Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Tucco

Blad probleem

Recommended Posts

Beste formleden,

Mijn planten staan nu twee weken in de bloei.

De groei ging goed en heb ze over pot in 50 liter bakken.

Echter van af dat ik ze in de bloei heb gezet na 4 weken groei, gaat het niet goed.

Het onderste blad begint erg slap te hangen.

Heb een nieuwe tensio meter gehaalt, vermoeide was dat ik de meiden teveel water had gegeven.

Nu geeft de tensio meter 100 mbar aan, geef ze 0,25 liter water per dag, per plant.

Ook heb ik al bioshark ingezet, toch zijn de vliegjes niet in grote aantallen aanwezig.

 

Het is mijn tweede kweek op aarde.

Grondsoort is special mix van goldlabel.

Heb alleen wortel similater gegeven.

Het blad is groen van kleur, niet geel.

Kweek in een igrow met twee 600 watt lampen.

 

Wel me graag voor stellen echter weet niet wat ik moet schreven.

Ben best gestrest op moment((

 

Heb fotos gemaakt en zal ze zo posten.

 

Alvast bedankt!

 

Nog even uitzoeken hoe ik een foto moet plaatsen.

 

Teparatuur is goed voor omstandigheden.

Greenhouse Jack Herer.

Edited by Tucco

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt dus 50 bakken van elk 50 liter met in elke bak 1 plant en per plant geef je 250ml water?

Kan wel zeggen dat dit dan aan de zeer magere kant is voor inmiddels 6 weken oude planten die zeker een cm of 50 en bossig zullen zijn.

 

Beter de tensio over meerdere bakken gebruiken want vast niet elke plant zal zelfde drinken, daarnaast kan bijvullen en een reset van de tensio tussendoor nooit kwaad, in een glas water weet je zo of er wat mis is met de meter ;)

 

Onderste blad wat slap hangt hoeft niet et nat te betekenen, wat doet de punt van het slaphangende blad?

Staat het hele blad bol en hangt het slap of is het alleen het puntje bijvoorbeeld.. 1e is dat ze te droog staat , 2e begin tekenen van te nat.

 

Foto's gaan zeker helpen om jouw uit de brand te helpen en strakkies lekker te laten gaan slapen :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lukt me nog niet om fotos te plaaten.

Tensio meter is ok, wordt ook regelmatig zoals u omschrijft na gekeken.

De bakken kan ik ook op tillen, ze zijn niet te zwaar of te licht.

Wel heb ik deze keer de onderste lek bakken weg gelaten.

blad hangt van af de steel slap, alleen onderaan de plant,

Het betreft 5 planten, Jach Herer.

 

Het bovenste blad is normaal groen, niet geel.

Het hangende blad ziet er vrij normaal uit.

Zou het kunnen, omdat ik de lek bakken weg gehaalt heb, dat er teweinig verse lucht in de grond komt.

Wel zitten er gaat in de bak.

 

Zelf kweek ik al :/- 15 jaar wiet.( wil niet opscheppen, alleen zeggen dat ik wel een beetje kaas gegeten heb)

Hydro, mapito ging ook goed.

Kweek nu voor de tweede keer op aarde.

De eerste keer ging het erg goed, 1 kilo met 5 planten.

Nu vrees ik dat het niet gaat zoals ik wil.

 

Alvast bedankt voor de reactie!!

Probeer zo snel mogelijk foto te plaatsen.

Kan echter nergens vinden hoe dat het moet.

 

Ps, heb al veel in het verleden het form gevolgt.

En ben vele van jullie erg dankbaar daar voor.

Ben nu een beetje in paniek.

Edited by Tucco

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klinkt als veel te weinig water qua symptoom en komt ook overeen als er een flinke dame in een 50ltr pot staat, 250ml mag je rustig factor 10 van maken.

 

Vraag me af hoe je dat zo gedaan kreeg met de tensio, die had toch wel mgen verspringen naar hogere waarden maar het kan natuurlijk dat je wel de bovenlaag met die 250 net vochtig genoeg kreeg om de niet zo diep gestoken tensio te doen verspringen.

