Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

HansWorst

Verslag maken medicinale wietolie

Recommended Posts

Heren, dames,

 

Welkom in dit topic. Naar aanleiding van het topic van de heer Bruining heb ik besloten op dezelfde manier medicinale olie te maken.

 

Mijn vriendin heeft nogal vaak last van migraine, reguliere medicatie werkt eigenlijk niet goed. Het zou erg zonde zijn dat ik wiet(afval) in overvloed heb, terwijl dat best een goed medicijn voor haar kan zijn. Daarnaast lijdt mijn moeder onder chronische pijnen, wellicht dat de olie ook voor haar iets kan betekenen.

 

Ik neem de proef op de som. Hiervoor nemen wij 15 gram toppen van mijn 2012 buitenkweek (Henkes Lolland). En stoppen deze in een "Vers Geperst Sap" flesje (PET) van de Jumbo. Deze past zeer goed in mijn babyvoedingverwarmer, die komt de volgende post in beeld. Eerst het gevulde flesje:

 

gallery_7578_16556_251863.jpg

 

Vervolgens gieten we hier een halve liter (a € 35 per halve L, Brouwland) overheen. Beetje aan de prijs, maargoed.

 

Dan ziet het er zo uit:

 

gallery_7578_16556_1615984.jpg

 

Mijn plan is om het twee daagjes te laten trekken (af en toe schudden). Dan zal ik jullie uiteraard voorzien van foto's van de rest van het proces.

 

Tips, adviezen, commentaar, ik hoor het graag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Glas zou denk ik beter zijn, maar dit was even het enige wat ik kon vinden in de goede maar. Ik denk ook dat het makkelijker eruit halen is, omdat je plastic natuurlijk (indien nodig) nog kapot kunt knippen.

 

Als de test slaagt gaan we uiteraard wat professioneler met glas.

 

Zou je me kunnen vertellen waarom je het zuurstofpompje niet zou gebruiken? Is het overbodig?

 

Ik ga de alcohol wel recyclen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alcohol en plastic gaan niet samen, al ooit alcohol gekocht uit een plastic fles? Ik niet. Dus er komen nu ongewilde stoffen in je product, Beter toch glas,

 

Dit is hele leuke info voor de meeste hier, maar persoonlijk zou ik geen plastic flesje gebruiken ivm fthalaten en Bisphenol A, die dan de olie kunnen vervuilen.Gewoon bruin glas bij de apotheek te halen.

 

Namaste :spliff:

 

 

 

koop dan een babyfles.

 

gallery_6979_201_103208.jpg

 

gallery_6979_201_13360.jpg

 

gallery_6979_201_40170.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Behalve idd dat ik er geen functie voor zie binnen het proces, zullen ook de vluchtige stoffen, zoals terpenen, binnen je extract veel meer vervliegen, vind ik zelf nogal zonde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daarom maak ik tegenswoordig een mix van cannabis tinctuur met olie, zo heb je alles in een en makkelijk dosseerbaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wodka, bier, etc. allemaal verkrijgbaar hoor in plastic flessen.

 

Alleen niet in nederland, waarom weet ik niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ieder zijn keuze, natuurlijk.

 

Vind sowieso dat hele babyflesjesgedoe nogal priegelwerk. Op youtube kun je tal van andere methodes vinden en een voor jou geschikte manier uitkiezen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Behalve idd dat ik er geen functie voor zie binnen het proces, zullen ook de vluchtige stoffen, zoals terpenen, binnen je extract veel meer vervliegen, vind ik zelf nogal zonde

 

heeft zeker wel een functie...maar maak je olie maakt het toch niks uit ,de meesten terpenen vervliegen sowieso met uitdampen....daarom beter tinctuur maken ;)

 

edit ...thanks Jutter

Edited by gobru

Share this post


Link to post
Share on other sites

wodka, bier, etc. allemaal verkrijgbaar hoor in plastic flessen.

 

Alleen niet in nederland, waarom weet ik niet.

Niet met een percentage alcohol boven de 50% dus!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is dan precies de functie van die luchtpomp? is mij namelijk geheel onduidelijk.

 

Als ik thee zet met kokend water ruik en proef ik nog steeds thee, dus ik neem aan dat ook in je extract genoeg etherische olien achterblijven na het extraheren. Volgens mij vervliegen flavoiden namelijk nog sneller dan terpenen. Met een olie analyse kun je ook duidelijk de terpenoiden laten weergeven.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Wat is dan precies de functie van die luchtpomp? is mij namelijk geheel onduidelijk.

