Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
bosrand

2x Santa Maria 4x OG Kush

Recommended Posts

Ik ben vandaag begonnen met een nieuwe ronde met eigengemaakte stekjes.

Mijn setup bestaat uit:

 

Hok 120x120x250 waarbij de lamp tot max 165 van de vloer af kan hangen.

Dit heb ik gedaan om makkelijk erbij te kunnen als ik de lamp wil verstellen in hoogte.

Ook heb ik de lamp niet evenwijdig aan het hok hangen maar diagonaal omdat ik daarmee een betere lichtverdeling heb.

De verlichting is een Gavita Digistar 600w die op dit moment op 400 watt staat te draaien op een hoogte van 1 meter van de stekken af.

 

Ik heb op de vloer elektrische vloerverwarming waar ik nog een beetje mee aan het regelen ben om de juiste temperatuur te vinden.

Voor de inlaat heb ik gister een beetje een soort Tube Heater gemaakt met pvc buis van 110mm en een stuk bui van 70mm waar ik een warmtekabel omheen gedraaid heb, dat geeft tot nu toe 4 graden verbetering, nu heb ik nog zo'n kabel dus ga daar nog even mee verder.

 

De buis van 70mm met de verwarmingskabel (7m, 50w) eromheen:

gallery_32929_16674_961093.jpg

De 70mm buis in de 110mm die weer aangesloten zit op de inlaat:

gallery_32929_16674_612716.jpg

 

Voor een volgende ronde in dit hok wil ik het anders aan pakken, dan wil ik niet in potten kweken maar in een aardebak, die bak wil ik isoleren en vrij van de grond houden zodat de warmte eronder niet op kan bouwen, maar ik een geïsoleerde bak krijg die van onderaf rondom verwarmd word.

 

De voeding is Sannie's voeding:

Bio char, zat al in de aarde vermengd van een vorige ronde.

De aarde is Gold Label light mix.

Buffertabletten 4 stuks per pot.

Symbiosis mycorrhiza.

Bacto.

Perfect start 200g in bovenlaag ingewerkt

Zwarte wormenmest evenveel volume als de perfect start gedaan.

Bac Bloeivoeding

 

Nu heb ik eerder op deze manier gedraaid en die ronde ging nogal slecht, ik kwam na een beetje woelen in 1 pot ook nog een buffertablet tegen van de vorige ronde, zal misschien ook wel met de kou te maken hebben, waar de potten nu een stuk minder last van hebben.

 

De afzuiging is een 1200kuub stalen box die op zijn laagst staat te draaien maar eigenlijk nog te veel afzuigt, ik denk dat ik die maar op een tijdschakelaar ga zetten eerst en zo nu en dan aan laat springen om de vochtigheid niet te hoog te laten worden. Zit er over na te denken een thermostaat/hygrostaat te gaan halen en die te gebruiken om de afzuiging aan te laten slaan.

 

De planten zijn zelfgemaakte stekken, 2x Santa Maria (reg) en 4x OG Kush (fem)

Stekken hebben 4 weken onder tl gestaan en waren redelijk geworteld.

 

De stekken, van links/midden 4xOG Kush rechts 2x Santa Maria.

gallery_32929_16681_163678.jpg

 

De potten, hebben 5 dagen gestaan met dekzeiltje erover.

gallery_32929_16681_980919.jpg

 

Wortels OG Kush stekje.

gallery_32929_16681_901998.jpg

 

De potten met stekken erin, Links staan de 2 Santa maria's (niet zichtbaar op de foto).

gallery_32929_16681_87199.jpg

 

Ik ben van plan ze een aantal keren te gaan toppen en ze zo nu en dan in de juiste positie te buigen/knakken, misschien zet ik er een net in maar dat kan ik er later eventueel zo inhangen dus kan het eerst even aankijken.

 

Tot zover het begin van mijn verslag, ik heb niet zo heel veel foto's omdat de batterijen leeg waren. Ik moet even oplaadbare batterijen aan gaan schaffen anders blijf ik die dingen kopen, ze zijn mij wat te snel leeg.

 

Vragen opmerkingen zijn welkom, ik zal proberen zo veel mogelijk te beantwoorden.

 

Edit: Nog vergeten te vermelden dat de lamp op 18-6 staat geschakeld en ik zal met de tijd zien wanneer ik overschakel op 12-12, ik heb geen idee hoe goed en snel ze aan gaan slaan en gaan groeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

4 graden is een mooi verschil in temp.

is dit dan in de inkomende lucht of in het hok?

