Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

smeed

welke northernlights verkocht sensi begin jaren 90?

Recommended Posts

Toen ik een jaar of 13 was kreeg ik van mijn vader mijn eertse wiet zaadjes om mij de interesse in de natuur aan te wakkeren en mij het kweken te leren(wat een hippie opvoeding he :P). de zaadjes werden door hem met de lelijke eend in amsterdam bij sensi seeds opgehaald, het jaartal 1993. al gauw stonden er een aantal mooie northernlights plantjes in de tuin.

 

op aanraden van mijn vader liet ik de mannetjes staan om het zaad te vermeerderen, het waren tenslotten dure zaadjes.

na de oogst nam mijn vader de wiet in beslag voor eigen gebruik en stopte alles in een groothandels formaat koffieblik.

ondanks dat mijn pa slechts 1 maal in de week een joint rookte werd de laag wiet in het blik steeds lager, ra ra hoe kan dat hehehehe ;).

 

Tijdens de verhuizing van mijn ouders een paar maanden terug zag ik het blik nog op de kast staan en jawel hoor een mooi laagje uitgedroogde wiet de geur was nog wel redelijk aanwezig en rook honing en musk achtig de geur maakte een geweldig gevoel in mij los en deed mij denken aan de eerste joint die ik rookte en de leuke tijd die ik samen met mijn vader met de plantjes doorbracht.

 

Als een geflipe maniak doorzocht ik de topjes en jawel hoor... de zaden. Hoewel de meeste zaden onrijp en bleek leken heb ik toch nog 15 mooie zaden eruit kunnen zoeken een aantal met tijgerprintje.

 

nu zou ik ze graag aankomend buiten seizoen buiten neerzetten om ze weer te vermeerderen als er uberhoupt nog wat van opkomt.

maar vraag mij af welke northernlights het is , sensi seeds had destijds verschillende typen in huis, maar welke werd er verkocht rond 93?

de northernlights #5?

 

alvast bedankt voor eventuele antwoorden en het lezen van mijn nostalgisch verhaal:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb het nog niet aangedurfd haha :) zou dat nog te roken zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja de #5 en misschien ook #2

in elk geval eersteklas rookwaar.

het was ook mijn favoriet bij het sensi loket.

zet svp zsm fotos online, want ik vermoed dat wat je daar hebt goud waard is..er zijn hele volksstammen op zoek naar die ouderwetse sensi northernlights, waaronder ondergetekende.

 

misschien dat Sannie je wil helpen met het stabiliseren?

Het zou in elk geval een aanwinst van jewelste zijn voor de sannies shop

 

het zou me verbazen als je ernog wat lekkers van voelt na 20 jaar.

kans is groot dat je er hoogstens van gaat gapen vermoed ik.

Edited by MeneerJansen

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien moet ik dit topic in algemeen zetten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Topic verplaatst!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey torsti had m zelf al opnieuw begonnen kun je die nog even weghalen want hij staat nu dubbel in algemeen.

 

alvast bedankt,

 

groeten ,

 

smeed

 

ja de #5 en misschien ook #2

in elk geval eersteklas rookwaar.

het was ook mijn favoriet bij het sensi loket.

zet svp zsm fotos online, want ik vermoed dat wat je daar hebt goud waard is..er zijn hele volksstammen op zoek naar die ouderwetse sensi northernlights, waaronder ondergetekende.

 

misschien dat Sannie je wil helpen met het stabiliseren?

Het zou in elk geval een aanwinst van jewelste zijn voor de sannies shop

 

het zou me verbazen als je ernog wat lekkers van voelt na 20 jaar.

kans is groot dat je er hoogstens van gaat gapen vermoed ik.

 

 

wat zijn de verschillen tussen 2# en 5# ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dubbele topic is verwijdert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vergeet niet dat in de tijd dat sensi seeds nog the seedbank was er meer dan 10 soortjes waren van NL.

NL#1 tot NL# 10 of 11 ofzo.

 

De NL#2 zou kunnen maar ik denk dat het lastig is daarachter te komen.

Sensi was niet zo nauwkeurig volgens mij :(

De Nl#2 bestaat overigens nog steeds onder een andere naam.

 

Ik denk idd ook NL#5 vanwege het jaar 93 aangezien de eerste kruizingen in de jaren 80 gemaakt werden.

Ik zet mijn geld op NL#5 x Haze!

Edited by Casto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey 3.0 niet antwoorden voor mijn edit klaar is ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx voor de info, ik heb ook info verkregen over een forumlid die ervaring heeft met oud zaad tot leven wekken en zal hem eens een pm sturen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat ik me ervan herinner was dat de #2 een echt klein kerstboompje was, mooi regelmatig van vorm, aardse smaak( beetje koffie/kattepis soms)

de #5 had iets minder compacte toppen , maar knalde echt voor de kop.

de bladeren van de #5 waren minder indica..

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat ik nog weet is dat de planten tussen de 1,50 en 2 meter waren, niet echt een kerstboom maar meer overal even dik,

de toppen waren wat kleiner en minder compact dan ik nu gewend ben, maar een smaak/geur en effect waar ik nu naar terug verlang

ik weet nog dat het echt prachtige planten waren en dat de bladeren niet overdreven indica zijn. nu ik aan het gruis ruik, ruik ik ook een haze ondertoon beetje kruidig

maargoed het is reeds meer dan 20 jaar oud gek genoeg ruikt het helemaal niet muf ofzo.

 

ik gok dus op de #5 of de nl#5 x haze

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

gallery_16467_6951_59661.jpg

 

Zal eens ff kijken :book: staat gewoon Northernlight, dus kan je niet helpen :rolleyes2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

northernlights#1 was overeal even dik , als je dat zo wilt noemen

dat is een zogenaamde ""single stalk indica"

de allerbeste ooit , met klote opbrengst helaas.

 

ik hoop dat je er stevig mee aan het zaadmaken slaat, en ik heb bij voorbaat al interesse!

Edited by MeneerJansen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...