Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Sex' n Combi

Bladeren staan gebogen als ze wakker worden. (onderzoek)

Recommended Posts

Het valt me nu steeds op dat mijn planten gebogen bladeren hebben zoals op de foto hieronder de eerste uren dat ze licht krijgen, als ik dit zie denk ik steeds dat ik teveel water heb gegeven, maar later op de dag staan de bladeren er fier en recht bij.

 

Kennen jullie dit fenomeen?

 

gallery_20996_16514_1008050.jpg

 

Na wat uren licht staan ze er terug zo bij:

 

gallery_20996_16514_81051.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hadden de mijne ook gister :) Ik hou het gewoon op slaapmodus :P

Edited by Dirkieto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Duurt het zo lang voordat ze wakker zijn?

 

Nu beginnen ze al iets gestrekter te worden, nadat de lamp 3.5 uur aan staat, denk dat binnen een uur en half ze ongeveer volledig gestrekt zullen zijn.

 

Dat is toch zo een 4 a 6 uur ruim gerekend.

 

Hoe komt het dat ze dit niet deden als ze kleiner waren?

 

Kan de luchtvochtiheid ook een rol spelen? Misschien dat het 's nachts te vochtig is ofzo....?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De mijne staan meestal na 2 uur weer recht maar kan het niet exact bijhouden omdat ze niet hier staan;p Maar weet niet of dat het is hoor, Maar ik heb ook wel eens buitenplantjes gehad die het ook hadden die deedt ik altijd 12/12 in de schuur. Wel heel wat tilwerk, die hadden precies het zelfde s'ochtends.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat komt door de temperatuur het is een bescherming van de plant, zie het als je armen om je zelf heen slaan als je het koud krijgt..

als je de temperatuur op bijvoorbeeld 22 graden hebt in de nacht zal je dit bijna niet tegen komen.

 

en er is natuurlijk geen licht meer om zich op te richten.

Edited by 3.0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben benieuwd of het vandaag terug het geval is en wat de temperatuur is.... dan zal ik straks een verwarming voor de nachtperiode aanzetten en zien hoe ze er morgen uitzien...

Share this post


Link to post
Share on other sites

De balderen staan er mooier bij als ze wakker werden vandaag.

 

De min temp gemeten aan de pot was 18.4 °C met een max LV van 77%

 

gallery_20996_16514_413305.jpg

 

gallery_20996_16514_1007122.jpg

Edited by Sex' n Combi

Share this post


Link to post
Share on other sites

wow jij zit hier al zolang en het valt je nu pas op dat ze met licht uit hangen en licht aan staan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is me nog altijd niet geheel duidelijk hoe het komt dat ze smorgens soms recht naarboven staan en andere keren zo lang blijven hangen...

 

dat ze in de nacht hangen weet ik wel, maar als de lamp aan staat voor 4 uur of meer.... vind ik vreemd

Edited by Sex' n Combi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn buitenplanten hadden dit heel erg en zoals eerder gezegt is: nacht temperatuur omhoog en je ziet het verschil amper nog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga het in het oog houden die temperatuur.... dank je wel voor de reacties allemaal!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...