 

verder mooie soortjes!

og kush is heerlijk man!

 

op naar een top verslagje dan maar.... :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Og kush zeker mooi soortje!

 

greetz appel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alle 2 leuke soortjes , we kijken met je mee Suc6 met de ronde

 

Gr. B

Share this post


Link to post
Share on other sites

aardebak idee klinkt goed

ik zou warmtematjes bij de conrad halen

die kan je in verschillende wattages halen ,en je kan ze op timer zetten

dus kwestie van uitproberen

sinds ik met die matjes werk zijn lagere temperaturen minder nadelig voor opbrengst.

OG Kush is wat lastiger om mee te werken is mijn ervaring

Santa is op aarde peuleschilletje

 

succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom wil je de luchtvochtigheid niet te hoog laten komen? je stekjes kunnen een hoge lv toch goed gebruiken..

en een 1200kuub stalen box is veels te veel voor 1maal 600 watt, en al zeker als die op 400watt gedimd staat :rolleyes2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ sensi, De 4 graden warmer is in de binnenkomende lucht, in het hok zelf geeft het een verschil van 3 graden.

Ik ben zelf erg benieuwd naar de soortjes wilde ze beide eens proberen, heb in het hokje ernaast 1 Santa Maria en 2 OG Kush staan, waren helaas 2 mannelijke santa's dus nu nog wat ruimte over daar helaas.

Die OG bleef heel erg laag en bossig en dat vond ik eigenlijk niet heel erg handig omdat ik wilde scroggen en gewend was dat planten wel doorgroeiden.

Nu heb ik de planten redelijk op gelijke hoogte gekregen, maar had het te laat door dat ze echt niet hoger gingen worden.

 

@ Appel, Ja Ben benieuwd, leuk dat je mee kijkt!

 

@ Boosie, Leuk dat je mee kijkt, ik probeer er wat van te maken deze ronde.

 

@ MeneerJansen, Thnx, op die manier is het denk ik het beste de warmte te verdelen.

Ik heb reeds vloerverwarming liggen dus warmte kan ik nu onderin genoeg maken.

OG Inderdaad wat anders, en Santa is niet heel erg ingewikkeld idd.

Leuk dat je ook mee kijkt en bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Green-go, Daar heb je helemaal gelijk in, die is ook veel te zwaar, alhoewel die nu op 2 hokjes staat die om en om draaien, maar in de zomer in die nodig.

Ga wel een andere aanschaffen maar moet eerst even sparen, vandaar keep it cheep oplossing met een tijdschakelaar en zo nu en dan aan laten springen.

Voor de onderdruk heb ik een buisafzuiger met koolstoffiltertje aan staan die vanuit beide hokken lucht door een koolstoffilter zuigt en in een voorhalletje brengt zodat niet al mijn warmte verloren gaat. Zet ik mijn afzuiger helemaal uit dan kom ik binnen no time op een vochtigheid van bijna 70 en dat gaan mijn filters niet leuk vinden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankje NoNonSense!

 

Nog even wat informatie over de verlichting, ik gebruik een simpele hamerslagkap met een Gavita 600w Enchanced lamp die momenteel op 400w brand.

Voor dit hok is het voldoende om de afzuiging uit te laten en alleen een 220kuub buisfan met 300kuub filter voor onderdruk in de beide hokjes, die lucht word naar een halletje geblazen waar het weer grotendeels hergebruikt word, de temperatuur zit nu met beide hokjes aan op 26graden, de luchtvochtigheid zit rond de 55-60%, ik ga nu de afzuiger eerst 1 keer per uur een zo kort mogelijke tijd aan laten staan, ik moet ergens nog een digitale schakelklok hebben, dat word even zoeken!

Helaas staan de hokjes maar 6 uur tegelijk aan en de rest de een of de ander, dus die hoge temperatuur is maar 6 uurtjes, naja wel weer mooi meegenomen nu even.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net nog even wat foto's geprobeerd te maken, dat valt nog niet mee.

