel voeding geven er zit meer dan genoeg in die aarde.

Edited by The-Predator

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank voor je reactie.

 

Als het te lang gaat duren, is het dan misschien beter ze er uit te gooien en verder met zaad te gaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van ontkiemen tot een zaadplant van 15 cm ben je ook zo 14 dagen verder bedenk dat wel.

 

Zet er gewoon een mistmaker neer (2 tientjes bij de mediamarkt) en span een plastic zeiltje zodat je luchtvochtigheid hoog blijft. Wedden dat je stekken binnen 3 dagen zijn aangeslagen?!

Edited by spacefrog2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank voor de tips, het vreemde is dat ze wel lijken te groeien ondanks dat ze er zo lichtgroen uitzien. Kan dat kloppen? Ik zal om een mistmaker kijken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De plantjes hebben na het verpotten , meestal een dag of 2 nodig om bij te komen.

Zo te horen zit er weer gang in, probeer ze goed op temeratuur te houden.

Hoop dat ze er weer allemaal bovenop komen.

 

M.v.g

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helaas blijken de stekken vol met spint te zitten. Ik ben genoodzaakt alles weg te kieperen, grond inclusief stekken. Beginnen met een tent vol spint zie ik niet zitten. Wat ik hiervan geleerd heb is dat ik nooit weer met stekken begin te rotzooien. De eerstvolgende kweek wordt een biologische waar ik volgende week mee begin. Ik ga eerst mijn tent ontruimen en helemaal schoonmaken.

 

Einde verslag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zit niet mee he

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...