 

Als ik thee zet met kokend water ruik en proef ik nog steeds thee, dus ik neem aan dat ook in je extract genoeg etherische olien achterblijven na het extraheren. Volgens mij vervliegen flavoiden namelijk nog sneller dan terpenen. Met een olie analyse kun je ook duidelijk de terpenoiden laten weergeven.

 

Functie van de luchtpomp zou zijn het in beweging houden van de betreffende vloeistof, maar je kan ook een magneetroerder gebruiken die tevens verwarmt & dus op verschillende temperaturen te stellen is.Terpenen vervliegen juist sneller dan flavonoïden.Lage temperatuur verdamping zal wel meer terpenen geven in de olie, alleen de omzetting van cannabinoidenzuren naar cannabinoiden zal er bijna niet zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik roer hooguit af en toe een keer. Zo'n magneetroerder die verwarmt zijn belachelijk duur maar lijkt me dan een betere optie dan zo een luchtpompje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

CANNABINOID, TURPENOID, AND FLAVOID PROPERTIES

 

?-9-tetrahydrocannabinol (THC)

Boiling point: 157*C / 314.6 degree Fahrenheit

Properties: Euphoriant, Analgesic, Antiinflammatory, Antioxidant, Antiemetic

 

cannabidiol (CBD)

Boiling point: 160-180*C / 320-356 degree Fahrenheit

Properties: Anxiolytic, Analgesic, Antipsychotic, Antiinflammatory, Antioxidant, Antispasmodic

 

Cannabinol (CBN)

Boiling point: 185*C / 365 degree Fahrenheit

Properties: Oxidation, breakdown, product, Sedative, Antibiotic

 

cannabichromene (CBC)

Boiling point: 220*C / 428 degree Fahrenheit

Properties: Antiinflammatory, Antibiotic, Antifungal

 

cannabigerol (CBG)

Boiling point: MP52

Properties: Antiinflammatory, Antibiotic, Antifungal

 

?-8-tetrahydrocannabinol (?-8-THC)

Boiling point: 175-178*C / 347-352.4 degree Fahrenheit

Properties: Resembles ?-9-THC, Less psychoactive, More stable Antiemetic

 

tetrahydrocannabivarin (THCV)

Boiling point: < 220*C / <428 degree Fahrenheit

Properties: Analgesic, Euphoriant

 

 

 

Terpenoid essential oils, their boiling points, and properties

 

 

ß-myrcene

Boiling point: 166-168*C / 330.8-334.4 degree Fahrenheit

Properties: Analgesic. Antiinflammatory, Antibiotic, Antimutagenic

 

ß-caryophyllene

Boiling point: 119*C / 246.2 degree Fahrenheit

Properties: Antiinflammatory, Cytoprotective (gastric mucosa), Antimalarial

 

d-limonene

Boiling point: 177*C / 350.6 degree Fahrenheit

Properties: Cannabinoid agonist?, Immune potentiator, Antidepressant, Antimutagenic

 

linalool

Boiling point: 198*C / 388.4 degree Fahrenheit

Properties: Sedative, Antidepressant, Anxiolytic, Immune potentiator

 

pulegone

Boiling point: 224*C / 435.2 degree Fahrenheit

Properties: Memory booster?, AChE inhibitor, Sedative, Antipyretic

 

1,8-cineole (eucalyptol)

Boiling point: 176*C / 348.8 degree Fahrenheit

Properties: AChE inhibitor, Increases cerebral, blood flow, Stimulant, Antibiotic, Antiviral, Antiinflammatory, Antinociceptive

 

a-pinene

Boiling point: 156*C / 312.8 degree Fahrenheit

Properties: Antiinflammatory, Bronchodilator, Stimulant, Antibiotic, Antineoplastic, AChE inhibitor

 

a-terpineol

Boiling point: 217-218*C / 422.6-424.4 degree Fahrenheit

Properties: Sedative, Antibiotic, AChE inhibitor, Antioxidant, Antimalarial

 

terpineol-4-ol

Boiling point: 209*C / 408.2 degree Fahrenheit

Properties: AChE inhibitor. Antibiotic

 

p-cymene

Boiling point: 177*C / 350.6 degree Fahrenheit

Properties: Antibiotic, Anticandidal, AChE inhibitor

 

 

 

