Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
RollingStoned

Politiestaat Nederland: blowverbod op straat!

Recommended Posts

We glijden steeds verder af als ooit progressieve en tolerante staat der Nederlanden. Vandaag heeft de rechter besloten dat gemeenten hun inwoners mogen verbieden om een jointje in het openbaar te roken. Dat geintje kan je 105 euro gaan kosten…

 

47093936_7116f6215d.jpg

 

Al jaren proberen steden als Amsterdam en Rotterdam hun blowende inwoners de duimschroeven aan te draaien door een openbaar blowverbod op te leggen. Dat willen ze dan graag doen uit het mom van de openbare veiligheid, officieel de Algemene Plaatselijke Verordening (APV). Faliekante bullshit natuurlijk, want iemand die een jointje rookt zal zelden tot nooit de openbare orde in gevaar brengen! Dan kan je toch echt beter achter de zuipers en snuivers aanhollen, lijkt ons.

Haags gerechtshof is knettergek

Maar goed, daar denkt het Gerechtshof in Den Haag anders over. In een hoger beroep oordeelden ze daar vandaag dat gemeenten voortaan in hun recht staan als ze jou met de AVP om je stonede oren wapperen. De rechter in Rotterdam bepaalde vorig jaar januari in een proefproces tegen 18 mensen nog dat dit niet mocht. Als reden daarvoor gaf deze rechter dat het gebruik van softdrugs in Nederland wordt gedoogd.

Volgens het hof maakt de plaatselijke verordening het echter mogelijk om blowen te verbieden, als blowen gevoelens van onveiligheid bij het publiek veroorzaken. Dan wordt het namelijk een kwestie van openbare orde, concludeert het gerechtshof. Maar, hoe bepaal je in godsnaam ‘gevoelens van onveiligheid’? Is dat als er 1 zielig omaatje 112 belt, omdat er een blower op het bankje voor haar aanleunwoning zit? Twee omaatjes? Twee blowers?

Trieste dag voor Nederland

WTF! Jammer dat ze bij Justitie zo’n fijne bananenredenering niet volgen bij kinderverkrachters, pedofielen, inbrekers, dronken automobilisten, stapavondknokkers en ander echt tuig. Van de 18 Rotterdamse blowers die nu terecht stonden, mogen er zestien 105 euro overmaken naar de staatskas, twee werden vrijgesproken omdat bewijs ontbrak. Wat RollingStoned betreft is het vandaag een trieste dag. Nederland is – onder aanvoering van haar minister en staatssecretaris van Justitie, de VVD(!)-ers Opstelten en Teeven – opnieuw een stapje dichterbij een nieuwe staatsvorm gekomen: die van POLITIESTAAT.

 

© RollingStoned.nl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat was toch al? Net als met zuipen in het openbaar. En sex in het openbaar. En je vertonen met meer dan 2 mensen in het openbaar. En weet ik nog wat allemaal niet... In het openbaar.

 

Mag ik me wel openbaren? In het openbaar??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

De openbaring van Cannabusinesss :innocent: , maar triest is het wel voor een stad als Amsterdam.Wat Canna zegt klopt wel in veel steden als je daar met een blikje bier openlijk op straat loopt, kan je ook aangehouden worden, tevens met seksuele activiteiten of gewoon naaktlopen in het openbaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jij hebt echt helemaal niks te doen hè.......eik

 

Het is de normaalste zaak van de wereld om drank en drugs te weren uit t straat beeld .

 

We wonen niet in Johannesburg:(

 

(De rest laat ik maar zitten)

 

UG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij hebben ze dat afgekeken van burgemeester Bart De Wever in Antwerpen. Daar krijg je € 400 boete als je openbaar joints rookt. Mijn voorstel is om "rookzones" te plaatsen in elke gemeente, een afgebakend gebied waar men ongestoord joints mag roken. Dat deze plaats gevoelig zal zijn voor dealers en nog wat laat ik in het midden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 maart Den haag -----> stoeptegels eruit!! Niet lullen gewoon heen gaan ipv klagen klagen en nog eens klagen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@green dwarf

dat heet nu maatschappelijke acceptatie ..

 

….

 

stoeptegels laten we lekker liggen…..

zal de regering van onder de inderuk wezen als 10 knetter wazige gasten tegel lopen te smijten ….

foute indruk lijkt mij .

 

rook lekker je sjoint .. don't be a junkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helemaal mee eens urbangrowert.

Het is beter om te laten zien dat wij wel bij ons volle verstand zijn, en zij verre van dat.

Ben benieuwd hoe de burger op de lange termijn zal reageren op de inzichtloze middeleeuwse visie van het huidige landsbestuur.

Dat oude lijk met zn stalen plaat voor zn kop mag van mij lekker in een verwaarloosd verzorgingshuis zn visie gaan preken.

 

Enne jij noemt het maatschappelijke acceptatie, ik noem dat onderdrukking en tunnel visie.

 

Ik zeg nog steeds dont walk on the grass, smoke it.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat slappe gelul en dat ja knikken en alleen maar klagen,moet je kijken waar dat ons gebracht heeft

EN wat jullie denken moeten jullie weten dit is een "vrij" land,toch ?

En laat deze waazige gast lekker zijn gang gaan,want deze gast is het zat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@wietbladeren, +1.

 

25 jaren geleden nog, de oud mijnwerker zoals mijn opa zat in de zomer voren aan de straat

bij zijn huisje een biertje te drinken, praatje maken met "buur" aan de overkant ook met een pilsje.

Was in de dorpen normaal en geen problemen.

Jongeren ontspoorden toen ook al nadat ze s'avonds laat na het stappen bezopen vernielingen aanrichten.

Maar mij is weinig bekend over blowende types die aan vernielingen of iets dergelijks doen. Hoogstens een enkel

groepje, maar meestal is daar meer aan drugs bij.

 

Ik noem dit soort beleid het volk onderdrukken, knevelen. Al die praat op dit forum dat Nederland achteruit gaat, en andere landen

halen ons in. Dit is een bewust opgezet beleid wat niet alleen een binnenlandse aangelegenheid is. Er speelt meer.

Vind je het niet vreemd dat ineens in het buitenland die helemaal tegen wiet waren nu zogenaamd legaliseren en hier

gaat het de andere kant op? NL word o.a gestuurd vanuit buitenlandse bemoeienissen, waar NL ook weer dik in zit.

Huichel natie #1 zou ik het spottend willen noemen.

 

gr, Zappie

Edited by zappie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...