Hier een overzichtsfoto met links de 2 Santa Maria.

gallery_32929_16681_96595.jpg

Hier nog een foto van 1 van de Santa Maria stekjes, ik heb het idee dat die toch nog net iets te weinig wortels aangemaakt had. Ik heb over het stekje een plastic gripzak gezet zodat het een beetje kan bijkomen.

gallery_32929_16681_210397.jpg

Hier nog een foto van het mindere stekje, ook zijn ze een beetje aan de lichtgroene kant, maar ik neem aan dat dat wel goed gaat komen.

gallery_32929_16681_903112.jpg

 

Ik zal proberen van de week een lamp te regelen zodat ik een beetje makkelijker foto's kan maken die duidelijk zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo weer eens tijd voor een update!

 

De temperatuur is nu redelijk onder controle, de nachttemperatuur zit rond de 19 graden en de dagtemperatuur rond de 25 graden, als beide hokken tegelijk aan staan dan ligt de temperatuur rond de 29 graden, dat is 6uurtjes per dag, totdat dit hokje ook op 12-12 staat. De luchtvochtigheid zit rond de 60-65% dat komt doordat het hokje ernaast nogal wat vocht uit stoot, daar staan door dat er 2 mannen tussen zaten maar 3 planten nog in, maar die zuipen flink, zo rond de 2l per plant per dag.

 

Ik heb de lamp in een paar dagen tijd laten zakken meestal 2x per dag een klein stukje, toen ik op 60 cm was heb ik de lamp op 600w gezet, dat was afgelopen donderdag 6 feb.

 

Ik vertelde in de eerste post dat mijn hokje 120x120x250 is, dat was in de eerste instantie de bedoeling om dat te maken maar het kwam anders uit maar die maten zaten nog in mijn hoofd. De maat van het hokje is 150x120x250 geworden.

 

Ik heb ze nog bijna geen water gegeven, is ook nog niet nodig, alleen de bovenlaag licht vochtig gemaakt omdat die toch een beetje uitgedroogd was doordat de zeiltjes niet altijd goed afdekken.

 

Overzicht, zo staan ze er nu bij.

gallery_32929_16681_568340.jpg

 

Ik had het al over 1 Santa stekje die er niet zo goed uit zag, die begon 3vingerig blad te maken en heb ik vervangen door een ander stekje. Helaas had ik er nog maar 1 over en vond de stek niet echt geweldig, maar ik heb het toch maar geprobeerd. 2 dagen geleden heb ik het stekje vervangen, die zal dus wel een beetje een achterstand hebben, maar dat is niet zo erg, eventueel vullen andere planten de leegte wat meer op en groei ik een dagje langer voor, dat is ook niet zo erg, we gaan het zien.

 

Hier een foto van het nieuwe stekje.

gallery_32929_16681_719605.jpg

 

Hier wat foto's per plantje:

 

Santa Maria.

gallery_32929_16681_67026.jpg

 

Santa Maria(nieuwe stekje).

gallery_32929_16681_368066.jpg

 

Og Kush.

gallery_32929_16681_41180.jpg

Og Kush.

gallery_32929_16681_57532.jpg

Og Kush.

gallery_32929_16681_153327.jpg

Og Kush.

gallery_32929_16681_617824.jpg

 

 

Vandaag heb ik ook bijna alle planten getopt (de foto's zij van voor het toppen), alleen het stekje wat vervangen is nog niet. Ook heb ik de onderste takjes/blaadjes verwijderd omdat die meestal weinig opleveren en omdat daar nogal wat witte puntjes op zaten. Die witte puntjes is niet iets om zorgen om te maken, dat heb ik elke keer als ik stekken maak, als stek komt er steeds een of ander beestje op, wat na een tijdje groei niet meer zich uit breid, wat het precies is geen idee.

 

Dan heb ik nog een foto van mijn schakelbord, die was ik nog vergeten. Boven het schakelbord hangt een automatische brandblusser, wat ik ook was vergeten te vermelden in de eerste post.

In die witte kast zitten 2 relais, die schakelen 1 dubbel stopcontact per relais, ik heb er een dubbel stopcontact van gemaakt voor als ik er later iets bij op wil zetten wat dezelfde tijden schakelt.

gallery_32929_16681_459436.jpg

 

De vloertemperatuur onder de potten is niet meer boven de 26 graden geweest, de vloerverwarming is nu goed afgesteld op 24graden, al blijf ik het zo nu en dan meten wat de temperatuur onder de potten is om eventuele problemen te voorkomen.