 

Je ervaring komt je alleen maar van pas, dat je nu tegen iets aan loopt (wat makkelijk op te lossen is je hebt alles in huis qua kennis en apparatuur) maakt je allen maar beter toch?

 

Beter te weinig dan te veel water op special mix van GL overigens (over algemeen bijna elke aarde wel), teveel water is heel veel voeding en veel mogelijke problemen als je als ver in de bloei zit, in de groei vinden ze aan de natte kant ook al vaak niet zo op aarde waar het op hydro veel minder uit makt indien volwassen planten.

 

Foto plaatsen:

maak een album aan, upload foto's en zet ze op open (dus niet members only) en ga dan naar de foto in je album, kopieer de BB code en plak deze code in onderste venster wat zich opent als je in de editor in balkje boven aan klikt bij de smiley.

 

Er is ook een apart topic (dacht sticky zelfs) waarin uitgelegd staat hoe je het moet doen, er is een update geweest wat voor velen een probleem met foto's uploaden inluidde en toen sticky dus hoe het nu te doen.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Lostchild,

Bedankt voor de info!

Je hebt gelijk, ik ben maar een hobby kweker, dit heb ik nog niet mee gemaakt, wetend dat de winter niet het beste moment is om te kweken.

 

Type fout, ik geef ze één liter water op 5 planten per dag.

De tensio geeft keurig 100 mbar aan.

Mijn vermoede is ook teweinig water, nu, eerst teveel.

))

De planten zijn nu 50 tot 60 cm hoog.

Ook al aardig dicht gegroeit op één plant na.

 

Wacht even met reactie tot dat ik de fotos geplaatst heb.

Ook wil ik morgen duidelijker zijn met mijn omschrijving.

 

Een fijne avond !

 

gallery_37905_16766_256114.jpg

 

gallery_37905_16766_1051199.jpg

 

gallery_37905_16766_1523096.jpg

 

gallery_37905_16766_338488.jpg

 

gallery_37905_16766_640987.jpg\

 

gallery_37905_16766_558868.jpg

Edited by Tucco

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_37905_16766_35588.jpg

 

gallery_37905_16766_1051741.jpg

 

gallery_37905_16766_641812.jpg\cell

Edited by Tucco

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nieuwe omschrijving kweek resultaat zover,tweede kweek op aarde.

 

Twee weken in kasje voor gegroeid op sp mix light, van uit zaad.

Het water gehalte gecontroleerd door middel van wegen.

 

Derde week over gepot op sp special mix goldlabel.

Alles ging goed, plantjes groeide als kool.

Getopt en nog vier dagen door laten groeien.

Ph temo en alles was naar wens.

 

Eerste week bloei, na vier weken groei.

Probleme met mijn tensio, te nat na mijn mening.

Het blad werd van groen naar gele strepen, ook werd het blad lichter van kleur.

De planten kwamen tot stil stand.

Heb dus de water gift verlaagt, de eerste 3/4 dagen geen water gegeven.

Wel blad voeding.

 

Een nieuwe tensio meter gehaalt.

Deze geeft de waarde van 100 mbar aan.

De nieuwe bladeren zijn weer normaal van kleur.

Echter beginnen nu de bladeren slap te hangen vanaf de steel, onder aan de plant, tot halverwege de plant.

Ook gestopt met het geven van wortel stimulator.

 

Planten groeien nog steeds.

de afzuiging is gemiddeld. gebruik dubbele afzuiging.

Lampen zijn nachts aan.

Overdag staat de cv aan op de kamer.

Temp 20 lamp uit/ 27 lamp aan.

 

Sorry voor mijn NED , schrijven is niet mijn ding.

Alvast bedankt.

Edited by Tucco

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb gekozen voor lucht inlaat boven ivm met warmte lamp, is altijd goed gegaan.

De grote fan staat niet meer aan, deze geeft anders teveel lucht circulatie.