Flavonoid and phytosterol components, their boiling points, and properties

 

 

apigenin

Boiling point: 178*C / 352.4 degree Fahrenheit

Properties: Anxiolytic, Antiinflammatory, Estrogenic

 

quercetin

Boiling point: 250*C / 482 degree Fahrenheit

Properties: Antioxidant, Antimutagenic, Antiviral, Antineoplastic

 

cannflavin A

Boiling point: 182*C / 359.6 degree Fahrenheit

Properties: COX inhibitor, LO inhibitor

 

ß-sitosterol

Boiling point: 134*C / 273.2 degree Fahrenheit

Properties: Antiinflammatory, 5-a-reductase, inhibitor

 

 

Bron hiervan kan ik zo 123 niet achterhalen, maar was wel een wetenschappelijk onderzoek

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Leg je wiet maar eens een tijdje in de open lucht bij kamertemperatuur & je zal niks meer ruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als het je lukt om af te koken rond de 65 graden

houd je al aardig wat terpenen in je olie.

de temps uit deze lijst lijken me aan de hoge kant,

maar dat is alleen een gevoel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik een dehydrator om te decarben, alles totaal afgesloten tot het weer volledig op kamertemperatuur is. Daarna het aftreksel au bain marie in een glazen bakplaat op een warmhoudplaatje, op het laatst er wel ff bijblijven. Heel simpel allemaal.

 

Zitten er nu terpenen in mijn olie of niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank voor jullie reacties.

 

Dat plastic niet ideaal is, is helder. Het gaat mij eigenlijk om de test of het goedje gaat werken als medicijn. Ik kan niet even naar de apotheek of de huisdealer om het goedje te kopen om te kijken of het werkt, maar wel de drang om uit te vinden of uit te sluiten dat het werkt.

 

Dat de methode niet perfect is in de ogen van sommige leden, dat was helder, dat is ook uiteengezet in het topic van de heer Bruining. Als de test slaagt, dan moet ik uiteraard eens kijken hoe het proces nog geoptimaliseerd kan worden.

 

Overigens vroeg ik me af of Stroh 80 ook gebruikt kan worden. Er zit relatief veel alcohol in, wat niet mee verdampt zullen een soort kruiden zijn ofzo, maar niet schadelijk lijkt me? Of zal de rum niet alles in zich opnemen?

 

Rum is aanzienlijk goedkoper dan die bijna pure alcohol.

 

De alcohol heeft overigens inmiddels al een mooie groene kleur, we wachten nog een dagje af.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Is er bij jou geen Appie, want die heeft juist van die verse sapflessen die van glas zijn.:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leg je wiet maar eens een tijdje in de open lucht bij kamertemperatuur & je zal niks meer ruiken.

 

http://www.cannabismovement.org/docs/cannabis_volatiles.pdf

 

Een week gedroogd op kamertemperatuur en daarna 3 maanden gedroogd in een papieren zak laat de meest kwetsbare terpenen tot de helft reduceren.

 

Valt dus allemaal reuze mee

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Weetje

 

http://www.cannabis-..._chemistry.html

 

Links onderaan de pagina staan een aantal boilingpoints Komen overeen met hetgeen ik gepost heb.

 

@ gobru

 

Kan jij jouw argument ook staven met een rapport/onderzoek?

 

 

@ Hansworst

 

Cannabis works best when combined with a migraine prevention program and non-drug relief such as restricted light and sound when attacks occures

 

(bron: AMMC , American Alliance Medical Cannabis)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja kan ik......eigen onderzoek...en dat is voor mij het belangrijkste ;)

 

gewoon veel verschillende manier proberen, met steeds dezelfde wiet..dan kom je er achter een tijdje wel achter wat het beste werkt en waarom ;)

Edited by gobru

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Leg je wiet maar eens een tijdje in de open lucht bij kamertemperatuur & je zal niks meer ruiken.

 

http://www.cannabism...s_volatiles.pdf

 

Een week gedroogd op kamertemperatuur en daarna 3 maanden gedroogd in een papieren zak laat de meest kwetsbare terpenen tot de helft reduceren.

 

Oud onderzoek trouwens, maar de meest vluchtige tellen ook mee, vandaar dat veel bedrijven overgaan op vriesdrogen of supercritical CO2 extractie.Een ander voordeel bij vriesdrogen is dat het product veel langer houdbaar is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cloosed loop system met dry icer filter ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...