 

Tot zo ver eerst maar weer even volgens mij heb ik alle info redelijk compleet, vragen opmerkingen informatie is welkom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuke kweekruimte , netjes die electro afdeling !! en veilig gehouden :) mja die blusser staat op mijn verlanglijstje maar het is wachten op de paashaas :'( lol

 

stekjes die drievingerige bladen aanmaken :shocker: dat heb ik wel vaker .. ik durf wel eens bloeiende planten in stekken snijden/knippen ;) niks verkeerd mee.

Edited by EL Guerilliero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankjewel, dat de paashaas maar snel een keer langs mag komen bij je! ;)

Volgens mij heb ik het ook wel eens eerder gehad dat een stekje 3vingerig blad of minder maakte, maar wat de reden er van nou geweest is geen idee, de stek was wel goed geworteld toen ik dr uit de grond trok.

En van bloeiende planten kun je inderdaad best stekken halen, hier ook wel gedaan om te proberen, heb ze als buitenplanten gebruikt en deden het goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 13 groei.

Temp: min 19, max 28

Vloertemperatuur 22.8

Vochtigheid 45%-50% gemiddeld doordat ik nu toch wat meer moet afzuigen in verband met het hokje wat er naast staat.

 

Ze hebben 4 dagen geleden (behalve het nieuwere stekje) ongeveer een liter water per plant gehad, vandaag hebben ze allemaal ongeveer 1-1.5 liter water per plant gehad met bacto.

De Santa Maria stekjes vind ik het niet echt bijzonder goed doen, het lijkt alsof ze te warm staan vooral de achterste, de voorste kan ik nog niet zo goed beoordelen omdat die minder gegroeid is. De OG Kush stekken doen het erg goed, ze zijn niet meer zo licht van kleur, ze zijn lekker bijgekleurd.

 

Hier een half overzicht.

gallery_32929_16681_1255047.jpg

 

Het nieuwe Santa stekje.

gallery_32929_16681_1452489.jpg

 

De Santa achterin die maakt ook 3 en 1 vingerige bladeren aan net zoals de stek die ik verwijderd had.

gallery_32929_16681_35336.jpg

 

Ze lijkt het niet echt naar haar zin te hebben nog, ik heb vandaag haar weer getopt op 3 punten dit keer.(weer na de foto)

gallery_32929_16681_461623.jpg

 

Hier de OG midden achter.

gallery_32929_16681_1407724.jpg

gallery_32929_16681_1233539.jpg

 

De OG midden voor.

gallery_32929_16681_453151.jpg

gallery_32929_16681_1148276.jpg

 

De OG rechts achter.

gallery_32929_16681_1027271.jpg

gallery_32929_16681_831425.jpg

 

De OG rechts voor.

gallery_32929_16681_1340364.jpg

gallery_32929_16681_1386132.jpg

 

Doordat ik nog steeds niet een fatsoenlijke lamp heb hangen is het erg moeilijk een foto te maken, mijn camera scherm is gewoon zwart omdat het te donker is, dus neem de foto's allemaal een beetje op de gok.

 

Tot zo ver deze update.

 

Ohh ja ik had nog wat fototjes van mijn andere hokje.

 

Ik heb daar 2x OG Kush en 1x Santa Maria staan die zitten begin week 6 bloei, ook staat daar mijn Salvia Divinorum, die onderhand veel te groot is, vaak breken de stengels af doordat ze te lang geworden zijn, ik zal er binnenkort een paar stekjes van maken, denk dat ik die eens in de tuin ga proberen.

 

Hier de Salvia Divinorum deels.

gallery_32929_16681_852723.jpg

 

Hier een overzichtje, links de Santa Maria, rechts en achter de 2 OG Kush.

gallery_32929_16681_234907.jpg

Edited by bosrand

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik je plamtjes zie vraag ik me af of ze het niet prettiger vinden met de lamp iets hoger..ik zie wat doorgeschoten top..das meestal van te hoge temp ter plaatse

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey MeneerJansen, bij welke bedoel je precies, hmm lastig foto's van 2 hokjes in 1 topic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de onderste foto net boven mijn posts...ik had daar vanaf week 4 de lamp zeker 20 cm hoger gehangen.. dan ontwikkelt de plant zich voller en makkelijker

Edited by MeneerJansen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat klopt wel, de lamp hing daar inderdaad nogal aan de lage kant, heb de lamp hoger gehangen, volgende keer zal ik dat eerder doen!

Bedankt voor je tip!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx, ik zal straks ook daar een foto van maken zonder hps. ;)

 

Ik had nog een vraagje, ik heb gewoon een simpele hamerslagkap met een lichtspreider (of hoe dat ook maar heet) erop.