Dit omdat de deuren van mijn igrow nu dicht zijn, en de planten in de bloei staan.

gallery_37905_16766_195613.jpg

 

gallery_37905_16766_631241.jpg\cell

Edited by Tucco

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je taal is goed hoor.

 

Plantprobleem:

te weinig water (na eerder mogelijk teveel gegeven).

 

Met een Special Mix van GL heb je dan al snel wat 'probleempjes', te nat is niet goed maar te droog zeker ook niet

 

1ltr verdeeld over 5 planten en elke plant staat in een 50ltr bak, 200ml per plant per dag dus en dan een tensio die netjes 100 aangeeft?

hier klopt iets niet helemaal: weet je hoe een tensio te resetten?

leeg buis en vul opnieuw tot er een kopje opzit en draai dan de kop erop

zet de meter in een glas water (kegel onder) en houdt het knopje even ingedrukt totdat de meter 3 halve rondjes aangeeft, dan is hij gereset

check ook of de meter op de goede stand staat (mbar) er zitten namelijk meerdere uitleeswaarden op een Blumat.

 

meter op andere plek in de bak en uur later kijken zoals ik eerder al aangaf..

 

Meter in gebruik nemen zonder een reset is een gok en kan best dat dit hier speelt, een ongecalibreerde meter die verkeerde waarden aangeeft waardoor jij de mist in gaat.

Hier als ik de tensio in gebruik heb check ik als 1e de meter als ik wat raars in de planten zie wat met water te maken heeft, vaak blijkt dan dat de buis niet helemaal vol meer is of iets van dien aard waardoor water geven en aflezen een gok wordt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vindt ze na mijn mening kan niet al te best beoordelen met zulk soort foto's dat ze behoorlijk licht van kleur zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Lostchild,

Het is inderdaad een tensio probleem.

Zag gisteren avond dat het buisje niet meer helemaal tot boven aantoe gevuld was met water.

Heb de nieuwe tensio pas een week in gebruik.

 

Ook heb ik gisteren avond mijn dames extra water gegeven met Shark atack.

Zal vanavond als de lampen aan zijn opnieuw controleren en verslag uitbrengen.

 

Toch heb ik de tensio regelmatig in het water gehouden, gaf gewoon nul aan.

Vond het ook raar dat de tensio op 100 mbar blijf staan, dacht dat mijn dames stil stonden, wortel blokkade.

Was bang om teveel water te geven, tot dat onderaan de plant tot halverwege de plant het blad slap ging hangen.

 

Eerst teveel water, nu te weinig))

Komende week krijg ik mijn eerste tensio meter terug, deze is opgestuurd, naar de fabriek.

De planten zijn te ver in de bloei fase om opnieuw te beginnen.

 

Ik kan helaas de titel van mijn onderwerp niet aanpassen.( teveel water/ teweinig water))

Als admin het niet erg vindt dan ga ik de verdere verloop van mijn kweek hier posten)

 

Toen ik besloot om biologisch te gaan kweken had ik eigelijk al problemen verwacht.

Ben van mening dat je zo wel het plantje nog beter leert begrijpen.

 

Bedankt nog voor de ondersteuning!

 

Dirkieto, het is inderdaad dat het bladeren dek van mijn dames niet de diep groene keur hebben.

Mijn EC heb ik naar 0,6 gebracht, met tera van Hypro.

Aan de fotos kan ik niet veel veranderen, ben al blij dat het me gelukt is om ze te posten))

 

Ook bedankt voor de interesse!

 

Gr.Tucco

Edited by Tucco

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update 28/2

Zie het alweer positiever, ben blij dat ik hulp gekregen heb!

Het was inderdaad teweinig water voor de dames.

 

Gr.Tucco

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is volledig :offtopic:

 

weet je hoe een tensio te resetten?

 

Bedankt Lost, ik draai nu al rondes lang met foutieve tensio waardes! Ik heb op een gegeven moment gegokt welke ongeveer juist moet zijn door te kijken naar de planten en heb zo de afwijking bij de anderen in mijn hoofd genoteerd en op die manier bij benadering vastgesteld wat de werkelijke tensio waardes waren!

