Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Noorderwiet

1e binnenkweek 250watt hps. 4x White Widow.

Recommended Posts

Dag 21 12/12 Dag 16 zichtbare bloei.

De dames zijn de afgelopen week nog 10cm gegroeit, ze zijn nu allemaal rond de 44cm.

Je merkt het verschil met de hydrokorrels, de toplaag blijft langer nat.

Ben wel tevreden met me eerste kweekje zo, topjes in volle aanmaak.

 

 

gallery_39867_16634_175036.jpg

 

gallery_39867_16634_679602.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Groei zal er wel bijna uit zijn, de dames zien er gezond uit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er erg mooi uit !

Vraagje . Op hoe veel % staat je af afzuiging ?

 

Ik gaat hem volgen want heb een setup voor 250 klaar liggen .

Succes !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker bezig man ziet er allemaal goed uit.

deze ga ik zeker volgen, start volgende maand met ongeveer de zelfde setup.

 

zouden er nog grotere potten in kunnen of is 11 liter echt de max?

werk het liefste met zo groot mogelijke potten.

Thnx alvast

 

greetz appel

Share this post


Link to post
Share on other sites

4x 30 liter pot kan ook!

 

Ik vind je goed gaan voor de eerst keer maar pas wel op met de voeding.

Lees dat je er vrij scheutig mee omgaat en je plantjes zijn inderdaad mooi groen maar ik zie wel aan ze dat ze wat minder voeding willen.

 

Bytheway... binnen... geen autoflowers, nergens voor nodig die instabiele genetica en meer plant in deze kleine setup is echt nergens voor nodig hoor!

 

succes

Edited by The-Predator

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er netjes uit!

uhu ik zit in de ds60 toch max op 4x 20L, heb je hele lange potte dan ofzo?

Ik zat me vorrige ronde in 11l en had een mooi eindgewicht.

Meer aarde bevalt me trouwens.

Keep em green.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de positieve reacties allemaal!

@ Guppo. Mijn afzuiger(425m3) staat denk ik rond de 45 procent. Tempratuur gaat nu prima, van de zomer moet ik het nog maar zien.

@ Appel. 1 maat groter had ook gepast, weet niet precies hoeveel liter dat was. Die waren 15x15cm, ik kan ze nu nog wat schuiven.

@ The Predator. Ik geef de doseringen iets lichter dan op de verpakking om overvoeding te voorkomen. Ik doe niet gwn een scheutje, wel op de ml nauwkeurig. Hoe zie jij het aan mijn planten? Val je niet aan hoor, puur voor mij om het ook te zien en te leren herkennen in een vroegstadium. Ik geef vandaag wel water zonder voeding. Autoflowers heb je gelijk in, die komen hier buiten nog. Volgende ronde komt er een lekkere dikke haze in, weet nog niet welke zaden.

@ Panc-justed. Heb jij ook een kweekverslag daarvan? Wat was je opbrengst dan bij jou in de 60x60?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is weer tijd voor een update:

 

Dag 14 12/12 dag 9 zichtbare bloei.

 

Geef sinds 2 dagen ook Canna Boost naast de Canna terra flores. Geef iets minder dan op de verpakking staat om overbemesting te voorkomen. Het begint ook een lekker vol tentje te worden. Heb 4 dunne latjes aan de tent stokken gemaakt omdat de tent een beetje vacuum trok door de afzuiger. Nu hebben de dames net even meer ruimte.

gallery_39867_16607_644134.jpg

Zonder de hps aan, maar met heel weinig licht.

 

 

 

Hier zie ik het aan.

 

Je bladeren tonen aan de puntjes van de bladeren de eerste tekenen van overvoeding, tis nu nog maar heel weinig maar check de puntjes maar.

Daarnaast zit er een lichte bolling in de bladeren, daarmee verkleinen ze het oppervlak en remmen ze verdamping.

 

Tis nu nog echt heel minimaal maar dus wel het moment om te minderen met de voeding.

 

Niet denken dat het nu opeens heel slecht gaat hoor, je gaat juist zeer goed maar er ontwikkeld zich nu wel een overschot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

The predator, bedankt voor de uitleg, ik hou het in de gaten. Ze hebben vandaag alleen water gehad.

 

Panc-justed, ik weet wat jij rookt, haha. Lekker vol tentje geworden. 235gram. Ik teken ervoor. Mooie opbrengst voor een ds60.

 

Ik zei net 15x15potten maar bedoelde natuurlijk 30x30xcm. Oppervlak van je tent wel goed gevuld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voeding moet je echt maar minimaal toepassen, je kan beter iets te weinig geven dan iets teveel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja die instelling heb ik ook. Zit te twijfelen om voor de volgende ronde een Sannie's organic kit te kopen.

Bio spreekt me wel aan en lijkt me makkelijker en beter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke kweekverslag , hoe gaat t nu met de dames ?

 

Misschien dat ik binnenkort soort gelijke setup doe , ben er alleen nog niet uit welke tent en lamp ik neem .

De mammoth pro 60 of 90 en dan 400 watt voor de mammoth 90 , in de mammoth 90 hebben 4 plantjes net iets meer ruimte denk ik ??

 

Welke zaadjes kunnen jullie me aanraden voor een eerste kweek ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

leeft er hier nog iets?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier leeft zeker nog iets, het is wel weer tijd voor foto's. Lees veel over het forum.