Nou vraag ik me af of dat nou eigenlijk wel zo'n geweldig handig ding is.

Mocht iemand er ervaring mee hebben of er meer over weten hoor ik dat graag.

Hier even een foto ervan, alleen niet heel erg duidelijk.

gallery_32929_16681_115433.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 20 groei.

Temp: min 19, max 27

Vloertemperatuur 22.6

Vochtigheid 45%-50

 

De afgelopen week heb ik geen water gegeven, ik had de afgelopen keren waarschijnlijk beter nog iets minder water kunnen geven, echt alleen het bovenlaagje was genoeg geweest.

Soms zit mijn gevoel er een beetje naast dan voelen de potten lichter dan ze in werkelijkheid zijn, eigenlijk wil ik tensiometers aanschaffen maar daar is nu geen geld voor.

 

Hier een overzichtje van de Santa's.

gallery_32929_16681_1393671.jpg

 

Hier de OG Kush.

gallery_32929_16681_479870.jpg

 

Ze zijn allemaal lekker gegroeid, de Santa maria achterin heb ik afgelopen week 3 takken weer van getopt en geknakt die begint er nu wel wat beter uit te zien, heb de lamp ook nog wat hoger gehangen, die hangt nu op 70cm er vanaf. In het midden van het veldje heb ik door mijn lichtspreider een donker gedeelte, daarom vraag ik me af of ik het beter zonder kan doen.

 

Hier nog wat foto's van de planten.

 

Santa linksvoor.

gallery_32929_16681_308026.jpg

 

Santa linksachter.

gallery_32929_16681_82689.jpg

 

OG midden achter.

gallery_32929_16681_308525.jpg

 

OG midden voor.

gallery_32929_16681_149571.jpg

 

OG rechts voor.

gallery_32929_16681_1184853.jpg

 

OG rechts achter.

gallery_32929_16681_1323291.jpg

 

Ik was een beetje laat erbij vandaag, heb even snel foto's gemaakt. Ik zal ze morgen gaan toppen en her en der misschien wat knakken, dan maak ik ook even een foto van het andere hokje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens wat ik zie heb je een adjustawing. Het licht reflecteert eerst op de wanden en dan op het gewas voor een even verdeling. De kap of dat principe zou goed moeten zijn heb ik onlangs geleerd indien je wanden goed reflecteren. Volgens mij gebruik je witzwart folie? Ik gebruik dat ook en ga het vervangen met orca folie. Ik denk dat we momenteel geen voordeel doen met de kap...

 

Check trouwens ook eens de verschillende standen. Heb ik deze ronde voor de eerste keer toegepast. Als het veel verschil uitmaakt kan ik niet zeggen maar er lijkt wel een tempverschil bij te zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ EL, ja man, de groei komt er nu lekker in!

Die lichtspreider is dat ding op de foto onder de lamp, bovenaan deze pagina.

 

@mc wulle,

Nee, ik heb echt een 10 euro hamerslagkap maar ik had die spreiders nog liggen. ;) Als je zo'n hamerslagkap een beetje verbuigt heb je een soort Adjust a wing in combinatie met die spreider. Maar ik heb de kap nu op breed gezet zeg maar om het licht zo veel mogelijk te verdelen over alle planten maar dan heb ik in het midden een iets donkerder gedeelte, de schaduw van die spreider. Misschien is dat het nadeel van een goedkope Adjust. :D Voor de rest is het licht mooi verdeeld over de planten, misschien moet ik de kap nog wat anders buigen dat het dan beter is. Thnx voor het linkje.

Ander folie heb ik wel over na zitten denken, had ook het idee eerst anders aluminium folie op de wanden aan te brengen, dat orka is iets te prijzig.

 

 

Hier de foto's van het andere hokje,

Santa Maria

gallery_32929_16759_891630.jpg

 

Santa links OG achter en rechts.

gallery_32929_16759_39849.jpg

 

OG Kush rechts.

gallery_32929_16759_425954.jpg

 

De Santa met iets verbrande bladpuntjes, heb ze ook te veel water gegeven soms, wel weer daarna wat droger laten trekken maar zulke acties leveren niet echt meer grammen op zeg maar. :P

gallery_32929_16759_263426.jpg

Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat, ze zijn echt nog erg mager dus ik hoop dat ze nog een tijd doorbloeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...