 

Heb zelfs 1 weggegooid waar ik geen hoogte van kon krijgen! Je kunt ze dus gewoon resetten....

 

Bedankt LOSTCHILD :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snel de afvalbak uitspitten ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ tucco

goed dat ze er weer bovenop aan het komen zijn, je weet nu dat een tensio je niet altijd alles zegt.

 

@city

sry, moest heel erg hard lachen toen ik je uitleg las.. alle meters tezamen en dan gemiddelde: wat zullen je planten er mooi bij gestaan hebben zeg :whistle:

 

Ik kwam er zelf achter toen ik tensio's niet helemaal vertikaal in de grond gestoken gebruikte en afwijkingen begon te ontdekken in watergeven ook na een reset vd meter (Blumat site leerde me veel), de kegel was ok maar water in de buizen zat 0.5cm onder het voelertje wat in de kop zit: gaf ik water bij 120 en stond ie uren daarna ineens op 200 alsof ik helemaal geen water gegeven had.

buis vullen, reset in glas water zodat zeker 0 en ineens was al het gedoe voorbij en kwam ik erahter dat mijn planten verzopen en was ik niet aan het overvoeden maar de kapitale fout van teveel water op Special Mix aan het maken :withstupid:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb dergelijk probleem gehad, bladeren zagen er bijna identiek uit. toen bleek het een weekstoffen probleem. Zorg voor goede ventilatie en maak je ruimte weekstof vrij (vinyl / mdf platen bevatten vaak weekstoffen die vrij in de lucht komen boven een bepaald temperatuur)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update 3/3/2014

Mijn dames doen het weer goed.

Ook hebben ze enorme dorst, beginnen nu echt dagelijks om water te vragen.

Vindt het zelf ook de moeilijkste en spannendste fase van het kweken, omschakeling van groei naar bloei.

De deurtjes van mijn Igrow gaan dicht, temparateur loopt op en dan de vrees om teveel water te geven.

Op moment dat ze groot genoeg zijn en dus water verbruiken, zijn de dames beter hanteerbaar.

 

Vindt het knap dat mensen zonder Tensio kunnen kweken!

Een vaste weegschaal onder de bakken is denk ik nog de beste oplossing.

Ga ik in de toekomst zeker uit proberen.

 

Hoi Led Kroket,

Heb mijn ruimte nog een keer schoon gemaakt.

Denk dat verse lucht zeker belangrijk is.

Bedankt voor het advies!

 

Groet.Tucco

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_37905_16833_225908.jpg

Opname foto tijdens het aangaan van de lampen.

 

Update 12/3/2014

Zit nu in de derde week van de bloei en 3 dagen.

De Ec opgevoerd naar 1,2 , ph 5,8/6,2

Ook krijgen ze een lage dosis enzymen en ééns per week wortelstimulans))

Om de dag als de lampen net aan gaan, nevel ik ze in met Bladvoeding, dit tot de vierde week van de bloei.

 

Echter is er weer een probleem op getreden met mijn nieuwe Tensio meter.

Hij lekt zodat deze niet meer bruikbaar is, mijn andere Tensio meter is nog niet terug van de fabriek.

Omdat dit mijn tweede kweek op aarde is, is het voor mij nog steeds moeilijk om in te schatten hoeveel water ik mag geven.

Geef nu om de dag ongeveer 1,5 water per plant.

Wat een pech met die Tensio meters(

Denk dat me dat wel een ons of twee minder op gaat brengen.

 

Verders staan de damens er redelijk bij, ze groeien nog steeds.

Hoogte van de dames +/- 70cm van af de aarde gemeten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijdelijk bak optillen voor bepalen watergift?

Afgelopen tijd heb je toch wel wat meer inzicht hierin gekregen/ eens een bak opgetild hoe zwaar dat nu was goe bewaterd en met de tensio op 180?