Ga de foto's zow maken, eerst nog even verder blowen.

 

Machskn, als je de ruimte hebt zou ik de pro 90 nemen, werkt toch wel prettiger en er kunnen nog wel meer plantjes in.

Aantal plantjes kan je laten afhangen van de pot grote die je gaat gebruiken.

Dus 400watt, licht is gewicht. Ik heb in de pro60 250watt.

Je moet het soortje gaan kweken wat je zelf het lekkerst vind om te roken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha laat het smake dan steek ik de mijne ondertusse ook is terug aan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update: Dag 35 12/12 /Dag 30 zichtbare bloei.

Denk nog wel 4/5 weken te gaan, de toppen zijn lekker aan het groeien en de geur is heerlijk.

Zie nu toch wel aan sommige blaadjes dat de ph niet optimaal is.

Ik geef namelijk gewoon kraanwater wat ik een paar dagen laat staan.

Volgende ronde ga ik voor compleet setje voeding van sannie's dan heb ik geen ph- of ph meter meer nodig.

Voor deze ronde ga ik geen ph meter meer kopen.

Tempratuur dag is rond de 26 en de nacht net boven de 19. De luchtvochtigheid schommelt tussen de 40 en 45.

 

gallery_39867_16683_1428920.jpg

gallery_39867_16683_909234.jpg

gallery_39867_16683_1893378.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze staan er mooi bij noorderwiet :tu

 

Dus een 90er tent is mooier voor ( min 4 plantjes en max ??) 400 watt .

of zou 250 ook nog kunnen , 250 leek me wat mooier toe kwa energie verbruik en mogelijke hittebron (bij 400 watt en meer ) voor onze zogenaamde vrienden (not)

 

ik bestel ww van wietzaadjes.nl en dan t huismerk van hunnie voor de eerste x

 

 

Gr machskn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankje machskn.

Ik denk dat je in die 90 wel 9planten kunnen in 30x30cm potten maar die kan je niet goed belichten met 250 watt.

Je kan ook nog naar tl of t-neon kijken, geeft minder warmte.

 

Mijn zaadjes zijn van royal queen seeds. Met wietzaadjes.nl geen ervaring mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@machskn . Wietzaadjes.nl heb ik een goede en een slechte ervaring mee gehad .. maar de zaadjes van huismerk zou ik zelf niet aan beginnen .had 10 ulltra critical en 2 waren maar vrouw . andere mongooltje of herma ..

Een blinde herkent de kwaliteit aan de prijs :icecool

 

ben zelf voor Tneon gegaan voor de kast die geen 250 aan kon .

maar als het past en werkt zou ik kiezen voor HPS .

 

je kan ook voor Tneon gaan .. ben nog niet in de bloei maar zeg je wel .. HET KNALT !!! ( 2x55watt)

kijk maar bij mijn kweekje :innocent:

http://www.wietforum...tealth-kweekje/

 

deze man heeft zich al bewezen en heeft mij heel erg geinspireert :P

http://www.wietforum.nl/topic/67212-110-watt-tneon-microhok-van-jaymaestro/page__p__694280__hl__jaymeastro__fromsearch__1#entry694280

 

 

 

en Noorderwiet . ze zijn lichtgroenig aan het worden maar verdorie wat een mooie toppen hoor :P

 

en een PH meter is altijd handig te hebben .. zelfs als je met buffertabletten werkt ..

gebruik ook sannies buffers maar meet ten alle tijde nog steeds 1x per week ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankje Guppo, denk dat het lichtgroene een beeje door het licht komt. Had er 2 hallogeenspots opgericht en de hps uit.

De topvorming ben ik erg blij mee. Voor een ph meter ga ik nog wel kijken, vanaf welke prijs zijn ze betrouwbaar? Zit best prijsverschil tussen. Heb wel vandaag een dp90 gekocht en onder de pro60 gezet. Kan ik mooi de volgende ronde al voorgroeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er lekker uit komt zo te zien wel goed

Ik heb mijn meter van bij conrad niet te duur alles meteen erbij in een koffertje en nog geen noems waardige problemen mee gehad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag even inkopen gedaan.

 

gallery_39867_16695_1379468.jpg

 

Me Ph was 8.3! gelijk me watervat ph 6.4 gemaakt, voorzichtig met druppels en goed roeren. De voeding zat er al in. Morgen voor de waterbeurt check ik hem nog een keer, wil ph 6.3

 

Ondertussen in de DP90

 

gallery_39867_16695_250565.jpg

 

Dit word me volgende ronde in de Pro60: 5x Northern Light Feminized van Royal Queen seeds.

Gister in bakje water gedaan vandaag allemaal ontkiemd. Er mag er 1 nog afvallen.

Als de WW klaar zijn kunnen deze dames hun plek innemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ cupp0 dat zijn 2 leuke en zinvolle micro verslagen die je noemt zowel je eigen en als die van jaymaestro , heb ze alle 2 gelezen :verrygood

 

Kwa andere zaadjes ben ik uit gekomen bij t merk dinafem de zaadjes og kush en amesia

 

 

@ noorderwiet dat ziet er goed uit :tu en hoe ist t met de dames , ben benieuwd wat je er droog afhaalt ;

 

wat voor groei en bloei lampen heb je nu als ik vragen mag ??

 

Gr machskn :j

Share this post


Link to post
Share on other sites

veel succes met je northernlight

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...