Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
DutchDane

Licht doorlaatbaar doek of raamfolie?

Recommended Posts

Ik ben op zoek naar iets dat het zicht van de ramen bedekt maar wel licht door laat voor mijn planten.

Ik heb een beetje gezocht en kwam uit op dun luidsprekerdoek of raam of badkamerraamfolie.

Werkt dit goed of blokkeert dit teveel van het licht en wat kan ik anders het best gebruiken?

Heb liefst iets wat wel er weer af te halen is zeg maar.

 

Ben bezig met het opkweken van tomatenplaten etc. om te gebruiken om voor het raam te zetten zodat de wietplantjes erachter minder opvallen maar nog wel licht krijgen, dan kan ik namelijk het raam open houden, anders niet meer helaas. (buren vonden het vorig jaar prima lekker raam open en buiten staan, maar nu beginnen ze te zeiken).

 

Weet iemand een oplossing? Buiten of kas zetten kan nog niet, later in het seizoen ga ik dit wel doen, en lampen ben ik nog aan het uitzoeken.

 

alvast bedankt voor de reacties

 

Dutchdane

Share this post


Link to post
Share on other sites

Speakerdoek? Dat valt denk ik niet zo op,... :P

 

Je kan van die vitrage ophangen. Daar heb je hoge / lage van, en gaat veel licht doorheen maar zicht wordt ontnomen. Daar heb je verschillende soorten van. Er zijn van die gehaakte zoals je oma misschien had, maar ook gewoon stylisch toonbare vitrage.

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze gaan achter t raam al gauw strekken laat staan als je t nog enigzins gaat verduisteren maar met luxaflex kan je t licht nog enigzins "sturen"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat het kan. Maar wat verwacht je ervan. Wanneer gaan ze naar hun definitieve plek?

 

Een hele ronde kan wel denk ik maar dan wel vol op het zuiden :icecool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luxaflex is inderdaad misschien nog wel een optie ja. Als je dat richt zodat het zonlicht er vol door gaat dan zou vanaf grondniveau de luxaflex het zicht op de planten juist wel blokkeren.

 

Weet niet of Habanero hier ook rondhangt, maar dat is een chilipeper kweker en die zet zijn planten ook achter de luxaflex.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb dit jaar een zaadronde gedaan achter het gordijn. Resultaat was 10 plus zaden. Niet veel maar het kost me niks en is leuk om te doen. Had ze nog wat meer kunnen kietelen voor beter resultaat maar vond het best zo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...