 

Je voelt nu al veel sneller het verschil met optillen denk ik en ook wat hoeveelheden water nu precies doen met vochtig houden vd pot.

Teveel of te weinig geven zal je nu een stuk minder snel gebeuren zonder tensio.

 

Mist er geen schroefje vd tensio kop?

Ik heb er 1 gehad waarbij dat het geval was en een andere heb ik toen zelf vernaggeld omdat ik de rubberen afsluiting in de kop na vervangen batterij niet goed had gemonteerd.

 

Vd rest is het heel mooi aan het groeien daar en qua EC hoef je (bladkleur) niet veel omhoog, zou eerder lekker zo houden en kijken of je straks (ervanuitgaande dat je dat wilt/gaat doen) beetje beginnen met PK boosten ergens week 5.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Lostchild,

Ga morgen terug naar de shop, het buisje lekt onder aan de keramische coon.

Dank zij jou tip en ervaring met de Tensio had ik elke dag de Tensio gecontroleerd.

Wilde niet voor een tweede keer de fout ingaan, met de Tensio.

Ook controleerde ik of het buisje goed gevuld was met water, dit omdat jou dat ook overkomen was.

De Tensio gaaf inderdaad een te hoge daadwerkelijke waarde aan!

 

De EC laat ik ook nog even zo, wil uiteindelijk wel naar 1,6 gaan met mijn EC, even kijken.

PK13/14 heb ik nog in huis, zal deze inzetten in de vijfde week, normaal doe ik dat iets later.

Wel is mij verteld of gelezen op ons form dat bij het gebruik van Hypro voeding, de dosis voor PK13/14 gehalveerd mag worden?!

Normaal geef ik de dames twee weken PK13/14 tot aan de zevende week van de bloei.

 

Ik ga jouw advies opvolgen, zal mijn EC zo laten.

Het bladderen dek is mooi donker groen, ben ik dan ook erg blij mee))

 

Gr.Tucco

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kheb al een decennium geen PK 13/14 meer gebruikt dus vanaf wanneer precies geven weet ik echt niet meer :whistle:

 

Je EC kun je wel opbouwen tot aan waar je wilt, nu staan ze er erg gezond bij maar ze moeten nog aan gaan dikken en dat kost ook energie (voeding). Als je nu in te grote stappen naar die 1.6 zou gaan krijg je denk ik verbranding en dat dan net in een kritieke fase, zonde vd grammen die dat kost.

 

Hy-pro zit al vol met boosters, Amnees gebruik(te) het veel en kan je denk ik meer info geven of die 2 goed samen gaan, ik heb maar weinig ervaring met hy-pro en ook nog eens een slechte (ligt niet aan hy-pro ansich) dus kan je daar niet verder mee helpen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Lostchild,

Dacht dat je met PK boost, Pk13/14 bedoelde.

Zelf gebruik ik PK 13/14 rond de zesde week van de bloei, als de toppen al aardig vol zijn.

Wel halveer ik de dosis PK13/14 in com met Hypro.

Dit omdat Hypro een complete voeding is voor de hele cycles.

 

Met Hypro heb ik de beste ervaring, ook voor hydro kweek.

Vroeger gebruikte ik Canna produkten en daarna Ferro.

Ferro omdat deze aangepast is of was op de plaatselijk water kwaliteit, hardheid geloof ik.

 

Echter de overstap op Hypro was omdat deze geen grote schommelingen geven (nauwlijks) op de PH waardes.

Was het geklooi met Ph- en plus beu, sindsdien gebruik ik met alle tevredenheid Hypro produkten.

De overstap van kweek op aarde ben ik Hypro trouw gebleven.

 

Mijn motto voor kweken is, Kweek zo eenvoudig mogelijk voor het beste resultaat))

Moet wel zeggen dat op aarde kweken niet zo eenvoudig is, is ook een grote uitdaging voor een

hydro kweker als ik.

Wel heb ik de meeste grammen behaalt op aarde, ook de kwaliteit is superieur tav klydro))

 

Heb grote verwachtingen over Jack Herer, zeker als ik de foto's zie op het internet.

Mijn alltime favoriet is Super Lemon Haze, was echter niet leverbaar, nu weer wel.

Kan ik zeker iedereen aanbevelen om een keer te kweken.

Wel is Super Lemon Haze Spygosche gevoelig. niet raadzaam voor iedereen om te roken.

 

Zal je op de hoogte houden, nu ik toch actief ben op het forum.

Wilde het eigelijk al langer doen, maar het is er nooit van gekomen.

 

Gr.Tucco

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo eenvoudig mogelijk kweken tegen de laagste kosten en met meer dan gemiddeld resultaat als je er met de pet naar gooit (ook wel belangrijk toch dat je nog wat hebt mocht er wat mis gaan) doe ik met GHE.

 

Je hebt een 1 part, 2 part en 3 part minerale lijn, kind kan de was doen en je hebt een zeer geconcentreerde voeding met een uitstekende ph buffering (ff uitgaande van aarde) en je kunt in bijna alle gevallen met de helft van voorgeschreven in schema toe, krijgen ze nog meer dan zat zo vol zit de voeding. Voor mij is naast de compleetheid vd GHE ook de prijs erg aantrekkelijk en het niet in hoeven zetten van allerlei additieven helpt ook reuze mee (mag wel maar hoeft echt niet).

 

Jack is mooie plant om te kweken, medicinaal gezien haalde het hier niets uit maar 1.5x1hg meter was ze zeker die dame die ik toen had.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update 14/3/2014

Gisteren naar de shop geweest om mijn Tensio om te gaan ruilen.

Mijn andere Tensio was nog niet terug vd leverancier.

Met veel gepraat heeft de shop eigenaar het buisje met coon omgeruild voor een nieuwe.

Gaf mijn planten 1/5 , 2liter water om de dag, dit was echter niet genoeg voor de twee achterste grootste planten.

Hun bladeren dek onder het net hingen echt slap, dan bedoel ik echt slap.

Na dat ik ze weer water had gegeven, ongeveer na 1/5 uur, waren de twee planten weer hersteld.

De Tensio gaf nu 110 mbar aan, na het herstel.

 

Wel een goed teken dat de dames nu elke dag om water vragen.

Morgen wil ik proberen om alles na de water gift rond de 60/80 mbar te krijgen.

 

Heb nog goede hoop op een redelijke goede oogst.

Wordt wel een leerzaam kweek voor het gebruik van Tensio,s)) en de water giften.

 

Nu ik op aarde kweek gebruik ik geen minerale voeding meer.

Hypro Terra, Hypro wortelstimulator, Hypro bladvoeding, Canna Enzymen, Canna PK 13/14, bioshark.

Een ph meter en een EC meter.

Water in het vat op kamertemperatuur.

 

Mijn keuze voor Jack Herer is zeker doorslag gevend geweest voor het medicinale gebruik.

Ook de geschiedenis die achter het plantje zit.

Het kweken van medicinale wiet heeft voor mij ook de voorkeur en biologisch nu.

 

Lostchild, ik mag jou wel!

 

Gr.Tucco

Share this post


Link to post
Share on other sites

Top dat alles ok gaat.

 

Zal je even uit een droom helpen:

Hy-Pro Terra is niks bio aan, zo mineraal als maar kan (wel homeopatische boosters in de Terra) :innocent:

Wil je bio/organisch dan Sannies way een mooie optie of met BAC bio (of een andere bio lijn van een goede voedingsfabrikant) gaan werken.

 

Heb je ook geen ph en ec meter meer nodig (mag wel, ph meting kun je nog wat mee maar EC meten op bio.. :withstupid: ).

 

Als je planten gedurende hele groei en bloei proces wat stress vd kiezen krijgen en dit niet teveel uit de hand loopt, krijg je mooie sterke dames ipv luie tantes die liever thee zitten te slobberen dan wat anders en als de thee dan te lauw is meteen hele huis op zijn kop :jump:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...